199540357303fecb633e.png

„Skorzystaliśmy z kontaktów zawartych na targach”

09 maja 2016
Marka własna Społem już w ponad 1500 sklepach polskiej sieci

- Polski rynek marki własnej ustabilizował się z tendencją wzrostową w sklepach tradycyjnych, gdzie marki własne stanowią już około 3,2 % w obrocie – ocenia Ryszard Jaśkowski, zastępca Prezesa Zarządu Krajowy Związku Rewizyjny Spółdzielni Spożywców "Społem".

Klienci mają zaufanie do produktów w marce własnej, doceniając coraz lepszą ich jakość oraz relatywnie niższą ich cenę do produktów brandowych. Sieci, które oferują produkty w marce własnej,  permanentnie poprawiają wizualną stronę produktów, skutkiem takich działań jest coraz lepsza opinia konsumentów o tych towarach i ich zakup w coraz większej ilości.

Podobnie jak wskazują trendy rynkowe, udział w sprzedaży marki własnej w spółdzielniach systematycznie rośnie i produkty są już dostępne w ponad 1500 sklepach. W ubiegłym roku poszerzyliśmy portfolio o grupy asortymentowe: nabiał oraz chemia i kosmetyki. Natomiast obecnie pracujemy nad wzbogaceniem oferty o produkty z grupy mrożonek. Spółdzielnie, które sprzedają towary marki własnej uzyskują większą marżę niż na pozostałych produktach. Ważnym atutem jest fakt, iż sprzedajemy towary pod marką Społem, a znak ten wymyślił dla nas Stefan Żeromski 110 lat temu. Znaku z taką tradycją nie posiada żadna polska sieć handlowa. Polscy klienci szanują tradycję i coraz bardziej odżywa w nas patriotyzm ekonomiczny oraz świadomość, że kupując polskie produkty, budujemy naszą polską tożsamość narodową. 

To już trzecie targi marki własnej w Kielcach, w których bierzemy udział w charakterze wystawcy i nasza opinia o nich jest coraz lepsza. W latach ubiegłych skorzystaliśmy z kontaktów handlowych, które zawarliśmy na targach i dzisiaj część produktów w naszej marce realizują obecni tam producenci. Ważnym elementem targów są prezentacje ekspertów i oraz panelowe dyskusje praktyków handlowych. Stwarza to możliwości edukacyjne zarówno dla wystawców jak i odwiedzających targi. W mojej ocenie formułę targów należało by wzbogacić o możliwość wyróżnienia najlepszych debiutów targowych w wybranych kategoriach np. najlepsze stoisko, najlepszy produkt i uhonorowanie ich statuetką targową.