3414035c5b4664e7a16.jpg
dr inż. Magdalena Piotrowska (Plewa)

Do zobaczenia, do usłyszenia! - wykład plenarny podczas Digital Stage Europe

06 lutego 2019
O tym jak to co widzimy wpływa na to, co słyszymy opowie w trakcie OSKA 2019 dr inż. Magdalena Piotrowska (Plewa) z Politechniki Gdańskiej, inżynier masteringu i właścicielka w Hear Candy Mastering oraz założycielka i wykładowca w Learn How To Sound.

Szacuje się, że około 90% informacji zawdzięczamy zmysłowi wzroku, podczas gdy pozostałe zmysły (w tym również słuchu) dostarczają̨ nam pozostałych 10%. Na co dzień rzadko posługujemy się wybiórczo tylko jednym z nich. Obserwacja zależności pomiędzy bodźcami pozwala na bardziej pogłębiony odbiór rzeczywistości i efektywniejsze pozyskiwanie wiedzy. Niespójność napływających informacji może być "czerwoną lampką", że "coś się nie zgadza".

W trakcie tego wykładu przyjrzymy się i przysłuchamy temu, jak informacja wizualna wpływa na percepcję dźwięku. Zastanowimy się w jaki sposób w obecnych czasach przejawia się ostrzegawcza funkcja słuchu i rozpracujemy kilka wizualizacji kluczowych w psychoakustyce tak dr Magdalena Piotrowska zachęca do wzięcia udziału w jej referacie, podczas otwarcia VI Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Akustyków w Centrum Kongresowym Targów Kielce.

Zapraszamy na wykład pierwszego dnia targów Digital Stage Europe Pro Audio and Light Event - 7 marca o godzinie 16.00 w sali Omega.

 

BIO prelegentki

Dr inż. Magdalena Piotrowska w 2016 uzyskała z wyróżnieniem tytuł doktora nauk technicznych na Politechnice Gdańskiej, jej rozprawa dotyczyła percepcji muzyki i zarządzania treścią muzyczną (Music Information Retrieval). Łącząc pasje do dźwięku oraz podróży, uczestniczyła w podyplomowych studiach "Music Production and Recording" na Uniwersytecie w Stavanger, jak również była częścią zespołu dźwiękowców w Banff Centre for the Arts w Kanadzie. 
 
Od 2009 prowadzi zajęcia związane z inżynierią oraz percepcją dźwięku na AGH w Krakowie,  PJWSTK w Warszawie, Politechnice Gdańskiej, Uniwersytecie Śląskim oraz w ramach Learn How To Sound
 
Brała udział w grantach naukowych i rozwojowych, jak również wygrała konkursy na granty dla młodych naukowców Acoustical Society of America oraz Audio Engineering Society. Od 2019 pełni funkcję Education Committee Chair w towarzystwie naukowym Audio Engineering Society, gdzie wcześniej pełniła funkcję Governor. 
 
Magdalena ma zaszczyt być uczniem wielokrotnie nagradzanej (m.in.:nagrodami: Grammy, Tech Awards and MPG) inżynier masteringu Mandy Parnell (Bjork, Tom Jones, Aphex Twin, Sigur Ros, Manu Chao i wiele innych). Pracowała z artystami tworzącymi w przeróżne gatunki muzyczne m.in. z KARI, Gracjan Kalandyk, Kasia Pietrzko Trio, oly., Annalie Wilson, IMA KYO. Produkcja nad której masteringiem pracowała została nominowana wielokrotnie do Nagrody Fryderyki
 
Jej główne zainteresowania naukowe to pozyskiwanie informacji z sygnału dźwiękowego, percepcja dźwięku oraz przetwarzanie sygnałów. W swoich pracach tworzy połączenia pomiędzy badaniami naukowymi a ich praktycznymi zastosowaniami w inżynierii dźwięku
 
 
(JL)