76803255c6d54cc35225.jpg
Polski rynek zabawek wciąż ze wzrostem. Raporty i podsumowania podczas KIDS’ TIME

Polski rynek zabawek wciąż ze wzrostem. Raporty i podsumowania podczas KIDS’ TIME

20 lutego 2019
Branża dziecięca to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu. Zeszłoroczne przychody firm sprzedających zabawki w Polsce przekroczyły ponad 600 mln zł. Zmiany i rozrost branży widać choćby na targach Kids’ Time, które właśnie rozpoczęły się w Targach Kielce.

Kupujemy coraz więcej zabawek. Według badań przeprowadzonych przez firmę RMD Research, rynek artykułów dla dzieci zanotował ponad 5 procentowy wzrost w stosunku do 2017 roku. Jest to utrzymująca się tendencja. Lekko zmieniły się jednak upodobania rodziców – już nie klocki, a sprzęt sportowy jest wybierany najczęściej. W tyle pozostają pluszowe misie i zabawki elektroniczne. Co warte podkreślenia ceny drobiazgów dla najmłodszych spadły – o 4 procent, co wpłynęło na wzrost sprzedaży – w 2018 roku kupiliśmy ponad 53 mln różnego rodzaju zabawek.

Najważniejszym graczem na polskim rynku zabawkarskim jest grupa Hot Wheels – to właśnie ta firma sprzedała najwięcej, jednak kolejne miejsca zajmują równe produkty z grupy LEGO. Można więc śmiało powiedzieć, że to właśnie po klocki najczęściej wybierają rodzice, chcąc zadowolić swoje dzieci.

Rynek zabawek cechuje mocna sezonowość, co podkreślał podczas swojej prelekcji podczas targów KIDS' TIME Paweł Szmidt, przedstawiciel firmy RMD Research. Najwięcej produktów kupujemy w grudniu, jednak branża notuje duży wzrost również w lutym (zakupy walentynkowe) oraz w czerwcu, gdy rodzice uzbrajają się w sprzęt sportowy na lato, ale także szykują podarunki z okazji dnia dziecka.  

(MBr)