987842756d43ea2f1860.png
„Alternatywą dla mało efektywnej komunikacji elektronicznej są bezpośrednie spotkania, (…) targi branżowe.”

Potrzebny jest kontakt!

29 lutego 2016
„Alternatywą dla mało efektywnej komunikacji elektronicznej są bezpośrednie spotkania, (…) targi branżowe.”

Organizatorzy targów PLME Future Private Label w Targach Kielcenie próżnują. Obok przygotowywanej na 15-16 czerwca 2016 Konferencji  i specjalnego wydawnictwa, zbierają niezależne opinie branży, o tym co dzieje się na polskim rynku marek własnych. Swoją opinią o rynku marek własnych zechciała się podzielić Ewa Lewek, wiceprezes firmy Krakowski Kredens.

- Branża marek własnych w Polsce dynamicznie się rozwija. Nie sposób nie wspomnieć tu o coraz wyższej jakości produktów tej kategorii. Świadomość konsumentów, przywiązywanie większej uwagi do zawartości opakowania zaowocowała większą dbałością o jego skład. Marki własne w Polsce,  choć startowały z niskiego pułapu jakościowego, obecnie charakteryzują się dobrą jakością w relatywnie dobrej cenie.

Marka własna nie jest już domeną wyłącznie wielkich sieci handlowych, ale coraz częściej także hurtowni. Na wzór rynków zagranicznych, polskie marki własne podzieliły się na „jawne” - kiedy produkt jest wprowadzany na rynek przez organizacje handlowe jaki i „ukryte” - kiedy mali producenci produkują produkty dla  dużych producentów, wzbogacając ich portfolio produktowe. Takie rozwiązanie jest korzystne dla obu stron – zarówno dla małych producentów, którzy produkują towary dla producentów jak i potentatów rynku. Tę szansę szczególnie wykorzystują dotąd nieznani wytwórcy, którzy dzięki takiemu rozwiązaniu mogą mieć w portfolio produkcje dla rynkowych liderów.

Aby jednak do tego doszło potrzebny jest kontakt, którego możliwość nawiązania została ograniczona przez ustawę o ochronie danych osobowych. Alternatywą dla mało efektywnej komunikacji elektronicznej są bezpośrednie spotkania, wśród których wymienić można targi branżowe. To dobre rozwiązanie dla małych producentów, chcących współpracować z dużymi firmami. Tutaj mogą nawiązać kontakt z handlowcami dużych sieci, zaprezentować ciekawe, nietuzinkowe produkty, na które jest obecnie moda.

Targi PLME w Kielcach potrzebują jeszcze czasu i pracy by stać się wydarzeniem na miarę wystawy w Amsterdamie. Patrząc jednak na rozwój i rangę znanych w branży Międzynarodowych Targów Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy PLASTPOL, organizowanych w Kielcach jest szansa, że Kielce kiedyś będą Holandią Europy Środkowo – Wschodniej.