5236876570f7236a6fa9.jpg

Prezes sieci „Piotr i Paweł” o sektorze private label

14 kwietnia 2016
„Marka własna coraz częściej wkracza w produkty innowacyjne”

- Od kilku lat obserwuje się dynamiczny rozwój marki własnej. Klienci coraz bardziej przekonują się do tych produktów i zyskują coraz większe zaufanie do marek własnych. W latach poprzednich skutkowało to znaczącym wzrostem sprzedaży – mówi Maciej Stoiński, Prezes Zarządu sieci „Piotr i Paweł”. - Zwiększał się tym samym udział w sprzedaży marki własnej. Jednak, od około roku, obserwuje się spowolnienie dynamiki wzrostu obrotu z uwagi na fakt, rynek polski jest już coraz bardziej nasycony. Obecnie szacuje się, że rynek marek własnych to około 34 procent, z dynamiką około 6-7 procent. Sądzę, że przed nami jeszcze kilka lat dynamicznego rozwoju marki własnej, choć nie można już liczyć na taki wzrosty, jak były w latach poprzednich.

Marka własna coraz częściej wkracza w produkty innowacyjne i w nowe kategorie, które jak dotąd, były zarezerwowane dla marek producenckich (np. papier nawilżony). Coraz częściej produkty marki własnej będą pojawiać się w kategoriach, w których bardzo duży udział w sprzedaży mają silne brandy, jako konkurencyjna cenowo i jakościowo oferta (np. izotoniki).

W związku z tym, że klienci coraz większą wagą przykładają jakości żywności - produkty marki własnej będą rozwijać się w szeroko pojętej żywności bio, vegan, funkcjonalnej i superfood.

Branża potrzebuje takiego typu spotkań jak targi. To doskonałe miejsce do dyskusji, wymiany doświadczeń oraz nawiązania i rozwijania kontaktów biznesowych z producentami.

 

(KK)