FirmaDW-Logo-cmyk-kwadrat.jpg

Targi Kielce laureatem konkursu Firma Dobrze Widziana. Doceniono społeczną odpowiedzialność biznesu  

03 grudnia 2022
Kielecki ośrodek wystawienniczo-kongresowy został laureatem konkursu  „Firma Dobrze Widziana”, organizowanego przez Business Centre Club. Wyniki ogłoszono 29 listopada w Warszawie. Doceniono działania prowadzone w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu oraz szerzenie wiedzy na temat CSRu.

- Nagrodziliśmy firmy, które są drogowskazem, pokazują, że koncentrują się nie tylko na zarabianiu pieniędzy, ale również na zmienianiu ekonomicznej rzeczywistości i zmienianiu świata na lepsze – powiedział Jacek Goliszewski, prezes Business Centre Club.

 

Działalność firm zgłoszoną do  konkursu oceniała kapituła, której  przewodniczącym był Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Jej skład tworzyli także Jacek Goliszewski, prezes BCC, ks. Andrzej Sikorski i Piotr Onikki-Górski, ekspert BCC ds. społecznej odpowiedzialności biznesu.

 

Ocenie podlegały opracowana i wdrożona strategia działań w obszarze CSR, skuteczność oraz metody komunikacji  wewnętrznej i zewnętrznej firmy na ten temat, polityka firmy wobec pracowników, w tym przestrzeganie zasad równouprawnienia oraz przestrzeganie reguł społecznej odpowiedzialności biznesu w dziedzinie ekologii, rynku i działań charytatywnych.

 

Targi Kielce od blisko  trzech dekad działają aktywnie w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Tylko w tym roku wspierały organizację  Ogólnopolskich Letnich Igrzysk Olimpiad Specjalnych, historyczny start wyścigu Tour de Pologne z kieleckiego Rynku, Targi Kielce Jazz Festival Memorial to Miles, Festiwal przy Kominku, Festiwal Magiczne Zakończenie Wakacji. Są to wydarzenia, które gromadzą mieszkańców Kielc i regionu, wywołując wartościowe emocje.

Finiszując rok, firma została mecenasem choinki na Rynku w Kielcach. Targi Kielce podpisały także z Koroną SA umowę o sponsoringu Klubu Korona Kielce. W ten sposób organizator targów, spółka należąca do miasta będzie realizowała zarówno zadania wynikające ze społecznej odpowiedzialności biznesu, jak również promocję poprzez sport.

W Targach Kielce nie brakuje inicjatyw, które podejmują sami pracownicy. W ostatnim czasie wielu włączyło się w zbiórkę nakrętek dla małej Klary, której rodzice w ten sposób pozyskują pieniądze na rehabilitację. Dziewczynka zmaga się z artrogrypozą. Serca poruszyła historia Pana Eryka i udało się zgromadzić dla niego potrzebne produkty w ramach akcji Szlachetna Paczka. 

Targi Kielce zwracają także uwagę na potrzeby ochrony środowiska. Wokół ośrodka posadzono blisko 750 roślin. Wśród projektów jest przystosowanie jednego z dachów hal do instalacji fotowoltaicznej oraz jej  zakup dla zredukowania kosztów energii elektrycznej.

Wszystkie informacje o działaniach społecznej odpowiedzialności biznesu Targów Kielce na targikielce.pl/csr

Tytuł Firmy Dobrze Widzianej Targi Kielce otrzymały po raz drugi. Ośrodek za działania CSR został doceniony także w 2014 roku.

/MŚ/