Wydarzenia
Targi Kielce sponsorem Klubu Korona Kielce
W ten sposób organizator targów, spółka należąca do miasta będzie realizowała zarówno zadania wynikające ze społecznej odpowiedzialności biznesu jak również promocję poprzez sport. Decyzja o wyborze takiej właśnie formy budowania wizerunku marki i dotarcia do grup docelowych dla pozyskiwania klientów, została podyktowana zarówno oceną korzyści, jak również opiniami zarówno członków komisji sportu Miasta Kielce jak i Radnych, wyrażających głos opinii publicznej.
Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy Targi Kielce wspierają sport, czerpiąc z tego korzyści marketingowe, przynoszące między innymi wzrost rozpoznawalności marki, oraz realizują zadania wynikające z CSR. W minionych latach spółka była już sponsorem drużyny szczypiorniaka, a nazwa Vive Targi Kielce zapisała się w świadomości nie tylko kibiców na wiele lat po tym, jak organizator targów wycofał się z Klubu. Podobnie w przeszłości Targi Kielce wspierały również Klub Korona, wykorzystując możliwości promowania ośrodka wśród miłośników piłki nożnej. Od lat spółka stale wspiera wiele przedsięwzięć w mieście, w tym sportowych od turniejów szkolnych, przez charytatywne po Olimpiady Specjalne, których jest stałym sponsorem od 2009 roku.
O skuteczności podejmowanych działań, nie tylko promocyjnych i CSR, świadczą wyniki, jakie firma osiąga. Od 10 lat Targi Kielce są drugim ośrodkiem targowym w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem różnych parametrów od wynajętej powierzchni, przez liczbę wystawców i zwiedzających. W wielu aspektach kieleckie targi zajmują pozycję numer jeden nie tylko w kraju, ale i czołowe w Europie. Międzynarodowe Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy Plastpol są na pierwszym miejscu pod względem liczby wystawców zagranicznych, Międzynarodowe Targi Maszyn Rolniczych Agrotech to największa wystawa w kraju wśród wszystkich branż odbywająca się w halach, Enex - Międzynarodowe Targi Odnawialnych Źródeł Energii są największe w Polsce, a Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego to trzecia w Europie wystawa branży obronnej po Paryżu i Londynie.
Każdego roku organizowane w TK imprezy przyciągają do Kielc setki tysięcy ludzi biznesu. Tylko w 2022 targowe wydarzenia w mieście odwiedziło do tej pory ponad 310 tysięcy gości. Pomimo trudnych lat pandemii jako jedynemu organizatorowi na świecie w 2020 i w 2021 roku Targom Kielce dzięki determinacji zarówno pracowników jak i wielu innych osób wspierających Targi udało się zorganizować targi branży obronnej, podobnie jak wiele innych wystaw. Działalność prowadzona przez spółkę przyczynia się do rozwoju Miasta i Regionu. Klienci Targów korzystają z wielu usług w Mieście od hotelarskich, przez budowę stoisk targowych, gastronomiczne po reklamowe i transportowe, efektywnie wspierając lokalne biznesy. Targi zasilają kasę miasta także między innymi poprzez podatek od nieruchomości, który w 2022 roku wyniósł 2 miliony 336 tysięcy zł.
Do prowadzenia biznesu, na co najmniej dotychczasowym poziomie, przynoszącego zyski i spełniającego oczekiwania klientów, konieczne są inwestycje. W 2023 roku oszacowano je na 23 miliony złotych. Wśród projektów wymagających realizacji znalazły się: naprawa przeciekających dachów na halach targowych, przystosowanie jednego z nich do instalacji fotowoltaicznej oraz jej zakup dla zredukowania kosztów energii elektrycznej. W trzecią fazę wchodzi także projekt informatyzacji kieleckiego ośrodka, zakładający między innymi budowę systemu kontroli dostępu.
Według danych AUMA Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Targowego obroty organizatora wystaw w danym mieście generują do siedmiokrotnie wyższych obrotów lokalnego przemysłu okołotargowego. Wartość kieleckiego ośrodka wyraża się jednak nie tylko w pieniądzach. Targi Kielce na swoją dobrą opinię na arenie międzynarodowej pracują już 30 lat, w ciągu których doszły do momentu, w którym mówi się o spółce jako jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek Regionu. Dobra marka, jest ważnym elementem sukcesu biznesowego, do którego Targi Kielce nieustannie zmierzają. Bardzo istotne dla firmy jest, aby była bardzo dobrze postrzegana zarówno przez klientów, jak i mieszkańców miasta. Marka Targów Kielce jest nie tylko obietnicą wysokiej jakości, spójności wizerunku, kompetencji pracowników i niezawodności działania, lecz ich gwarancją. Za swoją działalność firma była wielokrotnie nagradzana. Ostatnio w konkursie organizowanym przez Business Centre Club Targi za szerzenie wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz za skuteczne metody komunikowania o prowadzonej przez firmę działalności społecznej otrzymały tytuł „Firma Dobrze Widziana”. Za zasługi dla rozwoju i promocji regionu świętokrzyskiego Targi Kielce otrzymały tytuł Lidera Regionu 2022 w kategorii Mocna Marka. Wyróżnienie przyznawane jest przez dziennik „Echo Dnia”.