FUTURE PRIVATE LABELS EXPO (15-16.11.2023)
V Targi Marek Własnych
O wydarzeniu
Targi Marek Własnych z setkami spotkań. Rokujące biznesy i pierwsze umowy
Targi Marek Własnych stały się areną dla przełomowych rozmów i kluczowych porozumień, które już w trakcie wydarzenia w Targach Kielce przekształcały się w konkretne umowy. Do najbardziej znaczących należy porozumienie Fabryki Cukierków „Pszczółka” z Lublina z Grupą Lulu International ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Przedsiębiorstwa uzgodniły wysłanie próbnych kontenerów słodyczy, co otworzyło nowy rozdział w międzynarodowej współpracy.
Dynamika targów została wzmocniona formą kontraktacyjną. Producenci i dystrybutorzy marek własnych z Polski, Słowacji, Niemiec, Albanii, Estonii i Stanów Zjednoczonych mogli efektywniej korzystać z potencjału wydarzenia, budując nowe relacje biznesowe z przedstawicielami sieci handlowych – polskich, europejskich i bliskowschodnich.
Zobacz profil wystawcy >> Zobacz profil zwiedzającego >>
Kontakty z Targów Kielce przekuwane w biznes
Dyrektor ds. marki własnej w Grupie Chorten, Cezary Szyłak, zauważa znaczące postępy jakościowe w porównaniu z poprzednimi edycjami targów przed pandemią. - Dzisiejsza forma kontraktacyjna jest bardziej atrakcyjna, formuła umawianych spotkań ma sens, porządkuje pobyt na wydarzeniu. Nawiązaliśmy kontakty, które być może przekujemy w biznes, jak na przykład z Zakładami Mięsnymi Mielczarek – mówi.
Właściciel GRAM Market, Mirosław Sadecki, podkreśla udane doświadczenie pierwszego dnia targów, wyrażając pewność, że ich udział za rok będzie równie owocny. – Skorzystaliśmy. Będziemy na kolejnej edycji - komentuje. Nowe możliwości biznesowe, jakie stworzyły się podczas tego wyjątkowego wydarzenia, zyskują coraz większe uznanie uczestników.
Sieci handlowe, takie jak Intermarché i Bricomarché, opisują wydarzenie jako inspirujące, pełne cennych kontaktów i owocnych rozmów. - Już pierwszego dnia przeprowadziliśmy ponad 50 spotkań - przekazują.
Kolejni przedstawiciele strefy kupieckiej, m.in. sieci Auchan, Stokrotka, Polskiej Grupy Zakupowej Kupiec czy Spiżarni Wholesaler mówią o satysfakcji z udziału. Liczni pytani o konkrety zaznaczają: "pieniądz lubi ciszę”. Wskazują przy tym, że wiele rozmów będzie miało kontynuację.
Dyrektor działu Private Labels w Grupie Lulu International, Shamim Sainulabdeen, podkreśla pozytywne rezultaty rozmów, zwłaszcza z Fabryką Cukierków „Pszczółka". Już w trakcie targów udało się umówić na wysłanie próbnych kontenerów z cukierkami, co otwiera nowe perspektywy współpracy. Grupa zainteresowana jest także wieloma innymi produktami. - Ciastka, soki, przetwory z warzyw i owoców, produkty higieniczne, jak papier toaletowy… O wprowadzeniu tych produktów pod marką własną do naszej sieci już dziś rozmawialiśmy – relacjonował dyrektor Shamim Sainulabdeen.
Targi Marek Własnych drzwiami do nowej współpracy
Jak przekazuje Artur Krzeszowiak, specjalista ds. współpracy B2B w Krajowej Grupie Spożywczej, nie tylko Fabryka Cukierków „Pszczółka” ma powody do satysfakcji. – Każda z firm, które prezentowała ofertę na naszym stoisku znalazła partnerów do rozmowy, co jest rozwojowe dla tych podmiotów. Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno, Młyny Stoisław, Polskie Przetwory Włocławek, Zamojskie Zakłady Zbożowe nawiązały dobre relacje biznesowe. Na efekty potrzeba czasu, ale już jesteśmy pozytywnie nastawieni. Nasze firmy działają w branży marek własnych, więc wydarzenie w Kielcach jest dla nas bardzo wartościowe i trafione. Liczymy na współpracę w kolejnych latach – mówi Artur Krzeszowiak.
O efektywnych rozmowach mówią też kolejni wystawcy. Agnieszka Kacperek z przedsiębiorstwa Dawtona zaznacza, że udział w wydarzeniu otworzył kilka nowych drzwi. – Zdobyliśmy kontakty do firm, z którymi do tej pory nie współpracowaliśmy, a to jest dla nas ważne – mówi.
– Dobre spotkania mieliśmy z przedstawicielami firm Spiżarnia, Intermarche i Amic Energy (red. przedsiębiorstwo paliwowe). Z Grupą Lulu już współpracujemy, wysyłamy do nich nasze produkty, ale pod brandem Balvitenu. Teraz mowa była o marce własnej – tłumaczy Karolina Kwapik z Balviten Glutenfree. Powodzenie rozmów biznesowych podkreślają także przedstawiciele polskich firm, jak Pupil Foods (karma dla zwierząt), Fructa Napoje, Awex (wędliny), Zakładów Mięsnych Smak Górno, Escargots (ślimaki), Rocket Poland (baterie), TrezorWines, a także albańskiej Lajthiza Invest (woda mineralna), estońskiej Rhumveld Baltic (bakalie), niemieckiego NÖLKEN (produkty higieniczne), słowackich firm – m.in. Cessi (makarony), Tatrakon (konserwy), Novofruct (żywność dla dzieci).
Jak zaznacza prezes zarządu Targów Kielce, dr Andrzej Mochoń, te targi mają duży potencjał. - To mocno kontraktacyjne spotkanie B2B może stać się wiodącą imprezą w Europie Środkowo - Wschodniej – mówi prezes Targów Kielce dr Andrzej Mochoń.
Dla rozwoju branży mięsnej w Targach Kielce
Okazją do rozpoczęcia lub zacieśnienia relacji z sieciami handlowymi dla branży mięsnej był konkurs Smak Jakości®, przeprowadzony przez miesięcznik „Rzeźnik Polski”, należący do Gemini Group – partnera Targów Marek Własnych.
Do premierowej edycji około 20 firm zgłosiło 80 produktów. Spośród nich przedstawiciele sieci handlowych Eurocash, Specjał, King, Auchan oraz Intermarche wybrali zwycięzców w różnych kategoriach. W kategorii Smak Innowacji pierwsze miejsce zajęła firma Pamas Salami z produktem „Salami spinata Pamas z zielonym pieprzem”. W kategorii Smak Wygody zwyciężyły Zakłady Mięsne Łuków z żeberkami wołowymi wolno gotowanymi. W kategorii Smak Natury pierwszym miejscem nagrodzone zostały Zakłady Mięsne Mielczarek za produkt „Na pajdę z mięsem i cebulką”. W kategorii Smak Premium pierwsze miejsce zajęła firma Aleksandria z „Szynką wiedeńską”.
Z kolei specjalistyczna wiedza została przekazana podczas spotkania pod nazwą Okrągły stół branży mięsnej i handlu nowoczesnego, który zorganizował także miesięcznik „Rzeźnik polski”. - Nie każdy do końca wie, jakie warunki należy spełnić, żeby dostać się ze swoimi produktami do sieci handlowych - mówi Marek Bielski, wydawca miesięcznika. – Często już po podjęciu pewnego rodzaju kroków do tej współpracy jednak nie dochodzi. Brakuje wymiany wymagań czy oczekiwań każdej ze stron, a to spotkanie ma pomóc ułatwić tę współpracę w przyszłości.
Dyskusje o przyszłości marek własnych i potencjale eksportowym firm
Uczestnicy Targów Marek Własnych po raz pierwszy brali udział także w kolejnych dwóch wydarzeniach towarzyszących. Kongres Ekspansywnych Eksporterów przyniósł konkretne wskazówki dotyczące wchodzenia na nowe rynki, szczegóły obejmowały nawet przygotowanie kadr i podatki. Omówiono perspektywy rozwoju eksportu i ekspansji polskich firm na dalekich rynkach. Eksperci wskazywali, gdzie szukać szans, aby w przyszłości podtrzymać wysoką dynamikę rozwoju.
Forum Marek Własnych z kolei poświęcone zostało dyskusjom i prelekcjom o rozwoju branży. Mowa była m.in. o wprowadzaniu marek do sprzedaży oraz występujących przy tym ograniczeń, negocjowaniu umów produktów marki własnej, roli etykiet w kreowaniu brandu w oczach konsumentów. – Sieci handlowe decydują się na wprowadzanie marek własnych, aby zbudować sieć lojalnych klientów. Najważniejsze cechy to: unikalność, spójność, jakość, korzyść i zaangażowanie – mówił Marek Marzec, właściciel Grupy Ewa Bis, która była organizatorem obu wydarzeń.
Targi Marek Własnych platformą inspiracji i rozwoju biznesowego
Targi Marek Własnych wraz z wydarzeniami towarzyszącymi w Targach Kielce okazały się nie tylko miejscem owocnych negocjacji, ale także platformą inspiracji, rozwoju biznesowego i nawiązywania trwałych relacji handlowych. Większość wystawców deklaruje udział w edycji 2024. Zapraszamy!
Kolejna edycja Targów Marek Własnych odbędzie się w dniach 19-20 listopada 2024 w Targach Kielce.