Targi Future Private Labels to jedyne wydarzenie w Polsce w 100% poświęcone markom własnym

Producenci z Polski i zagranicy zaprezentują kolejny raz w Targach Kielce różnorodną ofertę artykułów dla rynku private label. Tylko u nas mogą spotkać w jednym miejscu i jednym czasie przedstawicieli polskich i międzynarodowych sieci handlowych z Europy, Azji i Północnej Afryki, poszukujących unikatowych produktów marek własnych.

future-private-labels Konsumenci coraz częściej wybierają marki własne i ten trend w najbliższych latach się nie zmieni – akcentują branżowe raporty. Jak wynika z "Behaviour Change” opracowanego przez Consumer Panel Services GfK, wartość sektora marek własnych na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rok do roku i w 2023 roku przekroczyła 50 miliardów złotych. Raport Private Label Manufacturers Association (PLMA) za 2024 rok wskazuje, że wzrost sprzedaży marek własnych w Europie wyniósł 13 proc. w 2023 roku, co znacząco przewyższa wzrost sprzedaży marek narodowych, który wyniósł 6 proc.

Duże sieci w Strefie Kupieckiej

Na preferencje konsumentów odpowiadają coraz intensywniej sieci handlowe, ale także przedsiębiorstwa usługowe, prowadzące m.in. stacje paliw czy kina. - Zaangażowanie obu stron w przygotowanie produktu marki własnej oczekiwanego przez konsumenta widzimy cały czas organizując Targi Marek Własnych. Ostatnia edycja udowodniła, że konkretne rozmowy producentów i kupców owocują inspirującymi biznesami, dzięki którym klient otrzymuje nowy artykuł, wysokiej jakości i w przystępnej cenie – mówi Jakub Nogaj, menadżer projektu Future Private Labels w Targach Kielce. - Już wtedy udział w wydarzeniu 2024 z satysfakcją deklarowali niemal wszyscy wystawcy i ponad 40 przedstawicieli sieci handlowych polskich i zagranicznych, w tym bliskowschodni Lulu Group International, europejskie Intermarché, Bricomarché i Auchan, oraz działające na polskim rynku Stokrotka, Chorten i Gram Market. Do Strefy Kupieckiej najbliższej edycji zgłosili się już specjaliści m.in. z sieci Dino Polska, Lewiatan, Vollmart, Społem – COOP oraz Grupy Eurocash. Przedstawiciele kolejnych wciąż mogą dołączać.

Różnorodność produktów pod marki własne w Kielcach

future-private-labels-2

Podczas jedynego wydarzenia targowego w Polsce w 100 procentach poświęconego markom własnym, 6 i 7 listopada w Targach Kielce, wystawcy zaprezentują różnorodne artykuły. Będą to m.in. produkty spożywcze - świeże, mrożone i dania gotowe, wędliny, napoje – także alkoholowe, przekąski i słodycze, wyroby mleczarskie, a także kosmetyki, artykuły higieniczne, chemia gospodarcza, baterie. Żur Piskorek zaproponuje oczywiście żur, gospodarstwo pasieczne Sądecki Bartnik – miody i produkty pszczele, AleBrowar – piwa, Alpan - artykuły mleczarskie. Wśród wystawców już są także Aldef Global, specjalizujący się w produktach do zwalczania szkodników, Rocket Poland – dystrybutor baterii i żarówek, niemiecki Nölken Hygiene Products oferujący produkty przeznaczone do higieny i pielęgnacji, a także chorwacki producent balsamów do ust VIMI. Prezentację narodową przygotuję czeskie przedsiębiorstwa. Lista wystawców cały czas rośnie, przyjmowane są zgłoszenia.

 - Każdy wystawca i kupiec otrzymuje terminarz spotkań na obydwa dni targów. Forma kontraktacyjna jest doceniana przez uczestników wydarzenia, zwiększa efektywność udziału. Dzięki umówionym wcześniej spotkaniom kupcy poznają dedykowane ich profilom produkty i oferty – wyjaśnia Jakub Nogaj.

Dyskusje o rozwoju marek własnych i branży mięsnej w Targach Kielce

future-private-labels-2023-galeria-12.jpg [126.29 KB] Potencjał wydarzenia dla rozwoju branży marek własnych zwiększają wydarzenia konferencyjne, które przygotowują współorganizatorzy Targów Marek Własnych. Forum Marek Własnych, organizowane przez Ewa – Bis z prezesem Markiem Marcem oraz MSL Consulting z szefem Michałem Sadeckim, zgromadzi 6 listopada w Targach Kielce wybitnych ekspertów branży, którzy podejmą najważniejsze tematy dotyczące rozwoju marek własnych. Debatę moderował będzie ceniony ekspert sektora handlu i produktów konsumenckich Robert Krzak.

Z kolei Marek Bielski, wydawca miesięcznika „Rzeźnik polski” należącego do Gemini Group, przygotowuje obrady Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego. Wydarzenie skupi producentów i przedstawicieli sieci zajmujących się grupą produktów mięsnych. Wydawnictwo przeprowadzi także konkurs Smak Jakości®, który przyciąga przedsiębiorców z branży mięsnej.

XPand z wystawcami z Afryki Północnej i wiedzą o rynku

Targom Marek Własnych 6 i 7 listopada 2024 towarzyszyć będzie nowe wydarzenie pod nazwą XPand. Po raz pierwszy w gronie wystawców w Targach Kielce pojawią się przedsiębiorcy z Północnej Afryki. Udział zapowiada kilkadziesiąt firm, przede wszystkim z Tunezji i Maroka. Kupcy i zwiedzający będą mogli poznać oferty m.in. producentów kosmetyków, farmaceutyków, produktów spożywczych, a nawet tekstyliów. To przedsiębiorcy, którzy szukają partnerów do współpracy w Europie. O tym, jak wejść i działać na rynku północnoafrykańskim, podczas specjalistycznych paneli powiedzą eksperci m.in. z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz przedstawiciele polskich przedsiębiorstw już tam funkcjonujących. XPand jest organizowany przy wsparciu Polsko-Tunezyjskiej Izby Gospodarczej. Więcej na targikielce.pl/xpand (https://www.targikielce.pl/xpand)

Targi Marek Własnych odbędą się 6 i 7 listopada 2024 w Targach Kielce.