FUTURE PRIVATE LABELS EXPO (6-7.11.2024)
VI Targi Marek Własnych
Więcej o wydarzeniu
Inspiracje na marki własne w Kielcach. Nowe kontakty i potencjał produktów
Branża marek własnych 6 i 7 listopada zjechała do Kielc, by wymieniać doświadczenia, prezentować innowacyjne produkty i nawiązywać kontakty biznesowe. W wydarzeniu wzięło udział ponad 90 wystawców z 14 krajów oraz kupcy z Polski i zagranicy, podkreślający, że „warto było przyjechać”. Wielu z nich znalazło produkty o dużym potencjale na marki własne.
Kupcy z inspiracjami na nowe produkty po Targach Marek Własnych
Z targów z inspiracjami na marki własne wyjechali przedstawiciele m.in. Eurocash, Społem, Lewiatan, Stokrotka, Dino, Twój Market, SPAR Polska, rumuńskich Comtib i Kathari, izraelskich Big Food Blue and White, katarskich Luxury Beauty. Zaznaczali: „warto było przyjechać”. Dorota Skrzypczyk z Dino mówiła: - Mamy inspiracje do tworzenia nowych marek własnych, znaleźliśmy bardzo unikatowe produkty, więc może się okazać, że będziemy pierwsi na rynku z ich wprowadzeniem.
Lea Saliby, general manager katarskiej sieci Luxury Beauty, relacjonowała: - Wielką zaletą tych targów jest różnorodność oferty z wielu krajów. Miałam dostęp do firm z Hiszpanii, Czech, Węgier, czy Chin, których produkty mają duży potencjał do wprowadzenia do naszej sieci pod marką własną.
Innowacje odpowiadające na potrzeby rynku na Targach Marek Własnych
Podczas targów szczególne zainteresowanie wzbudziły produkty odpowiadające na najnowsze trendy, takie jak żywność dla sportowców, wysokiej jakości wędliny, produkty ekologiczne, regionalne alkohole, czarna lemoniada, „syrop mocy”, czy naturalne kosmetyki i produkty higieniczne. Firma W.Lewandowski przyciągnęła uwagę kompostowalnym opakowaniem na papier higieniczny, za które otrzymała nagrodę Future Private Label Award.
Wystawcy docenili możliwość nawiązania nowych kontaktów z sieciami handlowymi. Miroslava Tomeskova z czeskiego Emco podkreśliła, że rozmowy na targach stanowią dobry początek współpracy. Z kolei dr Sylwester Pawęta, prezes Quality Meet Pawęta, zaznaczył, że jego firma przełamuje postrzeganie jako konkurencja dla innych producentów, oferując surowe wędliny dojrzewające jako uzupełnienie asortymentu w sieciach handlowych. – Tu, w Kielcach, jest konkret. Mamy początek dobrze rokującej współpracy – mówił dr Sylwester Pawęta.
Artur Krzeszowiak z Departamentu Marketingu Krajowej Grupy Spożywczej, będącej partnerem wydarzenia, podkreślił specyfikę Targów Marek Własnych. - Wyróżnia je merytoryka rozmów handlowych. Spotykamy tu przedstawicieli branży, także konkurencję, i bierzemy udział w Forum Marek Własnych, dzięki czemu zdobywamy cenną wiedzę do analizy sytuacji na rynku. Klienci znają marki indywidualne wchodzące w skład Grupy, jak cukierki Pszczółka czy mąki Trzemeszno, ale tutaj prezentujemy się pod logiem Grupy Kapitałowej KGS. Pod wspólnym szyldem rozmawiamy z przedstawicielami sieci. Możliwość oferty wspólnej firm cieszy się zainteresowaniem, liczymy więc na kontynuację rozmów – przekazywał Artur Krzeszowiak.
Forum Marek Własnych o trendach w produkcji
Targi Marek Własnych w Kielcach były też miejscem dyskusji o trendach. Forum Marek Własnych poświęcone było także analizom rynku i relacji między kupcami a producentami. Debata główna, którą moderował Robert Krzak, senior advisor w E&Y Polska, skupiła się na współpracy i wskazała wytyczne, które pozwolą na przyszłościowy i bezpieczny rozwój. Marek Bąk z Grupy Dawtona zauważył, że przyszłość marek własnych wymaga odpowiedniego balansu między ceną a jakością, a także między zapełnianiem półek sklepowych markami własnymi a brandowymi. -Wygrają ci, którzy będą zachowywali balans między brandem producenckim a marką produkowaną dla sieci handlowych. Wygrają te sieci, które zrozumieją, że dzięki zarobkom na swoim brandzie producenci mogą inwestować w parki maszynowe, nowe kategorie i budowanie świadomości konsumenckiej dla poszczególnych produktów. Partnerstwo jest kluczem – wyjaśniał.
XPAND o współpracy MENA to CEE w Kielcach
Targom Marek Własnych towarzyszył XPAND, czyli konferencja dotycząca relacji pomiędzy firmami z Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu a przedsiębiorstwami z Europy Środkowo-Wschodniej. Rozmowy biznesowe, panele tematyczne poświęcone trendom i specyfikacji rynków, a także liczne prezentacje marek przyciągnęły uwagę uczestników wydarzenia.
Branża mięsna obradowała w Targach Kielce
„Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego” 6 listopada zorganizowali Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP oraz miesięcznik „Rzeźnik Polski”. Wydarzenie zgromadziło ekspertów i liderów rynku, którzy wspólnie omówili kluczowe wyzwania i nowe możliwości dla branży mięsnej w Polsce. Tomasz Parzybut, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP, podkreślał znaczenie spotkania. – Musimy wspólnie zastanowić się, jak poradzimy sobie z walką cenową dyskontów, ESG, rozszerzoną odpowiedzialnością producenta czy deforestacją – mówił. Zaznaczył także wagę współpracy między producentami mięsa a sieciami handlowymi.
Finałem spotkań branży mięsnej było rozstrzygnięcie konkursu Smak Jakości, w którym producenci zostali docenieni za wyjątkową troskę o jakość i zachowanie wysokich standardów na każdym etapie wytwarzania produktów.
Na VII edycję Targów Marek Własnych zapraszamy w 2025 roku do Targów Kielce.