Seminarium Foundry Goes Green 2024

Organizator: Targi Kielce

Data: I i II Dzień Targów – 24-25 września 2024
            w godz. 11.00-13.00

Miejsce: Speech Arena 

W trakcie seminarium poruszane będą m.in. tematy związane z: nowoczesnymi technologiami przemysłu, czy obróbką cieplną metali. Odbiorcami treści seminarium FOUNDRY GOES GREEN są prezesi, dyrektorzy odlewni oraz szefowie działów rozwoju i technologii.

Odlewnictwo jest przemysłem energochłonnym i jednocześnie o wysokiej emisyjności CO2. Wysokie ceny energii i kary za zanieczyszczanie środowiska wymuszają zatem zmiany - poszukiwanie nowych technologii i oczywiście, oszczędności. Dlatego też na seminarium zapraszamy firmy dostarczające takie rozwiązania. Nie zabraknie także instytucji finansowych, które zaprezentują ofertę finansowania transformacji zakładów.

Targi Kielce od lat organizują wydarzenia towarzyszące targom. W tym roku podczas targów technologii dla odlewnictwa METAL organizujemy drugą edycję seminarium FOUNDRY GOES GREEN. Poruszymy zagadnienia ważne z punktu widzenia zarówno ekologii, jak i oszczędności energii dla szeroko pojętej NOWOCZESNEJ ODLEWNI. Wspomnimy też o przemyśle 4.0 i technologiach czystego powietrza, poruszymy też temat nowoczesnej obróbki cieplnej metali.

 

Zgłoś udział w seminarium

 

 

Prelekcje - 24 września

 

Tytuł prelekcji: Foundry goes green z Abas ERP: wdrożenie systemu odpowiedzią na wyzwania krajowych odlewni
Prelegenci: Andrzej Ładysz i Adrian Jonczyk, Abas Business Solutions Poland Sp. z o.o.

adrian-jonczyk.jpg [159.27 KB] Adrian Jonczyk - absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na kierunku Zarządzanie Logistyczne. Adrian to doświadczony specjalista z bogatym zapleczem w zarządzaniu logistyką i produkcją. Rozwijał swoje umiejętności, pracując jako logistyk projektowy i planista produkcji u czołowych dostawców w branży motoryzacyjnej, co pozwoliło mu zdobyć cenne doświadczenie w zarządzaniu procesami produkcyjnymi i logistycznymi. Od ponad sześciu lat Adrian koncentruje się na wspieraniu przedsiębiorstw w cyfryzacji procesów biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem systemów ERP, APS i TMS. Dzięki swojej wszechstronnej wiedzy i praktycznemu podejściu, skutecznie doradza klientom, jak integrować nowoczesne technologie, aby maksymalizować efektywność operacyjną i wzmacniać konkurencyjność na rynku. Prywatnie jest miłośnikiem biografii sportowych i piłki nożnej.

 

andrzej-ladysz.jpg [172.77 KB] Andrzej Ładysz - absolwent Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Zielonej Górze (obecnie Uniwersytet Zielonogórski) oraz University of Bristol w Wielkiej Brytanii. Ekspert w dziedzinie inżynierii i rozwoju biznesu z niemal trzydziestoletnim doświadczeniem w sektorze technologicznym. Posiada unikalną zdolność do harmonijnego łączenia potrzeb klientów z nowoczesnymi technologiami, skutecznie dopasowując oraz wdrażając oprogramowanie klasy ERP, które odpowiada na wyzwania współczesnych przedsiębiorstw. W trakcie swojej kariery zajmował kluczowe stanowiska, w tym Dyrektora Sprzedaży i Rozwoju Biznesu, w firmach specjalizujących się w tworzeniu i implementacji zaawansowanego oprogramowania oraz infrastruktury IT. Jest entuzjastą cyfryzacji, automatyzacji i rozwiązań zwiększających efektywność procesów produkcyjnych oraz okołoprodukcyjnych. Jego doświadczenie obejmuje również wsparcie usług badawczo-rozwojowych (R&D) oraz projektowania i inżynierii oprogramowania w sektorze przemysłowym. Dzięki pracy na rynkach europejskich, azjatyckich, bliskowschodnich, afrykańskich i australijskich, zdobył szeroką perspektywę i głębokie zrozumienie globalnych trendów w przemyśle technologicznym. Prywatnie pasjonat literatury i sztuki kulinarnej.

 


 

Tytuł prelekcji: ELEKTRYFIKACJA PRZEMYSŁU. Wyzwania stawiane w XXI wieku i korzyści z nich płynące
Prelegent: Michał Karol Kozak, Kanthal

michal-karol-kozak.jpg [174.06 KB] Magister Inżynier, menedżer i specjalista w zarządzaniu produkcją oraz usługami z szerokim doświadczeniem w branży przemysłowej. Michał ukończył Technikum Elektryczne im. Włodzimierza Krukowskiego w Nowej Soli, jego praca dyplomowa na temat wpływu monitorów na otoczenie i życie człowieka została wyróżniona jako jedna z najwyżej ocenianych w Polsce. Podczas nauki w technikum wielokrotnie zdobywał czołowe miejsca w Turnieju Młodych Mistrzów Techniki. Swoje pierwsze studia rozpoczął na Uniwersytecie Zielonogórskim, kierunku Teleinformatyka. Po 3 semestrach zdecydował się zmienić kierunek na Zarządzanie Produkcją i Usługami na Wydziale Mechanicznym. Uzyskał tytuł inżyniera z wyróżnieniem na kierunku Zarządzanie Logistyczne, a studia magisterskie na tym samym kierunku, ze specjalizacją w zarządzaniu produkcją i usługami, ukończył z wynikiem bardzo dobrym. W 2024 roku ukończył studia MBA (Zarządzanie) na Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu. Swoją karierę zawodową rozpoczął w sieci marketów "Bricomarche", gdzie po sześciu miesiącach awansował na stanowisko Kierownika Działu Majsterkowanie, które piastował przez resztę swojego dwuletniego zatrudnienia w firmie. Po 9-miesięcznej służbie wojskowej, powrócił do przemysłu jako Operator, Mechanik Maszyn "Disa" oraz Asystent Dyrektora Utrzymania Ruchu w odlewni żeliwa, gdzie wdrażał nowoczesne standardy zarządzania zakończone uzyskaniem certyfikatu ISO 9001 i 18001. W 2007 roku dołączył do firmy KANTHAL jako "Workshop Manager", gdzie z sukcesem zbudował i zarządzał produkcją grzałek w Polsce do 2010 roku. Następnie kontynuował karierę w KANTHAL GmbH w Niemczech, początkowo w dziale produkcji 2010-2012 i wsparcia technicznego na cały świat 2013-2015, a od 2015 roku pełnił funkcję przedstawiciela handlowego/doradcy technicznego na rynku polskim. W 2017 roku objął odpowiedzialność za rynek Polski oraz krajów bałtyckich prężnie je rozwijając. Michał to osoba praktyczna z 20 letnim doświadczeniem, silnie skoncentrowana na zadaniach. Chętnie się dzieli swoją wiedzą, a jego doświadczenie przekłada się na szereg zadowolonych klientów.

Kanthal jest renomowanym Szwedzkim producentem materiałów oporowych oraz rezystancyjnych materiałów grzewczych. Oferta firmy obejmuje szeroką gamę specjalistycznych produktów, które znajdują zastosowanie w różnych branżach przemysłowych. Wśród najważniejszych produktów Kanthal można wymienić:

  1. Kanthal APM i APMT - zaawansowane materiały na bazie żelaza, chromu i aluminium (FeCrAl), które charakteryzują się wyjątkową odpornością na wysokie temperatury oraz utlenianie, często stosowane w aplikacjach wysokotemperaturowych.

  2. Globar SiC - grzałki wykonane z węglika krzemu (SiC), znane ze swojej zdolności do pracy w bardzo wysokich temperaturach oraz długiej żywotności, często używane w piecach przemysłowych.

  3. Kanthal Super - grzałki złożone z molibdenu i dysylikatu molibdenu (MoSi2), które oferują wyjątkową odporność na utlenianie i korozję w wysokich temperaturach, co czyni je idealnym wyborem do ekstremalnych warunków pracy.

  4. Tubothal - grzałki, które zapewniają efektywne i równomierne ogrzewanie, używane w różnych aplikacjach przemysłowych.

  5. Flow Heater - urządzenia grzewcze przeznaczone do ogrzewania przepływających gazów, oferujące wysoką wydajność i precyzyjną kontrolę temperatury.

  6. Fibrothal - moduły grzewcze wykonane z włókien ceramicznych, które zapewniają szybkie nagrzewanie i chłodzenie oraz efektywność energetyczną.

Produkty te są szeroko stosowane w różnych sektorach, w tym w przemyśle metalurgicznym, szklarskim, ceramicznym oraz przy produkcji elektroniki. Dzięki zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, Kanthal jest cenionym dostawcą materiałów grzewczych na całym świecie.

 


 

Tytuł prelekcji: Obróbka cieplna. Poszerzenie możliwości technologicznych hartowania i lutowania indukcyjnego dzięki zastosowaniu generatora o szerokim zakresie częstotliwości
Prelegenci: dr inż. Krzysztof Konopka - Prezes ELKON Sp. z o.o., Politechnika Śląska - Wydział Elektryczny, dr inż. Zdzisław Konopka - Wiceprezes ELKON Sp. z o.o.

zdzislaw-konopka.jpg [43.52 KB] Zdzisław Konopka, absolwent Politechniki Śląskiej. Od 1970 r do 1983 r  w Politechnice Śląskiej był pracownikiem naukowo-dydaktycznym . Pracę doktorską obronił w 1978 roku. Za pracę naukowo-badawczą w otrzymał pięciokrotnie nagrodę rektorską . W okresie swojej pracy na uczelni brał udział w 17 pracach naukowo-badawczych dla przemysłu, uczestniczył w kilkunastu Konferencjach naukowych, wygłaszając referaty naukowe, opublikował w tym czasie 7 artykułów i zgłosił wynalazek. Od 1983 roku prowadzi działalność gospodarczą pod firmą „ELKON”, przekształconą w spółkę  z o.o. o nazwie Zakład Elektroniki i Automatyki Przemysłowej „ELKON” sp. z o.o. w której zajmuje się innowacjami, opracowując  i wdrażając specjalistyczne urządzenia elektrotechnologiczne. Każde rozwiązanie urządzeń  indukcyjnych  ma swoją specyfikę. Współpracuje z uczelniami i instytutami naukowymi aktywnie uczestniczy w Konferencjach Naukowych referując rezultaty badań przemysłowych i prac rozwojowych wdrażanych w wykonywanych rozwiązaniach urządzeń indukcyjnych. W okresie ostatnich trzech lat był współautorem 6 publikacji, głównie w czasopiśmie ENERGETKA, dotyczących transformacji energetycznej. W ostatnich trzech latach był współautorem trzech patentów i kilkunastu referatów na konferencjach naukowych. Zdzisław Konopka aktywnie współpracuje ze Stowarzyszeniem  Elektryków Polskich, Stowarzyszeniem Założycielskim Elektroprosumeryzmu oraz Polskim Towarzystwem Elektrotechniki Teoretycznej i Stosowanej, będąc jego członkiem od 1992 roku. W 2019 roku Zarząd Główny przyznał mu Złotą Odznakę  PTETiS. Zdzisław Konopka jest zaangażowany  w działalność Powszechnej Platformy Transformacji Energetycznej założonej i prowadzonej przez prof. dr hab. inż. Jana Popczyka oraz powiązanego z Platformą konwersatorium „Inteligentna Energetyka”.

krzysztof-konopka.jpg [189.36 KB] Krzysztof Konopka - absolwent Politechniki Śląskiej, Wydziału Elektrycznego, tam obronił też doktorat. Od 1996 roku pracuje w Politechnice Śląskiej. Obszar działalności to metrologia, automatyka, programowanie systemów wbudowanych. Równolegle działa również w firmie ELKON sp. z o.o. gdzie wdrażane są innowacyjne urządzenia elektrotechnologiczne oraz układy automatyki przemysłowej, głównie związane z nagrzewaniem indukcyjnym w procesach hartowania, lutowania, topienia itp. Efekty prac prezentuje na konferencjach naukowych oraz w publikacjach. Jest zaangażowany w działalność Powszechnej Platformy Transformacji Energetycznej oraz powiązanego z nią konwersatorium „Inteligentna Energetyka”.

 

Firma „ELKON” została utworzona w 1983 roku początkowo jako jednoosobowa działalność gospodarcza, a następnie została przekształcona w spółkę  rodzinną, o statusie spółki z o.o.  Od  początku działalności jej profil dotyczy opracowywania i wdrażania specjalistycznych urządzeń elektrotechnologicznych. Firma jest dobrze  umocowana  na rynku, na którym działa już 40-ty rok, cały czas wdrażając innowacyjne rozwiązania techniczne indukcyjnych maszyn elektrotechnologicznych. Każde rozwiązanie  ma swoją specyfikę. Jest nią: minimalizacja zużycia energii elektrycznej, ograniczenie  emisji pola elektromagnetycznego, ekologia i ergonomia oraz automatyzacja i robotyzacja procesów technologicznych. Produkowane urządzenia są dostarczane, montowane i uruchamiane oraz przekazywane  inwestorowi  „pod klucz”. Wykonywane urządzenia wielokrotnie były odznaczane medalami także podczas targów w Kielcach. Dzięki prowadzonym w firmie  badaniom przemysłowym i pracom rozwojowym, w szczególności współfinansowanym przez UE w ramach zawartej umowy z NCBiR nr.  POIR.01.01.01-00-1768/20-00, zbudowano stanowisko badawcze, umożliwiające opracowywanie technologii hartowania indukcyjnego elementów o różnych kształtach powierzchni przeznaczonej do utwardzenia, z uwzględnieniem wymagań dotyczących głębokości strefy zahartowanej i rozkładu twardości tej strefy. Stanowisko umożliwia również badania w zakresie lutowania, odpuszczania, wyżarzania i topienia indukcyjnego. W referacie prezentowane są opracowane i wdrożone technologie hartowania indukcyjnego, dzięki zbudowanemu stanowisku badawczemu, a także technologie lutowania indukcyjnego, wdrażane w miejsce lutowania płomieniowego. W firmie ELKON pracują dwie osoby ze stopniem naukowym doktora nauk technicznych. Firma ELKON współpracuje ściśle z uczelniami i instytutami naukowymi aktywnie uczestnicząc w Konferencjach Naukowych i referując rezultaty badań przemysłowych i prac rozwojowych wdrażanych w wykonywanych rozwiązaniach urządzeń indukcyjnych. Uczestniczy również w organizacji seminariów w ramach specjalistycznych targów przemysłowych. W aktualnie trwającym procesie transformacji energetycznej autorzy uczestniczą aktywnie w Konwersatorium „Inteligentna Energetyka” przy Politechnice Śląskiej, a opracowany i wykonany w firmie oraz opatentowany prototyp kotła indukcyjnego, jest innowacyjną ofertą w obszarze transformacji ciepłownictwa.

 


 

Tytuł prelekcji: „Zmniejszenie śladu CO2 odlewów wysokociśnieniowych dzięki innowacyjnym urządzeniom peryferyjnym”

Firma Fondarex została założona w 1946 r. jako odlewnia ciśnieniowa w Montreux w Szwajcarii. Sześć lat później firma FONDAREX była pionierem pierwszego systemu próżniowego, rewolucjonizując branżę odlewnictwa ciśnieniowego. Jako lider technologiczny w dziedzinie systemów próżniowych do odlewania ciśnieniowego, firma FONDAREX ma zasięg globalny, obsługując ponad 900 klientów w ponad 50 krajach. Aby zwiększyć obecność i obsługę klienta, w 2022 r. założono firmę Fondarex Europe GmbH w Dillingen w Niemczech oraz Fondarex (Wuxi) Machinery Co., Ltd w Wuxi w Chinach. FONDAREX nieustannie wdraża innowacyjne pomysły w celu optymalizacji urządzeń peryferyjnych do odlewania ciśnieniowego we współpracy z klientami, uniwersytetami i instytutami badawczymi. Naszym celem jest odblokowanie nowych możliwości, zwiększenie produktywności, obniżenie kosztów i zminimalizowanie śladu węglowego produktów odlewanych ciśnieniowo.

Prelegent: dr Andreas Mertz

andreas-mertz.jpg [99.76 KB] Dr Mertz uzyskał tytuł inżyniera produkcji/technologii odlewniczej w Fachhochschule Aalen w Niemczech. Następnie uzyskał tytuł doktora na Teesside University (Wielka Brytania), zajmując się wykorzystaniem sztucznej inteligencji w odlewnictwie aluminium. Po rozpoczęciu kariery od odlewniczych podstawowych badań w Steinbeis Transferzentrum Arbeitsgemeinschaft Metallguss, prowadził badania i rozwój metali lekkich w Honsel AG. Po tym objął stanowisko kierownika ds. rozwoju w VOIT Automotive GmbH, dostawcy dla przemysłu motoryzacyjnego. Obecnie zajmuje stanowisko kierownika ds. rozwoju w FONDAREX Europe, które rozpoczął w sierpniu 2022 r.

 

 

 

 


 

Prelekcje - 25 września

 

Tytuł prelekcji: Najnowsze rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji w branży odlewniczej. System Smart Quality dla żeliwa oraz dla ciśnieniówki służący do optymalizacji procesów produkcyjnych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
Prelegent: Paweł Malinowski, Smart Foundry Sp. z o.o.

pawel-malinowski.jpg [221.21 KB] Paweł Malinowski, absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej. W 2010 obronił pracę doktorską, w 2020 roku obronił pracę habilitacyjną na Wydziale Odlewnictwa AGH. Autor 5 wniosków patentowych (UPRP, EPO, USPTO). Realizator 21 projektów badawczych i badawczo-rozwojowych realizowanych w ramach programów NCBR, EU. Udział w realizacji 6 projektów w charakterze głównego wykonawcy oraz 8 projektów w charakterze kierownika projektu. Zainteresowania badawcze to sztuczna inteligencja w inżynierii materiałowej, optymalizacja procesów produkcyjnych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Prowadzi dwa doktoraty wdrożeniowe z tematyki sztucznej inteligencji. Brał udział w wielu międzynarodowych panelach dotyczących sztucznej inteligencji: Stanford University (USA), Toronto University (Kanada), Szczyt Cyfrowy IGF – Internet Governance Forum (Wrocław), Horyzonty Przyszłości (Kraków), Forum Ekonomiczne (Karpacz). Profesor AGH na Wydziale Odlewnictwa. Prezes Zarządu Smart Foundry Sp. z o.o., która wdraża innowacyjne technologie oparte o sztuczną inteligencję w branży odlewniczej. Jego główne zainteresowania badawcze to optymalizacja procesów produkcyjnych z wykorzystaniem Machine Learning i Deep Learning, projektowanie dedykowanych systemów AI dla przemysłu. Twórca systemu SimulationDB do gromadzenia i optymalizacji procesu produkcyjnego z wykorzystaniem oprogramowania symulacyjnego - Magmasoft wdrożonego w Alstom Power - Polska, Kimura Foundry - Japonia. 2-letni staż w CERN - Europejską Organizacją Badań Jądrowych, Genewa, Szwajcaria. International Exkursion TU Bergakademie Freiberg, Niemcy. Kierownik 3 projektów europejskich, w tym KIC Raw-Materials. Prywatnie jest byłym zawodnikiem koszykówki (Pogoń Prudnik, Wisła Kraków, Hutnik Kraków), fanem nowych technologii i miłośnikiem wędkarstwa. Nagrody: Statuetka Ambasadora Innowacyjności 2015 - XXIII Giełda Wynalazków, Warszawa, (2016), Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Wiceprezes Rady Ministrów Jarosław Gowin, (2016), Srebrny medal na Kaohsiung International Invention & Design EXPO "KIDE 2015", Kaohsiung, Tajwan, (2015), Nagroda specjalna przyznana przez International Intellectual Property Networking Forum (IIPNF) na Kaohsiung International Invention & Design EXPO "KIDE 2015", Kaohsiung, Tajwan, (2015), Statuetka "Innowacja Roku Podwójne Złoto" na Brytyjskich Targach Wynalazczości "BIS 2015" w kategorii "PRZEMYSŁ", Londyn, Wielka Brytania, (2015), Złoty medal na Brytyjskich Targach Wynalazczości "BIS 2015" w kategorii "PRZEMYSŁ", Londyn, Wielka Brytania, (2015), Srebrny medal na XVII Moskiewskim Salonie Wynalazków i Innowacyjnych Technologii - "ARCHIMEDES 2014", Moskwa, Rosja, (2014), Wyróżnienie przez "Stowarzyszenie Rosyjski Dom Międzynarodowej Współpracy Naukowo-Technicznej", Seul, Korea Południowa, (2014), Brązowy medal na Międzynarodowych Targach Wynalazczości - "SIIF 2014 - Seoul International Invention Fair", Seul, Korea Południowa, (2014), Nagroda Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, prof. dr hab. inż. Barbara Kudrycka za projekt "Metoda odlewania z wykorzystaniem symulacji procesu odlewania, system odlewania z wykorzystaniem symulacji procesu odlewania i bazy danych", (2013), Srebrny medal na 61. Międzynarodowych Targach Wynalazczości, Badań Naukowych i Nowych Technik - "Brussels Innova 2012", Bruksela, Belgia, (2012), Nagrody Rektora AGH (2011, 2012, 2013, 2016, 2020, 2022).

Firma Smart Foundry powstała w celu usprawnienie procesów odlewniczych dzięki możliwościom jakie daje szybko rozwijająca się sztuczna inteligencja. Spółka opracowała system Smart Quality służący do optymalizacji parametrów procesu bazując na danych historycznych procesu produkcyjnego w celu poprawy jakości odlewów. Obecnie rozwija innowacyjne technologie znakowania, identyfikacji i śledzenia odlewów w procesie produkcyjnym. Realizuje różne projekty w branży odlewniczej wykorzystując sztuczną inteligencję: optymalizacja procesu rafinacji aluminium, poszukiwanie nowych stopów o wysokich właściwościach mechanicznych, system wizyjny do detekcji wad odlewniczych.

 


 

Tytuł prelekcji: Możliwości inwestycyjne - Specjalna Strefa Ekonomiczna STARACHOWICE S.A.
Prelegenci: Aleksandra Woźniak-Czaplarska – Zastępca Dyrektora Biura Zarządzania Obszarem i Obsługi Inwestora, Monika Zielińska - Sp. ds. administracji.

SSE-PSI-logo-poziom.png [10.03 KB] Podczas prelekcji zostaną przedstawione kluczowe informacje na temat Polskiej Strefy Inwestycji oraz możliwości inwestycyjnych w obszarze zarządzanym przez Spółkę SSE Starachowice. Przedstawiciele strefy omówią procedury uzyskiwania decyzji o wsparciu, które uprawniają  inwestorów do korzystania ze zwolnień podatkowych. Prezentacja obejmie również ofertę terenów inwestycyjnych Kieleckiego Parku Przemysłowego, w tym nowoczesnych hal produkcyjnych i magazynowych oraz obszarów przygotowanych pod nowe inwestycje.

 


 

Tytuł prelekcji:Oferta Funduszy Europejskich dla Przedsiębiorców
Prelegent: Anna Koszykowska,
anna-koszykowska.jpg [19.00 KB] specjalista do spraw Funduszy Europejskich, Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

Fundusze Europejskie - Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich - Punkt jest częścią projektu realizowanego przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w ramach którego udziela bezpłatnych informacji wszystkim zainteresowanym w tym również przedsiębiorcom. Punkty Informacyjne świadczą usługę INNOPOINT w ramach której każdy przedsiębiorca będzie mógł uzyskać bezpłatne informacje oraz późniejsze bezpłatne doradztwo. Doradztwo proponowane jest każdemu przedsiębiorcy który ma ciekawy, innowacyjny pomysł i chciałby go zrealizować korzystając z dofinansowania w ramach Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 a zwłaszcza nowego programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki”.

 


 

Tytuł prelekcji: "CBAM i podatek węglowy - jak raportować mądrze i właściwie emisyjność w imporcie?"
W dobie zaostrzających się regulacji środowiskowych, mechanizm CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism) oraz podatek węglowy stają się kluczowymi elementami w handlu międzynarodowym. W trakcie prezentacji omówimy, jak prawidłowo raportować emisyjność związanych z importem towarów, szczególnie w branży metalowej, stalowej oraz aluminium, która znajduje się w centrum globalnych wysiłków na rzecz redukcji emisji CO2. Przedstawimy praktyczne wskazówki dotyczące efektywnego zarządzania procesem raportowania oraz strategie minimalizacji ryzyk i kosztów związanych z nowymi regulacjami. Naszym celem jest pokazanie, jak mądrze adaptować się do zmian i jednocześnie korzystać z okazji, jakie niesie ze sobą transformacja w kierunku zrównoważonej gospodarki.
Prelegent: Anna Żurawiecka, Ekspert ds. CBAM, Green Reporting sp.z o.o.

anna-zurawiecka.jpg [65.94 KB] Green Reporting to firma specjalizująca się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań w zakresie raportowania CBAM i zrównoważonego rozwoju. Pomagamy firmom efektywnie zarządzać ich wpływem na środowisko, dostarczając narzędzia i wiedzę, które ułatwiają zgodność z międzynarodowymi regulacjami klimatycznymi, w tym CBAM i podatkiem węglowym. Dzięki naszym rozwiązaniom przedsiębiorstwa mogą nie tylko spełniać wymogi prawne, ale także budować przewagę konkurencyjną, angażując się w odpowiedzialne działania proekologiczne. Naszym celem jest wspieranie firm w transparentnym raportowaniu emisji w imporcie (CBAM), wyliczaniu podatku węglowego w imporcie, minimalizacji śladu węglowego i wdrażaniu strategii zrównoważonego rozwoju, które nie tylko chronią planetę, ale także przynoszą korzyści biznesowe. Green Reporting to klucz do bardziej zielonej i odpowiedzialnej przyszłości.

 


 

 

 

Zgłoś udział w seminarium

 

Kontakt - Targi Kielce
Urszula Wasińska
tel. 600 265 587
e-mail: wasinska.urszula@targikielce.pl

 

let-them-look-970x90.gif [65.17 KB]

24-25.09.2024
Godziny otwarcia
  • 24 IX 2024
    09:00 - 17:00
  • 25 IX 2024
    09:00 - 17:00
    24-25.09.2024
    Godziny otwarcia
    • 24 IX 2024
      09:00 - 17:00
    • 25 IX 2024
      09:00 - 17:00