MKBR (26-27.10.2023)
IV Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych MKBR
Program kongresu
Dzień 1: 26 października 2023 (czwartek)
Godziny otwarcia ekspozycji: 08:30 - 17:00
08:30 - 09:30 | Foyer |
Rejestracja
Rejestracja uczestników |
|
09:30 - 09:50 | Sala Omega |
Uroczyste otwarcie
Uroczyste otwarcie |
|
09:50 - 10:30 | Sala Omega |
Panel moderowany
Księgowy - czy może pełnić rolę anioła w biznesie?
dr Mariusz CieślaDoradca podatkowy, Prawnik, Wykładowca
Doradca podatkowy, posiada tytuł naukowy doktora Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach z dziedziny makroekonomii. Członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych IV i V Kadencji, Członek Prezydium KRDP - Skarbnik KRDP IV Kadencji, Wiceprzewodniczący KRDP V Kadencji, Przewodniczący Śląskiego Oddziału KIDP VI Kadencji, Delegat IV i V kadencji z ramienia Krajowej Izby Doradców podatkowych w CFE Tax Advisers (Confédération Fiscale Européenne) w Brukseli, Członek Komitetu Fiskalnego CFE, Członek Komitetu Podatkowego przy Pracodawcach RP, Przewodniczący Komitetu Podatkowego Śląskiej Federacji Przedsiębiorców Polskich. Prowadzi kancelarie doradztwa podatkowego uczestnicząc w sporach podatkowych przed organami skarbowymi i sądami administracyjnym. Wykładowca z dziedziny prawa podatkowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Znany publicysta i autor wielu prac naukowych z dziedziny ekonomii i prawa podatkowego m. in. w „Doradca podatkowy obrońcą praw podatnika”.
Joanna KasperekAktorka - Teatr im. Stefana Żeromskiego
Absolwentka Akademii Teatralnej w Białymstoku. Już pierwsza rola (Viviana w „Merlinie” Tadeusza Słobodzianka) przyniosła jej miano „najlepszego debiutu sezonu 1993/94”. Jest. laureatką głównej nagrody w Przeglądzie Piosenki Aktorskiej i nagród w ramach Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej).
Na krótko dołączyła do zespołu warszawskiego Teatru Rozmaitości grając w wybitnym spektaklu „Słowa Boże”, a potem do Wrocławskiego Teatru Współczesnego. Kolejnym przystankiem na teatralnej, a także życiowej drodze, okazały się rodzinne Kielce. Na deskach kieleckiego teatru stworzyła wiele wybitnych ról, m.in. w „Widnokręgu”, „Harper”, „Joannie Szalonej; Królowej”, w czechowowskim „Wiśniowym sadzie” (za rolę Lubow Raniewskiej otrzymała nominację do Nagrody im. Aleksandra Zelwerowicza) i wielu innych spektaklach. W 2019 roku została odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Beata KostrzyckaDyrektor ds. Rozwoju - wFirma dla Biur Rachunkowych
Ekspert z zakresu księgowości i prawa podatkowego. Praktyk z doświadczeniem od 2005 roku, zdobytym w pracy w działach księgowych oraz przy zarządzaniu biurem rachunkowym. Autorka licznych artykułów o tematyce księgowo-podatkowej, w tym publikowanych w takich portalach jak Rzeczpospolita i Poradnik Przedsiębiorcy. Uczestniczka prac legislacyjnych prowadzonych w Ministerstwie Finansów. Obecnie czuwająca nad rozwojem oprogramowania dla przedsiębiorców i biur rachunkowych wFirma.
dr hab. Stanisław Hońko, prof. USPrezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w PolsceDoktor habilitowany (dyscyplina finanse), profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, Przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Ekonomii i Finansów Uniwersytetu Szczecińskiego, prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, prezes zarządu Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Szczecinie, Dyplomowany Księgowy SKwP nr 1012, doradca podatkowy nr 13564, członek Komitetu Standardów Rachunkowości, przewodniczący Rady Programowej Czasopisma Rachunkowość. Prowadzi zajęcia na wszystkich poziomach studiów oraz na kursach w SKwP. Autor ponad 300 publikacji dotyczących rachunkowości i podatków. |
|
10:30 - 11:00 | Sala Omega |
Panel moderowany
Przedsiębiorcy razem. Sprzedaż i marketing
Przemek BartkowiakWspółwłaściciel KADVISER, współwłaściciel 361Sales
•Założyciel KADVISER systemu do zautomatyzowanej sprzedaży i optymalizacji kosztowej dla Biur Rachunkowych i klientów segmentu MŚP.
•Współwłaściciel i partner w 361Sales spółce konsultingowej specjalizującej się w transformacjach i optymalizacji sprzedaży.
•Ekspert z dziedziny digital sales i transfomacji zespołów do nowoczesnych kanałów sprzedaży.
•20 letnie doświadczenia w efektywnym zarządzaniu zespołami handlowymi zarówno w obszarze mediów (Agora, Grupa Netsprint) jak i FMCG (Danone)
•Wielokrotny prelegent konferencji branżowych w obszarze digital marketing i e-commerce, w latach 2008-2012 członek Rady Nadzorczej IAB Polska.
Anna Flaga-BłaszczykMarketingowiec, Project Manager i Social Media Manager
Wykorzystując doświadczenie w obszarze marketingu, zarządzania projektami i budowania wizerunku pomaga firmom stworzyć markę widoczną, rozpoznawalną, spójną i autentyczną.
Aktualnie jako Marketing Manager w eOFWCA.pl oraz prezes Fundacji Na Zakręcie, po za typowymi aktywnościami marketingowymi pracuje nad nowymi projektami dedykowanymi branży ubezpieczeń i finansów.
Niegdyś związana ze spółką dedykująca usługi dla przedsiębiorców aktywnie wspierała w rozwoju tą grupę, m.in. za pośrednictwem Fundacji Twoja Inicjatywa.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą biorąc udział w szkoleniach i konferencjach.
Kamil FacWiceprezes Zarządu Faktura.pl
Menadżer z 19 letnim doświadczeniem praktycznym w sprzedaży i zarządzaniu strukturami sprzedaży w organizacjach. Swoje doświadczenie zdobył pracując pod największymi markami w swoich branżach jak Orange, Itaka czy Tax Care. Od 13 lat związany z księgowością i finansami. Jako Dyrektor Sprzedaży z sukcesami budował struktury największego biura księgowego w Polsce. Obecnie jako wiceprezes zarządu rozwija spółkę Faktura.pl
|
|
11:00 - 11:15 | Sala OMEGA |
Wystąpienie eksperckie
Komunikacja z klientem, jednolite środowisko pracy i podnoszenie kompetencji przedsiębiorców
Beata KostrzyckaDyrektor ds. Rozwoju - wFirma dla Biur Rachunkowych
Ekspert z zakresu księgowości i prawa podatkowego. Praktyk z doświadczeniem od 2005 roku, zdobytym w pracy w działach księgowych oraz przy zarządzaniu biurem rachunkowym. Autorka licznych artykułów o tematyce księgowo-podatkowej, w tym publikowanych w takich portalach jak Rzeczpospolita i Poradnik Przedsiębiorcy. Uczestniczka prac legislacyjnych prowadzonych w Ministerstwie Finansów. Obecnie czuwająca nad rozwojem oprogramowania dla przedsiębiorców i biur rachunkowych wFirma.
|
|
11:15 - 11:40 | Foyer |
Przerwa kawowa
|
|
11:40 - 12:20 | Sala Omega |
Panel moderowany
Jak sobie poradzić w trudnych czasach? Finansowanie
Krzysztof KarczewskiPrezes Zarządu Pierwszego Polskiego Domu Brokerskiego SAGA BROKERS Sp. z o.o.
Absolwent Akademii Finansów w Warszawie. Prezes Zarządu spółek brokerskich IND Partnerzy i EOS Risq Polska
Absolwent Akademii Finansów w Warszawie. Z branżą ubezpieczeniową związany od 1995 r., jako kierownik agencji i dyrektor oddziału zakładu ubezpieczeń. Broker ubezpieczeniowy od 2002 roku. Prezes Zarządu spółek brokerskich IND Partnerzy i EOS Risq Polska; od 2007 roku w Zarządzie Pierwszego Polskiego Domu Brokerskiego SAGA Brokers.
Autor pomysłu i współtwórca koncepcji cyfryzacji procesów obsługi rozproszonych grup klientów, służących do dziś obsłudze grup zawodowych SAGA Brokers.
Marzena KucharskaHead of SME credit product & sales division w mBank S.A.
Menedżer i ekspert z ponad 20 letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w zarządzaniu obszarem finansowania małych i średnich przedsiębiorstw. Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w obszarze restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz spółek samorządowych, a także finansowaniu projektów z dofinansowaniem unijnym, wyceny przedsiębiorstw.
Od 2006 r. w mBanku. Odpowiadała m.in. za obszar wsparcia przedsiębiorców w zakresie ich restrukturyzacji, liderka obszaru wyceny nieruchomości, odpowiedzialna za wdrożenie do oferty mBanku produktów leasingowych. Aktualnie pełni rolę menedżera i odpowiada za ofertę finansowania SME, w ramach Departamentu Klienta Firmowego.
Michał RusinekEkspert ds. rozwoju oferty gwarancyjno-poręczeniowej Departament Gwarancji i Poręczeń BGK
Doświadczony ekspert z zakresu instrumentów finansowych UE ze szczególnym uwzględnieniem produktów gwarancyjnych dla sektora MŚP. Specjalizuje się w obszarze rozwoju oferty gwarancyjnej BGK w ramach współpracy z instytucjami zewnętrznymi.
Swoje ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe zdobywał jako specjalista, następnie menedżer zespołów sprzedażowych zajmujących się sprzedażą i rozwojem oferty min.: funduszy inwestycyjnych czy produktów dłużnych. Od ponad 5 lat specjalizuje się jako ekspert prowadzący szkolenia
i wystąpienia na temat instrumentów wsparcia dla przedsiębiorców oraz pośredników finansowych.
Jerzy DąbrowskiWiceprezes Finea S.A.
Ceniony menedżer i doświadczony ekspert rynku finansowego, od roku 2002 stale związany z branżą faktoringu. Swoje doświadczenia zdobywał, z sukcesami pełniąc rolę prezesa i dyrektora generalnego Bibby Financial Services w Polsce oraz będąc wiceprezesem zarządu w Faktoria Sp. z o.o., by następnie dołączyć do Finea S.A. również w roli wiceprezesa zarządu. Były wiceprzewodniczący Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów. Zarządzał Departamentem Faktoringu i Finansowania Handlu w Banku Millennium SA., a także był związany z grupą Pekao i Bankiem Raiffeisen. Prywatnie zaangażowany w rzemiosło piwowarskie. Aktywnie zaangażowany w debatę publiczną na temat szeroko pojętego zarządzania należnościami i zobowiązaniami w firmach, jak również zmian ustawowych dotyczących zakazów cesji wierzytelności. Absolwent Instytutu Ekonomii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, gdzie przez 4 lata był również pracownikiem naukowym w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych.
|
|
12:20 - 13:00 | Sala Omega |
Panel moderowany
Zmiana procesów realizacji usług, systemy informatyczne usprawniające procesy
Adam NiewiedziołSpecjalista ds. kluczowych klientów SaldeoSMART
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także technik elektronik (systemy i sieci komputerowe), od ponad 13 lat związany z branżą IT. Zajmuje się sprzedażą, doradztwem i pomocą w organizacji obsługi dokumentów w biurach rachunkowych i firmach. Specjalizuje się w rozwiązaniach systemowych do obiegu dokumentów. Po pracy lubi aktywnie spędzać czas: jeździ na rowerze, majsterkuje i filmuje.
Beata KostrzyckaDyrektor ds. Rozwoju - wFirma dla Biur Rachunkowych
Ekspert z zakresu księgowości i prawa podatkowego. Praktyk z doświadczeniem od 2005 roku, zdobytym w pracy w działach księgowych oraz przy zarządzaniu biurem rachunkowym. Autorka licznych artykułów o tematyce księgowo-podatkowej, w tym publikowanych w takich portalach jak Rzeczpospolita i Poradnik Przedsiębiorcy. Uczestniczka prac legislacyjnych prowadzonych w Ministerstwie Finansów. Obecnie czuwająca nad rozwojem oprogramowania dla przedsiębiorców i biur rachunkowych wFirma.
Rafał StrzeleckiPrezes Zarządu CashDirector SAStrateg biznesu, inżynier automatyk, przedsiębiorca i inwestor. Posiada 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu, finansach, projektowaniu i wdrażaniu systemów informatycznych. Inicjator projektów innowacyjnych na skalę światową, ekspert w dziedzinie automatyzacji procesów księgowych i finansowych. Ekspert w obszarze praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji. Jadwiga WojtasDyrektor Produkcji i Rozwoju, Soneta sp. z o.o. – producent oprogramowania ERP enova365
Ekonomistka z wykształcenia, ma za sobą również doświadczenie w pracy jako główna księgowa. Od 20 lat nieprzerwanie związana z branżą IT. W codziennej pracy łączy potrzeby świata biznesu z możliwościami technologii, programistów i informatyków. Efektem pracy zespołu, którym kieruje jest polski system klasy ERP, ultranowoczesny i przyjazny użytkownikom, których liczną grupę stanowią również Księgowi. Prywatnie miłośniczka baletu i opery. Kieruje się maksymą, że najcenniejszych w życiu rzeczy nie nabywa się za pieniądze.
|
|
13:00 - 13:15 | Sala OMEGA |
Wystąpienie eksperckie
Jak wykorzystać KSEF do lepszego zarządzania biznesem i współpracą z klientem biura rachunkowego?
Rafał StrzeleckiPrezes Zarządu CashDirector SAStrateg biznesu, inżynier automatyk, przedsiębiorca i inwestor. Posiada 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu, finansach, projektowaniu i wdrażaniu systemów informatycznych. Inicjator projektów innowacyjnych na skalę światową, ekspert w dziedzinie automatyzacji procesów księgowych i finansowych. Ekspert w obszarze praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji. |
|
13:15 - 13:30 | Sala OMEGA |
Wystąpienie eksperckie
Sposób na sprawne funkcjonowanie biura rachunkowego w dobie zmian przepisów
Paweł JędrzejakTrener Biznesu INFOR
Trener Biznesu, ukończony program trenerski IBD Business School, Coach – certyfikat Noble Manhattan School, ekspert z zakresu publikacji elektronicznych, od 13 lat związany z branżą wydawniczą działającą na rynku finansowo- kadrowym.
|
|
13:30 - 14:30 | Sala LAMBDA KAPPA |
Lunch
Lunch |
|
14:30 - 15:00 | Sala Omega |
Panel moderowany
Koszty rekrutacji - co zrobić żeby je obniżyć
Monika SmulewiczEkspertka prawa pracy i rynku pracy Prezes HR na Szpilkach Sp. z o.o.
Uznany praktyk i ekspert prawa pracy. Od ponad 20 lat edukuje pracowników i menedżerów w obszarze prawa pracy i kalkulacji wynagrodzeń oraz efektywnego i zgodnego z prawem zarządzania kapitałem ludzkim w organizacjach. Prekursorka szkoleń online z zakresu prawa pracy w Polsce. Założycielka społeczności HR na Szpilkach liczącej ponad 60000 specjalistów kadr i płac oraz Dyrektor Zarządzająca Eduwersum – Collegium Rozwoju HR, projektu, w ramach którego od 2017 roku z sukcesem przeszkolonych zostało już ponad 20000 osób z całej Polski. „Sparingpartnerka biznesu”. Wspiera przedsiębiorców w obszarze kadrowo–płacowym, rozwiązując problemy, z którymi się borykają. Partnerka merytoryczna Eplanner.pl – aplikacji do planowania i rozliczania czasu pracy. Przez wiele lat dyrektor zarządzająca outsourcingiem rachunkowości, kadr i płac w międzynarodowej korporacji, gdzie współzarządzała pracą ponad 300-osobowego zespołu świadczącego usługi księgowe i kadrowo-płacowe dla rozwijających się klientów polskich i zagranicznych.
|
|
15:00 - 15:20 | Foyer |
Przerwa kawowa
Przerwa kawowa
|
|
15:20 - 16:50 | Sala BETA, GAMMA, DELTA, TETA |
Warsztaty
Warsztaty do wyboru: 15.20-16.00, 16.10-16.50
|
|
15:20 - 16:00 | Sala GAMMA |
Warsztat 1
Automatyzacja procesów w biurze rachunkowym - księgowość w dobie sztucznej inteligencji
Ewa Szpytko-WaszczyszynDyrektor ds. Administracji - wFirma Oprogramowanie dla Biur Rachunkowych
Czynnie praktykujący ekspert z zakresu księgowości i podatków. Od ponad 10 lat czuwa nad rozliczeniami podatkowymi mikro i małych przedsiębiorców. W systemie do wFirma dla Biur Rachunkowych odpowiada za wdrażanie nowych funkcjonalności i wspieranie klientów w prowadzeniu rozliczeń. Autorka licznych artykułów o tematyce księgowo-podatkowej na portalu Poradnik Przedsiębiorcy, w szczególności obejmujących transakcje zagraniczne i rozliczenia z tym związane.
|
|
15:20 - 16:00 | Sala BETA |
Warsztat 2
Przyszłość w kadrach i płacach
Krzysztof WiewióraSoftware Product Manager HR & Payroll Online Merit Aktiva
Wieloletni pracownik działu płac, doświadczony wdrożeniowiec oraz serwisant programów kadrowo-płacowych. Wykształcenie informatyczne oraz praktyczna znajomość zagadnień kadrowo - płacowych pozwala mu na nowatorskie podejście do tematyki oprogramowania kadrowo-płacowego. Wraz z zespołem programistów tworzy i rozwija nowoczesny program kadrowo - płacowy 360 Kadry i płace.
|
|
15:20 - 16:00 | Sala DELTA |
Warsztat 3
Przełomowe zmiany podatkowo-prawne 2023. Na co zwracają uwagę eksperci?
Anna StrzeleckaPartnerka w Crido
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Jagiellońskim, licencjonowana doradczyni podatkowa od 1998 r., partnerka w firmie Crido Szkolenia (spółka z grupy doradczej Crido). Posiada wieloletnie doświadczenie zarówno w zakresie doradztwa podatkowego, jak i prowadzenia oraz organizacji szkoleń dla firm. Kilkanaście lat pracowała w jednej z firm BIG4, w tym w roli partnera rozwijając m.in. dział doradztwa w zakresie prawa podatkowego i pomocy publicznej w regionie małopolskim i śląskim. Od 25 lat specjalizuje się w zakresie rozliczeń podatkowych przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie specjalnych stref ekonomicznych, a obecnie również Polskiej Strefy Inwestycji. Ma na swoim koncie kilkaset przeprowadzonych szkoleń podatkowych. Prowadzi również szkolenia z zakresu wystąpień publicznych. Pomysłodawczyni innowacyjnej platformy edukacyjnej Cridoteka, na której eksperci podatkowi i prawni przedstawiają w sposób przejrzysty i łatwy do przyswojenia zagadnienia z zakresu prawa, podatków.
|
|
15:20 - 16:00 | Sala TETEA |
Warsztat 4
KSeF to technologia informatyczna – jak ją zagospodarować?
Agnieszka OpalińskaEkspert projektu Księgowość, Soneta sp. z o.o. producent oprogramowania ERP enova365
Absolwentka Filologii Polskiej oraz Rachunkowości i Finansów, dyplomowany księgowy. Od 10 lat związana z branżą IT. Posiada doświadczenie w kierowaniu zespołem, projektowaniu narzędzi księgowych oraz realizacji wdrożeń systemów w dużych organizacjach pozarządowych.
Piotr ŚwiergońKonsultant projektu Handel, Soneta sp. z o.o. – producent oprogramowania ERP enova365
Absolwent Politechniki Śląskiej od ponad 14 lat zawodowo związany z wdrażaniem i projektowaniem systemów informatycznych z zakresu handlu, księgowości i logistyki magazynowej. Posiada doświadczenie w integracjach z systemami zewnętrznymi w tym z platformami rządowymi. Przy projektowaniu nowych rozwiązań kieruje się przede wszystkim wygodą pracy użytkowników.
|
|
16:10 - 16:50 | Sala GAMMA |
Warsztat 5
Automatyzacja procesów w biurze rachunkowym - kadry, płace i ubezpieczenia
Emilia LazarowiczDyrektor ds. Personalnych - wFirma Oprogramowanie dla Biur Rachunkowych
Aktywnie działający ekspert z zakresu rekrutacji, zarządzania zasobami ludzkimi, onboardingu oraz szkoleń. Wieloletni specjalista z zakresu kadr, płac i ubezpieczeń społecznych wspierający kadrowe i księgowe pracujące na systemie wFirma dla Biur Rachunkowych. Lider i współtwórca modułu Kadry, Płace i Ubezpieczenia w systemie wFirma. Redaktor portali Poradnik Przedsiębiorcy oraz Poradnik Pracownika, a także autorka wielu publikacji w e-bookach o tematyce kadr, płac i ubezpieczeń społecznych.
|
|
16:10 - 16:50 | Sala BETA |
Warsztat 6
Jak być mądrym przed szkodą - ubezpieczenie biura rachunkowego
Karol WłodarczakDyrektor do spraw produktów ubezpieczeniowych w SAGA Brokers Sp. z o.o.
Broker ubezpieczeniowy z 15-letnim doświadczeniem zawodowym. W Pierwszym Polskim Domu Brokerskim SAGA BROKERS Sp. z o.o. pełni funkcję dyrektora ds. produktów ubezpieczeniowych.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej. Zajmuje się tworzeniem programów ubezpieczeniowych dla grup zawodowych, jest odpowiedzialny za rozwój oraz działanie informatycznego systemu do sprzedaży ubezpieczeń online, prowadzi szkolenia produktowe dla Klientów.
|
|
16:10 - 16:50 | Sala DELTA |
Warsztat 7
Jak się szkolić i jak wybrać jakościowe szkolenie?
Monika SmulewiczEkspertka prawa pracy i rynku pracy Prezes HR na Szpilkach Sp. z o.o.
Uznany praktyk i ekspert prawa pracy. Od ponad 20 lat edukuje pracowników i menedżerów w obszarze prawa pracy i kalkulacji wynagrodzeń oraz efektywnego i zgodnego z prawem zarządzania kapitałem ludzkim w organizacjach. Prekursorka szkoleń online z zakresu prawa pracy w Polsce. Założycielka społeczności HR na Szpilkach liczącej ponad 60000 specjalistów kadr i płac oraz Dyrektor Zarządzająca Eduwersum – Collegium Rozwoju HR, projektu, w ramach którego od 2017 roku z sukcesem przeszkolonych zostało już ponad 20000 osób z całej Polski. „Sparingpartnerka biznesu”. Wspiera przedsiębiorców w obszarze kadrowo–płacowym, rozwiązując problemy, z którymi się borykają. Partnerka merytoryczna Eplanner.pl – aplikacji do planowania i rozliczania czasu pracy. Przez wiele lat dyrektor zarządzająca outsourcingiem rachunkowości, kadr i płac w międzynarodowej korporacji, gdzie współzarządzała pracą ponad 300-osobowego zespołu świadczącego usługi księgowe i kadrowo-płacowe dla rozwijających się klientów polskich i zagranicznych.
|
|
19:30 - 01:00 | Binkowski Resort |
Bankiet
Uroczysty Bankiet w Binkowski Resorthttps://www.binkowskihotel.pl/hotel-binkowski |
Dzień 2: 27 października 2023 (piątek)
Godziny otwarcia ekspozycji: 08:30 - 16:00
08:30 - 09:40 | Foyer |
Poranna kawa - networking
Poranna kawa - networking |
|
09:40 - 10:10 | Sala Omega |
Panel moderowany
Zmotywowany pracownik sukcesem firmy
Lilianna KupajAutorka, trener, coach, mentor, wykładowca akademicki
Właścicielka i dyrektor zarządzająca firmy Szkoła Coachingu Edukacyjnego prezes zarządu i fundatorka Fundacji Świadomego Rozwoju Edukacji.
Od 2012 roku publikuje książki o tematyce coachingowej. Jest autorką i współautorką książek o tematyce coachingowej i rozwojowej oraz narzędzi coachingowych/terapeutycznych. Współautorka artykułów naukowych z zakresu coachingu, edukacji i motywacji.
Zapoczątkowała w Polsce nurt coachingu edukacyjnego.
W 2012 roku została nominowana na Ambasadorkę Przedsiębiorczości Kobiet przez Międzynarodową Sieć Ambasadorów Przedsiębiorczości Kobiet. Aktywnie działa na rzecz mentoringu w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. W 2015 roku została uhonorowana tytułem „Kreatora Kompetencji Społecznych”. W 2017 roku uhonorowana Skrzydłami Coachingu za promocję coachingu w edukacji. Znalazła się w prestiżowym „Leksykonie coachów trenerów mówców polskich” wydanym przez Wydawnictwo GALL.
Aleksandra HanulakTrener Formuły Geniuszu®
Trener Formuły Geniuszu® w obszarze Talentów Gallupa.
Założycielka Studia Twórczego Rozwoju. Podczas pracy na sesjach indywidualnych koncentruje się na mocnych stronach każdego człowieka, jego talentach oraz pomaga odkryć osobisty klucz do sukcesu i życia w radości. Jako certyfikowany Trener Formuły Geniuszu® towarzyszy w procesie odkrywania i rozwijania talentów Gallupa wykorzystując TEST GALLUPA – metodę identyfikacji talentów stworzoną w Instytucie Gallupa. W wyniku badania statystycznego w ponad 105 krajach na ponad 10 000 000 ludzi na przestrzeni ponad 30 lat Marcus Buckingham i Donald O. Clifton stworzyli teorię 34 talentów, z których 5 jest dominujących. Zgodnie z teorią Buckinghama i Cliftona osoby wykorzystujące swoje talenty: działają najefektywniej, lecz nie tylko, są oni też najbardziej zadowoleni ze swojego życia. Na ogół są też zdrowsi od ludzi budujących swoją karierę na podstawie o nieuświadomione słabości.
Iwona GrochowskaPsycholożka, trenerka biznesu i wykładowczyni akademicka.
Autorka programu rozwojowego dla liderów „Kultura relacji”, psycholożka, trenerka biznesu i wykładowczyni akademicka. Współzałożycielka i wieloletnia CEO Nais, aplikacji do doceniania i nagradzania pracowników. Autorka „Akademii doceniania” programu budowania pozytywnej kultury w pracy.
Od wielu lat pracuje aktywnie nad metodami i narzędziami rozwijania kultury opartej na wartościach i relacjach. Popularyzatorka partnerstwa i psychologii pozytywnej w zarządzaniu ludźmi, ich rozwijaniu i budowaniu w nich poczucia wartości i sensu z wykonywanej pracy. Aktywnie tworzy i rozwija zespoły i zarządza nimi na co dzień.
|
|
10:10 - 10:30 | Sala OMEGA |
Case study
KSeF w Biurze Rachunkowym
Konrad SpryńcaKierownik zespołu ds. Działań z rynkiem, Soneta sp. z o.o. producent oprogramowania ERP enova365
Absolwent Politologii na Uniwersytecie Pedagogicznym oraz Cyberbezpieczeństwa i Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji na Akademii Górniczo-Hutniczej. Z branżą IT jest zawodowo związany od 2014 roku. Pracował m.in. jako wdrożeniowiec systemów elektronicznego obiegu dokumentów w jednostkach samorządu terytorialnego. Z Sonetą jest związany od ponad 7 lat, aktualnie jako kierownik Zespołu ds. Działań z Rynkiem koordynujący pracę Product Managerów oraz Grupy User Education. Współpracuje z siecią partnerską oraz klientami, zbierając i analizując poziom zadowolenia z oferowanego produktu. Reprezentuje firmę w konferencjach branżowych oraz webinariach. Mówi prostym językiem o codziennej pracy z oprogramowaniem dla biznesu. Propaguje dobre praktyki firm, które mają za sobą wdrożenie systemów ERP. Rozmawia z ekspertami od systemów ERP i przedsiębiorcami oraz pokazuje potencjał, jaki niesie ze sobą dobra współpraca człowieka z nowoczesnymi technologiami.
Andrzej LewandowskiCEO DAMAL
Absolwent Politechniki Warszawskiej, księgowy, manager.
Od 1993 roku współzałożyciel, wspólnik i CEO firmy DAMAL.
Specjalista w automatyzacji procesu zarządzania przedsiębiorstwem. Z sukcesem we współpracy z Zespołem zakończył wiele wdrożeń systemów ERP w obszarach: księgowość, handel, CRM, obieg dokumentów, zarządzanie dokumentami, systemy raportowe.
Pełni również funkcję dyrektora finansowego w DAMAL i innych firmach.
Od prawie 10 lat manager w biurze rachunkowym, zorientowanym na komunikację cyfrową pomiędzy Klientem i BR.
Prywatnie propagator inicjatyw sportowych i transplantologii.
Pasjonat sportu i aktywnego spędzania czasu. Uczestnik wielu zawodów pływackich i lekkoatletycznych w randze krajowej i międzynarodowej.
|
|
10:30 - 11:00 | Sala Omega |
Panel moderowany
"Kreatywna księgowość". Czy to dziś jest dozwolone?
Radosław ŻukCzłonek Honorowy SWBR, Partner w Kancelarii Żuk Pośpiech, Doradca podatkowy
Prawnik, doradca podatkowy, nagradzany w rankingach prawników organizowanych przez Rzeczpospolitą, wykładowca na SGH oraz studiach MBA na WSB w Toruniu, posiadający 17-letnie doświadczenie w doradztwie prawno-podatkowym na rzecz największych polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie m.in. w branży energetycznej, FMCG, budowlanej oraz finansowej. Autor licznych publikacji z zakresu prawa i podatków. Przeprowadził ponad 2300 wykładów z zakresu prawa podatkowego oraz prawa korporacyjnego. Współpracownik Forbes, Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu oraz Rzeczpospolitej. Współtwórca „Wiadomości Podatkowych" w TaxPress TV oraz Wieceprzewodniczący Rady Programowej miesięcznika „Kazus Podatkowy".
Michał CielibałaPrezes Klubu Biur Rachunkowych przy Oddziale Okręgowym w Kielcach Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
Prezes Klubu Biur Rachunkowych przy Oddziale Okręgowym w Kielcach Stowarzyszenia Księgowych w Polsce,
Doradca podatkowy (nr wpisu: 8015). Założyciel i Prezes Zarządu Biura Rachunkowego BIUREX Sp. z o.o., Wykładowca akademicki z ponad 20-letnim stażem. Prelegent licznych konferencji, eventów i spotkań biznesowych. W latach 2006-2014 Przewodniczący Świętokrzyskiego Oddziału Zarządu Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ds. Doradztwa Podatkowego w latach 2014-2018.
|
|
11:00 - 11:20 | Foyer |
Przerwa kawowa
Przerwa kawowa |
|
11:20 - 11:50 | Sala Omega |
Wystąpienie eksperckie
Fundacja rodzinna - instytucja dla sukcesji biznesu
Paweł TomczykowskiPartner zarządzający kancelarią Tomczykowski TomczykowskaDoradca podatkowy z 25-letnim doświadczeniem zawodowym, ekspert w obszarze planowania podatkowego, sukcesji w biznesie oraz usług z obszaru private client. Współautor pierwszego projektu ustawy o fundacji rodzinnej i aktywny uczestnik jej 6-letniego procesu legislacyjnego reprezentujący przedsiębiorców na komisjach sejmowych i senackich. Na co dzień doradza właścicielom największych polskich przedsiębiorstw. Angażuje się w wiele inicjatyw jako członek International Fiscal Association, International Tax Planning Association oraz Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan. W Konfederacji Lewiatan oraz w Business Centre Club pełni rolę eksperta w zakresie sukcesji w biznesie. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego i sukcesji. Uznany przez „Rzeczpospolitą” za lidera w Polsce w kategorii „Private Client” w 2023 r. Ponadto, zdobywca 1. miejsca w kraju w kategorii „Spory przed sądami” w Rankingu Firm i Doradców Podatkowych Dziennika Gazety Prawnej w 2023 r. |
|
11:50 - 12:10 | Sala OMEGA |
Wystąpienie eksperckie
Metody oddłużania
Michał CecerkoPartner w Kancelarii Domański Zakrzewski Palinka (DZP), radca prawny i doradca restrukturyzacyjnyCzłonek INSOL Europe. Rekomendowany w Legal 500 EMEA 2021 i 2022 – Restructuring and Insolvency - Tier 2. Michał prowadzi projekty z zakresu restrukturyzacji zadłużenia oraz upadłości. Doradza klientom na poziomie strategicznym, w wyborze właściwej drogi postępowania w razie trudności finansowych, a także reprezentuje ich w procesach restrukturyzacyjnych i upadłościowych oraz w pozasądowej restrukturyzacji finansowej. Doradzając Klientom, zajmuje się także odpowiedzialnością menedżerów związaną z kryzysem zadłużenia. Michał posiada również bogate doświadczenia w sporach sądowych wiążących się z niewypłacalnością. |
|
12:15 - 13:30 | Sala BETA, GAMMA, DELTA, TETA |
Warsztaty do wyboru
|
|
12:15 - 12:55 | Sala BETA |
Warsztat 1
Jak być mądrym przed szkodą - ubezpieczenie biura rachunkowego
Karol WłodarczakDyrektor do spraw produktów ubezpieczeniowych w SAGA Brokers Sp. z o.o.
Broker ubezpieczeniowy z 15-letnim doświadczeniem zawodowym. W Pierwszym Polskim Domu Brokerskim SAGA BROKERS Sp. z o.o. pełni funkcję dyrektora ds. produktów ubezpieczeniowych.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej. Zajmuje się tworzeniem programów ubezpieczeniowych dla grup zawodowych, jest odpowiedzialny za rozwój oraz działanie informatycznego systemu do sprzedaży ubezpieczeń online, prowadzi szkolenia produktowe dla Klientów.
|
|
12:15 - 12:55 | Sala GAMMA |
Warsztat 2
Oczekiwania klienta w zakresie doradztwa podatkowego w biurze rachunkowym
Piotr MaciejewskiDoradca podatkowy
Doradca podatkowy, absolwent Uniwersytetu Śląskiego, prowadzący biuro rachunkowe od 1990 roku.
|
|
12:15 - 12:55 | Sala TETA |
Warsztat 3
Jak wdrożyć KSeF w biurze rachunkowym?
Anita GołębiewskaDyrektor Zarządzająca OSCBRDyrektor Zarządzająca Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych. Posiada 20-letnie doświadczenie, które zdobywała prowadząc księgowość międzynarodowych korporacji oraz rekrutując i zarządzając zespołem kilkudziesięcioosobowym księgowości. Obecnie odpowiedzialna za nadzór operacyjny, współpracę ze strategicznymi partnerami oraz dynamiczny rozwój sieci OSCBR. Od ponad 10 lat popularyzuje nowoczesne technologie do obsługi księgowej, a główną misją jej działań jest podnoszenie rangi zawodu księgowego. |
|
12:15 - 12:55 | Sala DELTA |
Warsztat 4
Praca zdalna na programach księgowych
Sylwester FastynPrezes w Serwisanci Sp. z o.o
Ekspert w dziedzinie bezpieczeństwa danych, zabezpieczeń sieciowych oraz rozwiązań informatycznych dla firm i biur rachunkowych. Inżynier z zakresu relacyjnych baz danych. Ekonomista i księgowy. Wraz ze swoim zespołem od ponad 20 lat wdraża i serwisuje oprogramowanie klasy ERP szczególnie systemy RaksSQL, Insert, Asseco Wapro (moduły pełna księgowość, KPiR, środki trwałe, kadry i płace, produkcja, handel i magazyn, budżetowanie i kontroling). Wykonali przeszło 1000 wdrożeń programów dla księgowości. Od 2017 roku jego spółka świadczy usługi CHMURY dla systemów księgowych. Od 2018 roku stale rozwija własną franczyzę SERWISANT.PL - OGÓLNOPOLSKI SERWIS KOMPUTEROWY.
|
|
13:00 - 13:30 | Sala BETA |
Warsztat 5
Wyzwania w rozliczaniu pracowników oddelegowanych do pracy za granicę, praktyczne rozwiązania oraz cyfrowa dokumentacja pracownicza z użyciem podpisów elektronicznych w SyKOF HR
Wojciech LasekInżynier ds. oprogramowania i specjalista ds. systemu kadrowo - płacowego SyKOF HR
Inżynier ds. oprogramowania i specjalista ds. systemu kadrowo - płacowego SyKOF HR. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu systemów informatycznych cechujących się funkcjonalnością, jakością i niezawodnością. W pracy zawodowej zajmuje się doskonaleniem systemu SyKOF HR dedykowanego między innymi biurom rachunkowym. Przyświecającym mu celem jest ciągły rozwój funkcjonalności oprogramowania i dążenie do jak największej automatyzacji procesów pozwalających oszczędzać czas i środki finansowe.
|
|
13:00 - 13:30 | Sala GAMMA |
Warsztat 6
Budowanie długotrwałych relacji biznesowychRelacje z naszymi klientami nie są jedynie transakcjami, lecz fundamentem, na którym wznosimy naszą drogę ku sukcesowi. To proces, w którym liczy się nie tylko zrozumienie liczb i formułek, ale także empatia, zdolność do słuchania i gotowość do dostosowywania się do zmieniających się potrzeb. Podczas warsztatu przedstawimy Wam narzędzia, które umożliwią budowanie silnych relacji, wesprą w odkrywaniu unikalnych sposobów, aby Wasze biuro księgowe stało się nieodłącznym partnerem w finansowych wyzwaniach Waszych klientów. Dowiecie się, jak wyznaczać strategie, które sprawią, że Wasze relacje biznesowe będą trwałe i owocne. Nauczycie się, jak pielęgnować relacje na dłuższą metę, reagować na zmieniające się potrzeby i dostosowywać swoje usługi, aby zawsze sprostać oczekiwaniom. Zrozumiecie, że kluczem do zdobycia serc klientów jest rozwijanie zaufania i wiarygodności. Za każdą liczbą kryje się historia, a za każdym klientem kryje się szansa na autentyczne partnerstwo.
Lilianna KupajAutorka, trener, coach, mentor, wykładowca akademicki
Właścicielka i dyrektor zarządzająca firmy Szkoła Coachingu Edukacyjnego prezes zarządu i fundatorka Fundacji Świadomego Rozwoju Edukacji.
Od 2012 roku publikuje książki o tematyce coachingowej. Jest autorką i współautorką książek o tematyce coachingowej i rozwojowej oraz narzędzi coachingowych/terapeutycznych. Współautorka artykułów naukowych z zakresu coachingu, edukacji i motywacji.
Zapoczątkowała w Polsce nurt coachingu edukacyjnego.
W 2012 roku została nominowana na Ambasadorkę Przedsiębiorczości Kobiet przez Międzynarodową Sieć Ambasadorów Przedsiębiorczości Kobiet. Aktywnie działa na rzecz mentoringu w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. W 2015 roku została uhonorowana tytułem „Kreatora Kompetencji Społecznych”. W 2017 roku uhonorowana Skrzydłami Coachingu za promocję coachingu w edukacji. Znalazła się w prestiżowym „Leksykonie coachów trenerów mówców polskich” wydanym przez Wydawnictwo GALL.
|
|
13:00 - 13:30 | Sala TETA |
Warsztat 7
Talenty - osobisty klucz do rozwoju. Jak go odkryć i dlaczego?
Aleksandra HanulakTrener Formuły Geniuszu®
Trener Formuły Geniuszu® w obszarze Talentów Gallupa.
Założycielka Studia Twórczego Rozwoju. Podczas pracy na sesjach indywidualnych koncentruje się na mocnych stronach każdego człowieka, jego talentach oraz pomaga odkryć osobisty klucz do sukcesu i życia w radości. Jako certyfikowany Trener Formuły Geniuszu® towarzyszy w procesie odkrywania i rozwijania talentów Gallupa wykorzystując TEST GALLUPA – metodę identyfikacji talentów stworzoną w Instytucie Gallupa. W wyniku badania statystycznego w ponad 105 krajach na ponad 10 000 000 ludzi na przestrzeni ponad 30 lat Marcus Buckingham i Donald O. Clifton stworzyli teorię 34 talentów, z których 5 jest dominujących. Zgodnie z teorią Buckinghama i Cliftona osoby wykorzystujące swoje talenty: działają najefektywniej, lecz nie tylko, są oni też najbardziej zadowoleni ze swojego życia. Na ogół są też zdrowsi od ludzi budujących swoją karierę na podstawie o nieuświadomione słabości.
|
|
13:30 - 14:30 | Sala LAMBDA KAPPA |
Lunch
Lunch |
|
14:30 - 14:40 | Sala OMEGA |
Wystąpienie eksperckie
Fundusze Europejskie dla MŚP
Ireneusz SobalaGłówny Specjalista Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Główny Specjalista
Pracownik Departamentu Kontroli i Certyfikacji
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
|
|
14:40 - 15:10 | Sala OMEGA |
Panel moderowany
Bezpieczeństwo informatyczneCzy twoje dane są bezpieczne? Wyłudzenia, phishing, spoofing... kom. Łukasz Pietrzyk, asp. sztab. Jacek Aderek - Komenda Wojewódzka Policji w Kielcach
Rafał TomaszewskiKierownik ds. administracyjnych w FPD sp. z o.o.
Kierownik ds. administracyjnych w FPD sp. z o.o. oraz przedsiębiorca prowadzący własną działalność gospodarczą.
Od lat zajmuje się wspieraniem przedsiębiorców w prowadzeniu działalności gospodarczej. Posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne, ze specjalnością rachunkowość, które wykorzystuje w pracy od 2010 roku. Z czasem aktywność zawodowa przeniesiona została na nowe terytoria, zarządzanie obiegiem informacji w firmie, czuwaniem nad zgodnością procesów, oraz procedurami dotyczącymi bezpieczeństwa informacji. Obecnie certyfikowany Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg normy ISO 27001 oraz absolwent studiów Zarządzanie Cyberbezpieczeństwem.
Sylwester FastynPrezes w Serwisanci Sp. z o.o
Ekspert w dziedzinie bezpieczeństwa danych, zabezpieczeń sieciowych oraz rozwiązań informatycznych dla firm i biur rachunkowych. Inżynier z zakresu relacyjnych baz danych. Ekonomista i księgowy. Wraz ze swoim zespołem od ponad 20 lat wdraża i serwisuje oprogramowanie klasy ERP szczególnie systemy RaksSQL, Insert, Asseco Wapro (moduły pełna księgowość, KPiR, środki trwałe, kadry i płace, produkcja, handel i magazyn, budżetowanie i kontroling). Wykonali przeszło 1000 wdrożeń programów dla księgowości. Od 2017 roku jego spółka świadczy usługi CHMURY dla systemów księgowych. Od 2018 roku stale rozwija własną franczyzę SERWISANT.PL - OGÓLNOPOLSKI SERWIS KOMPUTEROWY.
|
|
15:10 - 15:50 | Sala Omega |
Panel moderowany
Grupy zakupowe w MŚP - zagrożenie czy szansa?
Robert ZarańskiWspółwłaściciel KADVISER, współwłaściciel 361Sales
•Założyciel KADVISER systemu do zautomatyzowanej sprzedaży i optymalizacji kosztowej dla Biur Rachunkowych i klientów segmentu MŚP.
•Współwłaściciel i partner w 361Sales spółce konsultingowej specjalizującej się w transformacjach i optymalizacji sprzedaży.
•Doradca specjalizujący się w strategiach rozwoju biznesu, efektywności kosztowej, marketingu i sprzedaży oraz transformacji digital.
•Ekspert w ewolucji nowych firm i nowych wzorców monetyzacji, zarówno w mediach jak iw handlu elektronicznym.
•Założyciel i dyrektor wykonawczy firm marketingowych i nowych usług technologicznych.
•Absolwent Programu Executive MBA. Ponad 19 lat doświadczenia w zarządzaniu, marketingu, nowoczesnych mediach i rozwoju produktów.
Iwona GrochowskaPsycholożka, trenerka biznesu i wykładowczyni akademicka.
Autorka programu rozwojowego dla liderów „Kultura relacji”, psycholożka, trenerka biznesu i wykładowczyni akademicka. Współzałożycielka i wieloletnia CEO Nais, aplikacji do doceniania i nagradzania pracowników. Autorka „Akademii doceniania” programu budowania pozytywnej kultury w pracy.
Od wielu lat pracuje aktywnie nad metodami i narzędziami rozwijania kultury opartej na wartościach i relacjach. Popularyzatorka partnerstwa i psychologii pozytywnej w zarządzaniu ludźmi, ich rozwijaniu i budowaniu w nich poczucia wartości i sensu z wykonywanej pracy. Aktywnie tworzy i rozwija zespoły i zarządza nimi na co dzień.
Violetta MałekMBA, Współzałożyciel i Partner Zarządzający w firmie doradczej Gekko advisoryNOW.
Posiada ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, zarządzaniu organizacjami z sektora nowoczesnych usług oraz doradztwie biznesowym. Była dyrektorem konsultingu oraz liderem w obszarze doradztwa dla sektora nowoczesnych usług w KPMG. Pełniła funkcję szefa generalnego w firmie McCormick gdzie zbudowała Centrum Usług Wspólnych dla Regionu Europa, Daleki Wschód i Afryka. Wcześniej, była dyrektorem finansowym odpowiedzialnym za stworzenie i przeniesienie procesów księgowych w PwC w Regionie Central and Eastern Europe. Wieloletni dyrektor finansowy i członek zarządu w spółkach Avon Cosmetics, Avon Operations, Avon EMEA FSC (Polska i kraje nordyckie; nadzór nad regionem EMEA), TNT Express i Abbot Laboratories (Polska i Anglia).
Prelegent na wielu krajowych i międzynarodowych konferencjach i seminariach finansowych.
Autor szeregu publikacji w zakresie zarządzania finansami i transformacjami
|
|
15:50 - 16:00 | Sala Omega |
Zakończenie
Podsumowanie Kongresu |