image00055.jpg
- Nie jest łatwo zaistnieć na rynku chińskim. W marketingu i sprzedaży ważne jest korzystanie z pomocy streamerów, osób wpływowych w mediach społecznościowych - mówiła Aleksandra Smolak z Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Szanghaju.

Azja „odczarowana”. O trendach na rynkach Chin, Singapuru i Indii podczas Slavic B2Beauty w Targach Kielce [ZDJĘCIA]

13 czerwca 2023
Naturalny, ekologiczny i skierowany do konkretnego konsumenta – te cechy produktu kosmetycznego, według ekspertów z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu,  są cenione wśród azjatyckich odbiorców. Specjaliści szczegółowo omówili rynki w Chinach, Singapurze i Szanghaju w czasie drugich kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce.

Kontraktacje dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty przyciągnęły do Targów Kielce 46 firm produkujących kosmetyki, farmaceutyki oraz opakowania oraz niemal 80 kupców z Azji, Europy i Afryki. 13 i 14 czerwca toczą się rozmowy biznesowe, których celem dla producenta jest znalezienie nowego rynku zbytu, zaś dla kupca - unikalnego produktu.

Wydarzenie wzbogaciły prelekcje specjalistów z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, którzy szczegółowo omówili jak działa instytucja i jaką pomocą służą  zagraniczne biura handlowe. –  Jesteśmy jak swatka. Pomagamy polskim firmom spotkać się z odpowiednimi zagranicznymi przedsiębiorstwami. Kreślimy możliwości, zapoznajemy z rynkami. Od samych zainteresowanych zależy już, czy uda im się nawiązać współpracę – mówiła Stella Smejda, opiekun branży kosmetycznej z ramienia Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Przemysław Zaręba, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Mumbaju przedstawił potencjał rynku kosmetycznego w Indiach. Maja Justyna, Business Development Manager z Zagranicznego Biura Handlowego w Singapurze radziła, jakie są oczekiwania odbiorców i możliwości zaistnienia na tym rynku. Podkreślała, że duże znaczenie ma, by produkt był skierowany do konkretnego konsumenta i odpowiadał jego potrzebom. 

 

Zaś Aleksandra Smolak, Business Development Manager z Zagranicznego Biura Handlowego w Szanghaju zaprezentowała, jak działa rynek chiński. Szczegółowo omówiła, jakie przeszkody czekają na producentów z Polski. – Na każdym produkcie muszą widnieć nazwy i opisy w języku chińskim, muszą być spełnione wymagania dotyczące etykietowania. Wszystkie importowane kosmetyki muszą być zarejestrowane w Narodowej Administracji Produktów Medycznych – wymieniła.

 

Każdy z ekspertów zaznaczał, że w Azji poszukiwane są kosmetyki nawilżające i chroniące przed słońcem ze względu na klimat. – Oczekiwane są produkty naturalne, ekologiczne. Jest to też trend ogólnoświatowy  - podkreślił Przemysław Zaręba, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Mumbaju.

 

Kontraktacje dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty trwają w Targach Kielce jeszcze w środę, 14 czerwca. Więcej na targikielce.pl/slavic-b2beauty

/MŚ/

Polecane aktualności
18 sierpnia 2023
Polski rynek produktów kosmetycznych i środków higieny osobistej ma wzrosnąć do 5,5 miliarda euro do końca 2027 - prognozuje portal Statista, specjalizujący się w gromadzeniu i wizualizacji danych.
13 lipca 2023
Kieleckie przedsiębiorstwa Lyofarm i Podopharm, Prosper Mira z Bilczy koło Kielc oraz Uzdrowisko Busko – Zdrój zaprezentowali swoje produkty zagranicznym kupcom podczas drugich kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Ich ofertę poznawali przedsiębiorcy z Izraela, Chin, Wielkiej Brytanii, Kenii i Algierii.
15 czerwca 2023
Gros wystawców drugiej edycji kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty to były polskie firmy, ale nie brakło zagranicznej oferty. Prezentowały ją przedsiębiorstwa z Ukrainy, Bułgarii, Czech, Włoch i Singapuru. Zobaczcie produkty na zdjęciach.
14 czerwca 2023
Kupcy z Azji, Afryki i Europy w Centrum Kongresowym Targów Kielce dokładnie poznają ofertę producentów kosmetyków, farmaceutyków i opakowań producentów z Polski i pięciu krajów. Wciągu dwóch dni zostanie przeprowadzonych ponad tysiąc konkretnych biznesowych rozmów. - Spośród wszystkich produktów na stoisku, mogę wybrać tylko jeden, ale ten jeden będzie miał wielki potencjał dla mojego rynku - mówi Asher Cohen, przedstawiciel firmy Proshop z Izraela.
13 czerwca 2023
Niemal 80 kupców z Azji i Bliskiego Wschodu, Afryki i Europy oraz 46 wystawców z Polski i sześciu krajów zjechało do Targów Kielce. W Centrum Kongresowym we wtorek rozpoczęły się rozmowy, których celem jest wprowadzenie nowego produktu na zagraniczne rynki. – Życzę Państwu udanych rozmów biznesowych i wielu zawartych umów - mówiła Bożena Staniak, wiceprezes Targów Kielce w czasie otwarcia.
06 czerwca 2023
Produkty i usługi, które przyczyniają się do zmniejszenia problemów ze stopami firma Podopharm zaprezentuje podczas drugich Kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Ofertę pozna około stu zagranicznych kupców.
06 czerwca 2023
Kolagen naturalny w kapsułkach LyoColl zaprezentuje grupa LYOFARM podczas drugich Kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Produkt pozna około stu zagranicznych kupców.
05 czerwca 2023
Kosmetyki naturalne, wegańskie i oryginalne przedsiębiorstwo Prosper z Bilczy koło Kielc zaprezentuje podczas drugich Kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Pozna je około stu zagranicznych kupców.