20230223-142550.jpg

Merytorycznie podczas drugiego dnia targów KIDS’ TIME

23 lutego 2023
Spotkania z przedstawicielami takich marek jak Mattel i ELC oraz porady od radców prawnych specjalizujących się w branży zabawek. Drugi dzień targów KIDS' TIME owocował w wiele wartościowych wydarzeń.

Jednym z najważniejszych nadchodzących trendów jest ekologia. Dotyczy to zwłaszcza zdominowanej przez plastik branży zabawek. Jak mówi Katarzyna Gruszka-Mierzwa, Senior Manager Consumer Products w Mattel Poland:

- Firma Mattel zobowiązała się, że do 2030 roku wszystkie produkowane przez nas lalki i opakowania marki Barbie będą wykonane z materiałów niepochodnych, pochodzących z recyclingu lub nadających się do recyclingu.

Innym ważnym aspektem, który z czasem będzie zyskiwał znaczenie jest szeroko pojęta równość społeczna. Dlatego od kilku lat w marce Barbie pojawiły się lalki przedstawiające np. osoby chorujące na bielactwo.

Merytorykę związaną z exportem polskich produktów do Wielkiej Brytanii objaśniał podczas spotkania na Business Forum targów KIDS’ TIME Szymon Niestryjewski z SN Accounts. Jak mówi najlepszą wiadomością dla firm chcących rozszerzyć rynek zbytu o UK jest obecność wielu firm pomagających na każdym etapie, od cła i logistykę, przez magazynowanie, aż po dystrybucję.

Temat praw autorskich i znaków towarowych zgłębiała Katarzyna Prędota, doradca prawny specjalizujący się w branży zabawek i towarach licencyjnych. – Rejestrując znak towarowy często zapominamy, że mają zasięg terytorialny, czyli obowiązują tylko na terenie kraju, gdzie znak zarejestrowano. Dobrze jest więc od razu zarejestrować produkt na terenie całej Unii Europejskiej – mówi. Zaznacza przy tym, że na etapie projektowania jakiegoś oryginalnego produktu należy dokonać zarejestrowania jego kształtu jak najszybciej. Wzór przemysłowy potrafi być jednak używany w złych celach. Z powodu ułomności urzędów patentowych zdarzają się przypadki rejestrowania już od dawna istniejących produktów, blokując sprzedaż konkurencji.

Polecane aktualności
24 lutego 2023
Pochodząca z Nowego Jorku ekspertka i specjalistka od zabawek Rayne Rice podzieliła się swoimi przewidywaniami na temat nadchodzących trendów w 2023 roku. Spotkanie miało miejsce podczas targów KIDS' TIME.
24 lutego 2023
Trzeciego dnia targów Kids' Time, na stoisku firmy Marko, podpisano umowę o kolejnych latach współpracy między dotychczasowym Partnerem Strategicznym targów Kids' Time, a Targami Kielce. Umowę parafowali właściciel firmy Marko Janusz Musioł i Prezes Targów Kielce Andrzej Mochoń.
24 lutego 2023
Możliwości, jakie daje producentom raport o rynku zabawek zaprezentował podczas targów  Kids’ Time w Kielcach Paweł Szmidt, menedżer ds. rozwoju rynkowego w firmie badawczej RMD Research. – Dane, które podajemy, nie stanowią żadnej estymacji, to suma sprzedaży towarów. Nie ma więc błędu oszacowania – podkreśla.
23 lutego 2023
Po raz pierwszy podczas Targów KIDS’ Time odbyła się Strefa Targowych Debiutów, w której zaprezentowało się 9 firm oferujących innowacyjne produkty z branży dziecięcej. Wśród debiutów pojawiły się m.in. nianie elektroniczne, zdalnie sterowane huśtawki, samopodgrzewająca się butelka, podnóżki do samochodu, edukacyjne gry planszowe oraz stroje do chrztu i komunii. Targi KDS’ Time potrwają jeszcze do piątku, 24 lutego.
23 lutego 2023
Przed nami kolejny dzień, który zapowiada się naprawdę interesująco. Dziś do głosu dojdą debiutanci, którzy pojawią się na Speech Arenie o godzinie 11.00. Później, jak zwykle, wiele interesujących prelekcji ekspertów.
22 lutego 2023
13. edycja targów branży zabawkarskiej KIDS’ TIME nie zawiodła, jeśli chodzi o merytoryczną wiedzę dotyczącą sektora zabawek.
22 lutego 2023
Nagrody KIDS’ TIME STAR to już tradycja. Co roku najlepsi producenci artykułów dla niemowląt czy starszych dzieci, wózków, fotelików, a także produktów dla rodziców walczą o nagrodę przyznawaną przez komisję konkursową złożoną z ekspertów.
22 lutego 2023
Zwycięzcy w konkursie „Zabawka Roku 2022” zostali nagrodzeni podczas XIII Międzynarodowych Targów Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka KIDS' TIME w Targach Kielce. - Zabawki powinny trafiać w potrzeby dziecka, rozwijać zainteresowania, sprawiać radość, nie muszą być drogie - mówiła Magdalena Kordaszewska, organizator konkursu.