Aktualności
Merytorycznie podczas drugiego dnia targów KIDS’ TIME
Jednym z najważniejszych nadchodzących trendów jest ekologia. Dotyczy to zwłaszcza zdominowanej przez plastik branży zabawek. Jak mówi Katarzyna Gruszka-Mierzwa, Senior Manager Consumer Products w Mattel Poland:
- Firma Mattel zobowiązała się, że do 2030 roku wszystkie produkowane przez nas lalki i opakowania marki Barbie będą wykonane z materiałów niepochodnych, pochodzących z recyclingu lub nadających się do recyclingu.
Innym ważnym aspektem, który z czasem będzie zyskiwał znaczenie jest szeroko pojęta równość społeczna. Dlatego od kilku lat w marce Barbie pojawiły się lalki przedstawiające np. osoby chorujące na bielactwo.
Merytorykę związaną z exportem polskich produktów do Wielkiej Brytanii objaśniał podczas spotkania na Business Forum targów KIDS’ TIME Szymon Niestryjewski z SN Accounts. Jak mówi najlepszą wiadomością dla firm chcących rozszerzyć rynek zbytu o UK jest obecność wielu firm pomagających na każdym etapie, od cła i logistykę, przez magazynowanie, aż po dystrybucję.
Temat praw autorskich i znaków towarowych zgłębiała Katarzyna Prędota, doradca prawny specjalizujący się w branży zabawek i towarach licencyjnych. – Rejestrując znak towarowy często zapominamy, że mają zasięg terytorialny, czyli obowiązują tylko na terenie kraju, gdzie znak zarejestrowano. Dobrze jest więc od razu zarejestrować produkt na terenie całej Unii Europejskiej – mówi. Zaznacza przy tym, że na etapie projektowania jakiegoś oryginalnego produktu należy dokonać zarejestrowania jego kształtu jak najszybciej. Wzór przemysłowy potrafi być jednak używany w złych celach. Z powodu ułomności urzędów patentowych zdarzają się przypadki rejestrowania już od dawna istniejących produktów, blokując sprzedaż konkurencji.