Aktualności
Forum Marek Własnych oraz konferencja XPAND w Targach Kielce
Merytoryczne wykłady i debaty eksperckie
Forum Marek Własnych zainaugurowano wystąpieniem Przemysława Korotusza pt. "Przebudzenie Branży. Dynamiczny rozwój czy stabilny wzrost? Ewolucja sprzedaży marek własnych", które nakreśliło najnowsze trendy i wyzwania dla sektora marek własnych w Polsce. Uczestnicy debaty eksperckiej pt. "Marka Własna Kontratakuje" dyskutowali o tym, czy private label jest już realnym konkurentem dla marek brandowych i na ile produkty te są dziś kluczowe dla sukcesu zarówno detalistów, jak i producentów. W panelu wzięli udział doświadczeni eksperci: Robert Krzak - Senior Advisor, EY Polska; Iwona Sarga - Prezes Krajowej Platformy Handlowej Społem; Maciej Włodarczyk - Prezes Zarządu Iglotex S.A.; Krystyna Domagalska - Kierownik Działu Marketingu Sprzedaży Lewiatan Holding S.A.; Łukasz Szczęsny - Dyrektor ds. Rozwoju Produktu SPS Handel; Edyta Dembińska - Private Label Manager, SPAR; Marek Bąk - Dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Grupy Dawtona oraz Łukasz Mastalerz - Członek Zarządu KGS S.A. Prezentacje na Forum Marek Własnych dotyczące wyzwań oraz szans związanych z eksportem i importem prezentował Marek Marzec w ramach swojej sesji "Inwazja Klonów". Paweł Jurowczyk omówił temat marki własnej z perspektywy popytowej i podażowej oraz różnice między formatami sklepów. W programie znalazły się również wystąpienie Marka Marca na temat "Wyzwań producentów marek własnych i rozwiązań opartych na standardach IFS" oraz prezentacja Tomasza Pawłowskiego na temat roli konsultantów biznesowych. Na zakończenie przedstawiono nowoczesne podejście do promocji produktów marki własnej przez podkreślanie ich wartości odżywczych.
Konferencja XPAND na Targach Marek Własnych
Panele XPAND rozpoczęły się od sesji poświęconej "Branżom przyszłości", skupiając się na możliwościach ekspansji polskich firm na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Ahmed Hamouda, Marta Stelmach, Leszek Krawczyk i Janek Boberek będą omawiać sektory, które mogą odnieść sukces na tych dynamicznie rozwijających się rynkach oraz strategie pomagające polskim firmom wykorzystać nadarzające się szanse. W panelu zatytułowanym "Czy MENA jest jednolitym rynkiem?" eksperci, w tym Ahmed Hamouda, Marta Stelmach, Leszek Krawczyk i Houssem Kaabi, przeanalizowali specyfikę regionu MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna) z perspektywy różnic kulturowych, ekonomicznych i prawnych. Dyskusja pozwoliła lepiej zrozumieć niuanse poszczególnych krajów i zrozumieć niektórym firmom jak dostosować swoje podejście do ich specyficznych wymagań. W trakcie panelu "Ekspansja do Arabii Saudyjskiej: wyzwania i możliwości" uczestnicy dowiedzieli się o szczegółach rynku saudyjskiego i poznali historię sukcesu jednej z firm działających w tym regionie. Marta Stelmach, Damian Lewandowski i Leszek Krawczyk podzielili się praktycznymi radami oraz opowiedzieli o wyzwaniach związanych z wejściem na ten prestiżowy, ale wymagający rynek.
Wydarzenia towarzyszące Targom Marek Własnych to doskonała okazja do tego, aby poszerzyć wiedzę o rynkach zagranicznych, poznać aktualne trendy i nawiązać wartościowe kontakty z ekspertami i praktykami z branży.