26390956c32581eef31.jpg
Prezentacja badania firmy NPD podczas targów KIDS' TIME 2015

Furby Boom sprzedał się najlepiej

16 lutego 2016
KIDS’ TIME miejscem prezentacji najnowszych badań rynku zabawek

1 mld złotych - niemal tyle wyniósł przychód z handlu zabawkami w sieciach handlowych w 2015 roku. Zaobserwowano aż dwucyfrowy wzrost w odniesieniu do roku 2014 w wartości sprzedawanych tam zabawek -  to dane amerykańskiej agencji badawczej NPD, która obserwuje sprzedaż, między innymi, w takich sklepach jak Empik Carrefour, Makro, Smyk, Tesco i ToysRUs. Raport ten powstaje w oparciu o dane zebrane w ponad 1000 sklepach sieci handlowych. NPD wykorzystuje kasową informację elektroniczną, mówiącą o sprzedaży tygodniowej w poszczególnych sieciach, dlatego badania uznawane są za najbardziej wiarygodne. 

- Czy chcą Państwo dowiedzieć się jaka była średnia cena zabawki  w 2015 roku? Na podstawie danych z sześciu głównych sieci handlowych określiliśmy też „Top 5” najlepiej sprzedających się zabawek ubiegłego roku. Numer jeden to interaktywny Furby Boom. Kto jest na kolejnych miejscach rankingu? - Na to i wiele innych pytań  - odpowie Paweł Szmidt z NPD, który 22 lata zajmuje się badaniami rynku.

Dalszy wzrost branży zabawkarskiej w Polsce prognozuje wielu ekspertów rynku. Tendencję widać choćby na przykładzie targów KIDS’ TIME w Kielcach, które w ciągu 6 zaledwie lat awansowały do czołówki targów dziecięcej branży w Europie. Co roku można tu spotkać coraz więcej firm, które prześcigają się w prezentacjach coraz to bardziej wymyślnych zabawek. W tym roku kieleckie targi staną się miejscem prezentacji najnowszych badań NPD dotyczących polskiego rynku zabawek.