Aktualności
Kandydaci do tytułu Samochodu Dostawczego Roku
Europejska prasa fachowa wybiera corocznie Międzynarodowy Samochód Dostawczy Roku. W bieżącym roku tytuł ten będzie przyznawany po raz trzeci. Odbywa się to tak, iż cztery czołowe wydawnictwa transportowe wspólnie wybierają najlepszy na polskim rynku Samochód Dostawczy Roku. Jury konkursu składa się z przedstawicieli czasopism Ciężarówki, Polski Traker, Samochody Specjalne i VANekstra, współpracuje z nim portal 4Trucks oraz Studio Telewizyjne Brawo. Dodatkowo, z równym prawem głosu, są zapraszani zawodowi kierowcy samochodów dostawczych.
Zwycięzcy do tytułu są wybierani spośród samochodów tej samej klasy. W tym roku będą to furgony o DMC 3,5 t w wersjach jak największych pod względem objętości nadwozia i z silnikami Euro 5. Tym samym zostaną przetestowane najnowocześniejsze i najbardziej wydajne pojazdy tej klasy. Samochody pokonają jednakową trasę z pełnym obciążeniem. Jej długość jest tak dobrana, by w jak największym stopniu opróżnić zbiorniki paliwa, napełnione na początku „pod korek”. Zapalenie się lampki rezerwy jest sygnałem do zjechania na najbliższą stację w celu ponownego zatankowania i zmierzenia zużycia paliwa, które jest jednym z ważniejszych czynników branych pod uwagę.
Celem konkursu jest wybór samochodu najlepszego z punktu widzenia małej i średniej firmy. Nagrodzona firma będzie mogła przez rok posługiwać się tytułem Samochodu Dostawczego Roku.
Dotychczasowymi zwycięzcami są: Fiat Doblo Cargo (2010 r.) oraz ex equo Citroen Berlingo i Peugeot Boxer (2011 r.).
Sponsorem konkursu jest firma BP, finansująca paliwo dla startujących w zawodach pojazdów.