Aktualności
II Kongres Ekspansywnych Eksporterów w Targach Kielce
II Kongres Ekspansywnych Eksporterów to wydarzenie łączące przedsiębiorców z sektorem usług i instytucji publicznych dla eksporterów, którzy już działają za granicą i poszukują nowych rynków oraz dla tych, którzy nadal zastanawiają się, czy i jak spróbować swoich sił w eksporcie.
Kongres będzie okazją do poznania instrumentów finansowania i zabezpieczania ryzyka, pogłębienia zrozumienia międzynarodowych reguł handlu oraz możliwości promocji i uzyskania współpracy na rynkach zagranicznych, ale przede wszystkim wspaniałą okazją do nawiązania nowych relacji biznesowych. Merytoryczne prezentacje, wyspecjalizowane prelekcje, panele dyskusyjne oraz możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami i przedsiębiorcami działającymi na rynkach zagranicznych pozwoli znaleźć odpowiedz, jak efektywnie i bezpiecznie rozwijać eksport w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Podczas Kongresu przedstawione zostaną przykłady i mechanizmy udanej ekspansji poprzez bezpośrednie case studies firm sprzedających z sukcesem swoje produkty za granicą.
Omówione zostaną najbardziej perspektywiczne rynki, aktualne analizy biznesowe, trendy sprzedażowe oraz ryzyka i zagrożenia, które pojawiają się w globalnym biznesie. Nowymi wyzwaniami są z pewnością coraz liczniejsze sankcje i anomalie na rynku kapitałowym i surowcowym – jak sobie z tym radzą najsilniejsi polscy eksporterzy? Dynamika wzrostu polskiego eksportu wskazuje, że rodzime firmy coraz lepiej rozumieją, że na zagranicznych rynkach można zarobić, dlatego przełamują obawy i coraz odważniej penetrują nowe rynki. Z przeprowadzonych badań wynika, że eksporterzy są bardziej zadowoleni ze swoich wyników finansowych niż firmy ograniczające się jedynie do polskiego rynku. I nie chodzi tu wcale o wielkie korporacje, a sektor MŚP.
73 proc. zapytanych firm potwierdza, że obecność na zagranicznych rynkach jest zdecydowanie bardziej rentowna, niż działalność w Polsce. Za granicą znajdują większy rynek zbytu i osiągają wyższe marże. Nowa sytuacja geopolityczna ekspansji nie ogranicza, ale zmieniają się rynki, pojawiają się nowe możliwości dostarczania produktów do krajów europejskich oraz pozaunijnych.