Aktualności
Kupcy z 20 krajów świata pojawią się w Kielcach na Slavic B2Beauty!
Targi Kielce w centrum uwagi!
Slavic B2Beauty to wydarzenie, w którym producenci kosmetyków i farmaceutyków spotykają się z kupcami i dystrybutorami z całego świata. Słowiańskie artykuły, które wzbudzają zainteresowanie klientów na całym świecie, zobaczą przedstawiciele największych sieci dystrybutorów z takich krajów jak: Tunezja, Kazachstan, Kirgistan, Holandia, Rumunia, Czechy, Malezja, Algieria, Maroko, Hiszpania, Izrael, Ukraina, Dania, Katar, Uzbekistan, Australia, Bułgaria, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Estonia i Polska. Obecność potwierdzili m.in. przedstawiciele: największej sieci marketów w Katarze Lulu Hypermarket, Golden Corner z Malezji, Lucona i Eurona z Czech oraz Ircos z Maroka. W gronie producentów nie zabraknie uznanych marek kosmetyków i farmaceutyków, takich jak: Organique, Eveline, Miraculum, Dr Irena Eris, Stara Mydlarnia, Ziołolek, czy Herbapol oraz wielu innych, dla których czerwcowe kontraktacje będą znakomitą okazją do zaprezentowania swojej oferty przedstawicielom sieci handlowych z całego świata. Długie podróże do odległych krajów zastąpi wizyta na pierwszych targach Slavic B2Beauty i nawiązanie biznesowego partnerstwa z Izbami Gospodarczymi, międzynarodowymi firmami, konsorcjami i sieciami, które poszukują producentów naturalnych i ekologicznych kosmetyków.
Matchmaking siłą Slavic B2Beauty!
Wszyscy uczestnicy biorący udział w czerwcowych kontraktacjach branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty mogą korzystać ze specjalnie stworzonej platformy Virtual Business Platform 2.0 by BERM, do umawiania spotkań między kupcami, a wystawcami oraz prezentacji własnej marki. Precyzyjne zaplanowanie kalendarza spotkań pozwoli firmom efektywnie wykorzystać czas, zapoznać się z ofertą kontrahentów oraz omówić najważniejsze tematy przyszłej współpracy. W trakcie dwóch dni producenci będą mogli skorzystać z pomocy ekspertów doskonale zorientowanych w zagranicznych rynkach i specjalizujących się w systemach prawnych gospodarek z całego świata.
Silni partnerzy podstawą do działania
Ważnym aspektem podnoszącym rangę wydarzenia są silni partnerzy. Jednym z nich jest Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Związek od lat dba o ochronę praw i reprezentowanie interesów swoich członków na arenie krajowej i zagranicznej. Branża kosmetyczna, która z roku na rok rośnie w siłę, potrzebuje silnego partnera, który dba o interesy gospodarcze i społeczne pracodawców branży kosmetycznej. Warto odnotować również obecność takich firm i instytucji jak: Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii, które od lat wspiera lokalnych przedsiębiorców, Berm Sp. z o.o., Kierunek Francja, Paszport do Eksportu, Izby Bilateralne: Qatar-Poland Business Council, Polsko-Kazachstańska Izba Handlowo-Przemysłowa, Izba Przemysłowo-Handlowa Polska Azja, Polsko-Gruzińska Izba Gospodarczo-Handlowa, Mida Group z Tunezji, Chamber of Commerce and Industry of Uzbekistan, Beijing Heliview International Exhibition Co. Ltd. oraz zagraniczne biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Malezji, Izraelu i Rumunii. Dwudniowe kontraktacje to nie jedyne, co czeka uczestników branżowych spotkań. Dzień po targach, 23 czerwca 2022 roku, w Kieleckim Parku Technologicznym odbędą się wizyty studyjne. W ich trakcie kupcy odwiedzający Targi Kielce spotkają się z lokatorami Parku, którzy w swoich ofertach mają kosmetyki, farmaceutyki i inne branżowe artykuły. Uczestnicy zapoznają się również z ofertą Kieleckiego Parku Technologicznego, zwiedzając jego obiekty.
Sektor kosmetyków i farmaceutyków rośnie w siłę
Branża kosmetyczna to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki. Prognozowany globalny wzrost rynku beauty do 2023 roku szacowany jest na 544,7 mld euro. Te dane odzwierciedla również nasz, krajowy rynek kosmetyków, warty 21 mld złotych rocznie, w którym eksport od wielu lat utrzymuje tendencję zwyżkową. W 2019 roku głównymi rynkami eksportowymi dla Polski były Niemcy i Wielka Brytania. Rok później w czołówce importerów polskich produktów kosmetycznych znalazł się Kazachstan, a Szwajcaria, Uzbekistan, Mołdawia i Austria odnotowały kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży kosmetyków z Polski. Mimo, że pandemia Covid-19 spowolniła sprzedaż, to prognozowany jest dalszy wzrost rynku w tempie 5,2% do 2023 roku.
Rynek otwarty na sprzedaż on-line
Branża beauty jest jedną z czołowych gałęzi przemysłu korzystającą z możliwości sprzedaży on-line. W 2017 r. 12% przychodów ze sprzedaży kosmetyków pochodziło z handlu on-line, a w 2019 r. było to 14,4%. Według prognoz w 2023 r. poziom ten wzrośnie do blisko 20%. Co ciekawe branża kosmetyczna korzysta z odwróconego efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline). Konsumenci wolą zrobić research produktów i zapoznać się z nimi w drogeriach stacjonarnych, natomiast ostateczną decyzję zakupową podejmują w sieci.
Trendy w branży beauty – bądź EKO!
Rynek kosmetyków do pielęgnacji ciała kwitnie, a napędzany jest w szczególności przez segment produktów do pielęgnacji skóry. Głównym powodem silnego wzrostu jest zmiana pokoleniowa: młodzi konsumenci używający dużej ilości kosmetyków, wchodzą na rynek jako jego pełnoprawni uczestnicy. Zmiany te dodatkowo wzmacniają media społecznościowe i eCommerce, które mają znaczący wpływ na zachowania zakupowe. Trendy z całego świata rozprzestrzeniają się i zmieniają codzienną rutynę pielęgnacyjną. Nowe pozycje na sklepowych półkach to także nowi klienci. Warto pamiętać, że Ci coraz częściej sięgają po kosmetyki oraz farmaceutyki o czystych składach i naturalnej zawartości. Do współpracy zaprosiliśmy producentów, którzy, tworząc swoje kolekcje, czerpią inspiracje z natury. Produkty te są bogate w naturalne zasoby: siarczki, glinki, zioła i inne składniki mineralne.
Pierwsze w Polsce targi kontraktacyjne dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej SLAVIC B2BEAUTY odbędą się w Targach Kielce 21 i 22 czerwca 2022 roku.
(ŁK)