TargiMarekWlasnych-48.JPG

Kupcy z inspiracjami na nowe produkty po Targach Marek Własnych w Kielcach

02 marca 2025
O owocnych rozmowach podczas listopadowego wydarzenia w Targach Kielce mówili przedstawiciele m.in. Eurocash, Społem, Lewiatan, Stokrotka, Dino, Twój Market, SPAR Polska, rumuńskich Comtib i Kathari, izraelskich Big Food Blue and White, katarskich Luxury Beauty. Zaznaczali: „warto było przyjechać”.

Dorota Skrzypczyk z Dino mówiła: - Mamy inspiracje do tworzenia nowych marek własnych, znaleźliśmy bardzo unikatowe produkty, więc może się okazać, że będziemy pierwsi na rynku z ich wprowadzeniem.

Z kolei Lea Saliby, general manager katarskiej sieci Luxury Beauty, relacjonowała: - Wielką zaletą tych targów jest różnorodność oferty z wielu krajów. Miałam dostęp do firm z Hiszpanii, Czech, Węgier, czy Chin, których produkty mają duży potencjał do wprowadzenia do naszej sieci pod marką własną.

Innowacje odpowiadające na potrzeby rynku na Targach Marek Własnych w Kielcach

Podczas targów szczególne zainteresowanie wzbudziły produkty odpowiadające na najnowsze trendy, takie jak żywność dla sportowców, wysokiej jakości wędliny, produkty ekologiczne, regionalne alkohole, czarna lemoniada, „syrop mocy”, czy naturalne kosmetyki i produkty higieniczne. Firma W.Lewandowski przyciągnęła uwagę kompostowalnym opakowaniem na papier higieniczny, za które otrzymała nagrodę Future Private Label Award.

Wystawcy docenili możliwość nawiązania nowych kontaktów z sieciami handlowymi. Miroslava Tomeskova z czeskiego Emco podkreśliła, że rozmowy na targach stanowią dobry początek współpracy. Z kolei dr Sylwester Pawęta, prezes Quality Meet Pawęta, zaznaczył, że jego firma przełamuje postrzeganie jako konkurencja dla innych producentów, oferując surowe wędliny dojrzewające jako uzupełnienie asortymentu w sieciach handlowych. – Tu, w Kielcach, jest konkret. Mamy początek dobrze rokującej współpracy – mówił dr Sylwester Pawęta.

Artur Krzeszowiak z Departamentu Marketingu Krajowej Grupy Spożywczej, będącej partnerem wydarzenia, podkreślił specyfikę Targów Marek Własnych. - Wyróżnia je merytoryka rozmów handlowych. Spotykamy tu przedstawicieli branży, także konkurencję, i bierzemy udział w Forum Marek Własnych, dzięki czemu zdobywamy cenną wiedzę do analizy sytuacji na rynku. Klienci znają marki indywidualne wchodzące w skład Grupy, jak cukierki Pszczółka czy mąki Trzemeszno, ale tutaj prezentujemy się pod logiem Grupy Kapitałowej KGS. Pod wspólnym szyldem rozmawiamy z przedstawicielami sieci. Możliwość oferty wspólnej firm cieszy się zainteresowaniem, liczymy więc na kontynuację rozmów – przekazywał Artur Krzeszowiak. 

Kolejna edycja Targów Marek Własnych odbędzie się 22 i 23 października 2025 w Targach Kielce. 

/MŚ/

Polecane aktualności
19 grudnia 2024
"Perspektywy rozwoju eksportu i ekspansji polskich firm" to hasło Kongresu Ekspansywnych Eksporterów, który 15 stycznia 2025 roku odbędzie się w Warszawie, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Organizatorem wydarzenia jest przedsiębiorstwo Ewa-Bis i jego prezes Marek Marzec, zaś partnerem International Featured Standards. Udział jest bezpłatny.
27 listopada 2024
Wśród 500 najsilniejszych polskich marek znalazły się Targi Kielce, uplasowane w towarzystwie takich gigantów jak H&M, Philips, Visa czy MasterCard. To wynik corocznego badania medialności marek w Polsce, przygotowywanego przez magazyn „Press” we współpracy z PSMM Monitoring & More.
08 listopada 2024
Duda Pasta z kurczaka z borowikami, szynka dojrzewająca, wątrobianka, boczek w śliwce zanurzony, pasztet z kaczką - te produkty triumfowały w tegorocznej edycji konkursu zorganizowanego przez miesięcznik Rzeźnik Polski pod Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP. Producenci zostali nagrodzeni na gali w Targach Kielce 6 listopada.
07 listopada 2024
„Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego” odbył się6 listopada 2024 roku w Targach Kielce. Spotkanie zorganizowane przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP oraz miesięcznik „Rzeźnik Polski” zgromadziło ekspertów i liderów rynku, którzy wspólnie omówili kluczowe wyzwania i nowe możliwości dla branży mięsnej w Polsce.
06 listopada 2024
W środę, podczas Forum Marek Własnych w Targach Kielce, odbyła się debata „Marka Własna Kontratakuje”. Dyskusja zgromadziła liderów branży handlowej i ekspertów ds. marek własnych, którzy dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat przyszłości tego segmentu na polskim rynku. Moderatorem spotkania był Robert Krzak, Senior Advisor EY Polska, który zadawał uczestnikom trudne pytania dotyczące rywalizacji marek własnych z markami producentów.
06 listopada 2024
Trzy nagrody główne i pięć wyróżnień przyznała Komisja Konkursowa targów Future Private Labels podczas uroczystej gali w Targach Kielce. Najlepsze produkty odznaczające się innowacyjnością i jakością wyłoniono w trzech kategoriach: Food and Beverage, NonFood i Packaging.
06 listopada 2024
Seria paneli na Forum Marek Własnych oraz konferencja XPAND w trakcie Targów Marek Własnych były niepowtarzalną okazją do dyskusji o kluczowych wyzwaniach, trendach i perspektywach rozwoju branży marek własnych, a także o rozwiązaniach wpływających na rynek konsumencki.
06 listopada 2024
Traktowane niegdyś jako tańszy zamiennik marki własne dziś są coraz bardziej popularne wśród konsumentów i mają realny wpływ na rozwój rynku. Coraz więcej Polaków deklaruje, że kupuje więcej produktów marek własnych niż kiedykolwiek.