marek-marzec.jpg
Marek  Marzec, prezes spółki Ewa-Bis, która jest współorganizatorem Targów Marek Własnych i Forum Marek Własnych.

Marek Marzec, prezes Ewa - Bis: Forum Marek Własnych wyróżnia się eksperckimi dyskusjami

20 czerwca 2024
O znaczeniu Forum Marek Własnych, które 6 listopada 2024 odbędzie się w Targach Kielce i trendach w tej branży rozmawiamy z współorganizatorem wydarzenia Markiem  Marcem, prezesem spółki Ewa-Bis, jednego z największych polskich eksporterów warzyw i mrożonek. Przedsiębiorca jest także cenionym specjalistą sektora handlowego. Bilety na Forum już są dostępne.

Panie Prezesie, pierwsza edycja Forum Marek Własnych w ubiegłym roku towarzyszyła Targom Marek Własnych. Przyciągnęła znaczące grono zainteresowanych słuchaczy. Na czym polega unikatowość tego wydarzenia?

Pozostajemy i w tym roku w takim samym formacie. Targi Marek Własnych, których Ewa-Bis jest współorganizatorem, potrwają 6 i 7 listopada. Pierwszego z tych dni przeprowadzimy Forum Marek Własnych, nad którego organizacją już pracujemy. Rzeczywiście, zainteresowanie udziałem w wydarzeniu jest duże. To, co najważniejsze dla słuchaczy to wiarygodność ekspertów, którzy dyskutują na temat marek własnych. Prelegentami są osoby o wieloletnim doświadczeniu, przedstawiciele sieci handlowych, producentów, którzy wiele lat w tym biznesie działają. Ich wypowiedzi, oparte na doświadczeniu i wiedzy, stanowią główną wartość Forum Marek Własnych.

Jakie były reakcje uczestników ostatniego forum? Które elementy prelekcji i dyskusji były najbardziej istotne?

Słuchacze największą uwagę zwracali na aspekty praktyczne. Głównym elementem wydarzenia były dyskusje poświęcone opłacalności biznesu marek własnych. Nie ukrywajmy, ta kwestia jest istotna dla producentów, dystrybutorów i sieci handlowych, które poprzez sprzedaż produktu marki własnej chcą przyciągnąć jak najwięcej klientów i budować sieć lojalnych konsumentów.  

Jakie tematy zostaną podjęte podczas najbliższego Forum Marek Własnych, 6 listopada 2024?

Kontynuujemy dobrą tradycję. Zapraszamy wybitnych ekspertów, przedstawicieli sieci handlowych, największych producentów marek własnych i eksporterów oraz osoby, które zajmują się badaniami rynku i analizowaniem trendów. Szczególnie podkreślimy znaczenie marek własnych w wielu grupach towarowych, gdzie już sprzedaż marek własnych przekroczyła 50 procent udziału.

Panie Prezesie, jakie są Pana prognozy co do obecności marek własnych na rynku?

Obserwując sytuację geopolityczną i gospodarczą w krajach Unii Europejskiej i w Polsce, należy się spodziewać, że trend rozwojowy marek własnych będzie kontynuowany. Konsumenci zwracają uwagę na wydatki z budżetu domowego, na to ile wydają na codzienne zakupy. Produkty marek własnych są często porównywalnej jakości do produktów brandowych, a można je nabyć za niższą cenę. Wiele sieci handlowych rozwija marki własne w grupie jakościowej wyższej, a niektóre produkty są porównywalne z wyrobami marki premium. Te dobrej jakości produkty marek własnych są najcenniejsze dla budowania lojalność klientów. O cenie i jakości będziemy rozmawiali podczas Forum Marek Własnych, 6 listopada. To będzie czas budujących i ciekawych dyskusji. Zapraszam.

 

Forum Marek Własnych odbędzie się 6 listopada 2024 w hali E Targów Kielce. Udział mogą wziąć kupcy, wystawcy i zwiedzający Targi Marek Własnych. Szczegóły i bilety na  targikielce.pl/future-private-labels

 

 

Polecane aktualności
19 grudnia 2024
"Perspektywy rozwoju eksportu i ekspansji polskich firm" to hasło Kongresu Ekspansywnych Eksporterów, który 15 stycznia 2025 roku odbędzie się w Warszawie, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Organizatorem wydarzenia jest przedsiębiorstwo Ewa-Bis i jego prezes Marek Marzec, zaś partnerem International Featured Standards. Udział jest bezpłatny.
27 listopada 2024
Wśród 500 najsilniejszych polskich marek znalazły się Targi Kielce, uplasowane w towarzystwie takich gigantów jak H&M, Philips, Visa czy MasterCard. To wynik corocznego badania medialności marek w Polsce, przygotowywanego przez magazyn „Press” we współpracy z PSMM Monitoring & More.
08 listopada 2024
Duda Pasta z kurczaka z borowikami, szynka dojrzewająca, wątrobianka, boczek w śliwce zanurzony, pasztet z kaczką - te produkty triumfowały w tegorocznej edycji konkursu zorganizowanego przez miesięcznik Rzeźnik Polski pod Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP. Producenci zostali nagrodzeni na gali w Targach Kielce 6 listopada.
07 listopada 2024
„Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego” odbył się6 listopada 2024 roku w Targach Kielce. Spotkanie zorganizowane przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP oraz miesięcznik „Rzeźnik Polski” zgromadziło ekspertów i liderów rynku, którzy wspólnie omówili kluczowe wyzwania i nowe możliwości dla branży mięsnej w Polsce.
06 listopada 2024
W środę, podczas Forum Marek Własnych w Targach Kielce, odbyła się debata „Marka Własna Kontratakuje”. Dyskusja zgromadziła liderów branży handlowej i ekspertów ds. marek własnych, którzy dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat przyszłości tego segmentu na polskim rynku. Moderatorem spotkania był Robert Krzak, Senior Advisor EY Polska, który zadawał uczestnikom trudne pytania dotyczące rywalizacji marek własnych z markami producentów.
06 listopada 2024
Trzy nagrody główne i pięć wyróżnień przyznała Komisja Konkursowa targów Future Private Labels podczas uroczystej gali w Targach Kielce. Najlepsze produkty odznaczające się innowacyjnością i jakością wyłoniono w trzech kategoriach: Food and Beverage, NonFood i Packaging.
06 listopada 2024
Seria paneli na Forum Marek Własnych oraz konferencja XPAND w trakcie Targów Marek Własnych były niepowtarzalną okazją do dyskusji o kluczowych wyzwaniach, trendach i perspektywach rozwoju branży marek własnych, a także o rozwiązaniach wpływających na rynek konsumencki.
06 listopada 2024
Traktowane niegdyś jako tańszy zamiennik marki własne dziś są coraz bardziej popularne wśród konsumentów i mają realny wpływ na rozwój rynku. Coraz więcej Polaków deklaruje, że kupuje więcej produktów marek własnych niż kiedykolwiek.