supermarket-949913-1280.jpg
fot. Pixabay.com

Marki własne będziemy kupować na potęgę przez najbliższe kilka lat

31 października 2023
„Rynek marek własnych w polskiej branży dóbr szybkozbywalnych warty jest 48 mld zł” – czytamy w raporcie panelu konsumenckiego „CPS GfK. Private Brands 2023" opublikowanym 30 października przez Polską Agencję Prasową. Targi Marek Własnych stają się więc kluczowym wydarzeniem dla branży, dającym szansę na wykorzystanie potencjału tego sektora dla producentów, dystrybutorów i sieci handlowych.

Marki własne, czyli produkty sygnowane nazwą sieci handlowych, zdobywają coraz większą popularność wśród polskich konsumentów. W dobie rosnących kosztów życia, poszukujemy tańszych, ale równie dobrej jakości zamienników dla produktów marek narodowych. Jak wynika z raportu Consumer Panel Services GfK, trend oszczędnościowy utrzyma się przez kilka najbliższych lat. „W 2025 r. marki własne będą odpowiadały za jedną czwartą wszystkich wydatków polskich gospodarstw domowych na produkty szybkozbywalne” - czytamy

Chodzi o produkty pierwszej potrzeby, tak zwane FMCG, a więc żywność, kosmetyki, chemię gospodarczą i karmę dla zwierzaków. „Udział marek własnych osiągnął  22,1 proc. udziałów w całym polskim rynku FMCG, co stanowiło wzrost o 1,4 p.p. w stosunku do roku poprzedzającego oraz o 3,9 p.p. w stosunku do analogicznego okresu 4 lata wcześniej” – czytamy.

Według specjalistów z Consumer Panel Services GfK, zainteresowanie markami własnymi wynika nie tylko z dobrej ceny i jakości, ale także szerokiej oferty dyskontów.

Czytaj więcej w artykule Raport: rynek marek własnych w polskiej branży dóbr szybkozbywalnych warty 48 mld zł


Przedstawiciele sieci handlowych, którzy potwierdzili udział w Targach Marek Własnych w Kielcach, deklarują potrzebę rozwijania oferty produktów sprzedawanych pod własnym brandem. Podkreślają znaczenie jakości i unikalności przy wyborze nowych produktów. 

Zatem Targi Kielce 15 i 16 listopada staną się miejscem, gdzie przyszłość branży marek własnych będzie nie tylko prezentowana, ale również kształtowana. Tutaj sieci handlowe i producenci będą wymieniać się doświadczeniami i oczekiwaniami oraz nawiązywać kontakty biznesowe, które mogą zaowocować wprowadzeniem nowych produktów dla klientów. 

 

Wciąż jest przestrzeń dla kolejnych uczestników Targów Marek Własnych, które odbędą się 15 i 16 listopada w Targach Kielce. 

ZOSTAŃ KUPCEM

ZOSTAŃ WYSTAWCĄ

Jednocześnie z targami będą trwały Kongres Ekspansywnych Eksporterów, Forum Marek Własnych, Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego oraz Konkurs Smak Jakości. Więcej na targikielce.pl/future-private-labels

/MŚ/

Polecane aktualności
06 grudnia 2023
Fabryka Cukierków Pszczółka, Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno, Młyny Stoisław, Polskie Przetwory Włocławek, Zamojskie Zakłady Zbożowe zaprezentowały ofertę pod produkcję marek własnych 15  i 16 listopada w Targach Kielce. – Są powody do satysfakcji – mówi Artur Krzeszowiak z KGS.
16 listopada 2023
Dwudniowy Kongres Ekspansywnych Eksporterów to doskonałe uzupełnienie oferty Targów Marek Własnych. Jedną z ciekawszych prelekcji podczas drugiego dnia wydarzenia był panel dyskusyjny zatytułowany „Biznes skazany na sukces. Ekspansja do Wielkiej Brytanii”.
16 listopada 2023
Różnorodność ofert producentów z Polski, Słowacji, Niemiec, Albanii, Estonii, Stanów Zjednoczonych na Targach Marek Własnych jest imponująca. Wydarzenie trwa 15 i 16 listopada 2023 w Targach Kielce.
16 listopada 2023
Wartość koszyka sprzedaży produktów FMCG w Polsce we wrześniu tego roku wynosiła 271 mld zł, a lwią jego część, bo blisko 73%, stanowiły produkty spożywcze. Z danych przywoływanych przez eksperta Retail Services NielsenIQ, Przemysława Korotusza wynika, że udział marek własnych stanowił blisko 53 mld zł, co daje ponad 20% wartości całego koszyka.
16 listopada 2023
Pamas Salami zwycięzcą w kategorii Smak Innowacji, Zakłady Mięsne Łuków na pierwszym miejscu w kategorii Smak Wygody, „jedynka” w kategorii  Smak Natury została przyznana dla Zakładów Mięsnych Mielczarek, zaś w kategorii Smak Premium zwyciężyła Aleksandria. Konkurs i gala zostały przeprowadzone podczas Targów Marek Własnych, 15 listopada.
15 listopada 2023
Współpraca międzynarodowa dla eksportu, finansowanie i zabezpieczanie transakcji zagranicznych – m.in. te kwestie poruszyli specjaliści podczas wydarzenia towarzyszącego Targom Marek Własnych w środę, 15 listopada, w Centrum Kongresowym Targów Kielce.
15 listopada 2023
Nowe informacje i umiejętności zdobywali podczas Forum Marek Własnych uczestnicy trwających 15 i 16 listopada w Targach Kielce Future Private Labels Expo, czyli Targów Marek Własnych. W pierwszym dniu wydarzenia goście mieli szansę wziąć udział w warsztatach, których zróżnicowana tematyka odpowiadała na szeroki wachlarz potrzeb zwiedzających.
15 listopada 2023
Targi Marek własnych to nie tylko wyjątkowe miejsce, gdzie sieci handlowe spotykają się z producentami. To także doskonała platforma do wymiany doświadczeń. Właśnie taki cel ma trwający w Targach Kielce „Okrągły stół branży mięsnej i nowoczesnego handlu” zorganizowany przez miesięcznik „Rzeźnik polski”.