Aktualności
Marki własne będziemy kupować na potęgę przez najbliższe kilka lat
Marki własne, czyli produkty sygnowane nazwą sieci handlowych, zdobywają coraz większą popularność wśród polskich konsumentów. W dobie rosnących kosztów życia, poszukujemy tańszych, ale równie dobrej jakości zamienników dla produktów marek narodowych. Jak wynika z raportu Consumer Panel Services GfK, trend oszczędnościowy utrzyma się przez kilka najbliższych lat. „W 2025 r. marki własne będą odpowiadały za jedną czwartą wszystkich wydatków polskich gospodarstw domowych na produkty szybkozbywalne” - czytamy
Chodzi o produkty pierwszej potrzeby, tak zwane FMCG, a więc żywność, kosmetyki, chemię gospodarczą i karmę dla zwierzaków. „Udział marek własnych osiągnął 22,1 proc. udziałów w całym polskim rynku FMCG, co stanowiło wzrost o 1,4 p.p. w stosunku do roku poprzedzającego oraz o 3,9 p.p. w stosunku do analogicznego okresu 4 lata wcześniej” – czytamy.
Według specjalistów z Consumer Panel Services GfK, zainteresowanie markami własnymi wynika nie tylko z dobrej ceny i jakości, ale także szerokiej oferty dyskontów.
Czytaj więcej w artykule Raport: rynek marek własnych w polskiej branży dóbr szybkozbywalnych warty 48 mld zł
Przedstawiciele sieci handlowych, którzy potwierdzili udział w Targach Marek Własnych w Kielcach, deklarują potrzebę rozwijania oferty produktów sprzedawanych pod własnym brandem. Podkreślają znaczenie jakości i unikalności przy wyborze nowych produktów.
Zatem Targi Kielce 15 i 16 listopada staną się miejscem, gdzie przyszłość branży marek własnych będzie nie tylko prezentowana, ale również kształtowana. Tutaj sieci handlowe i producenci będą wymieniać się doświadczeniami i oczekiwaniami oraz nawiązywać kontakty biznesowe, które mogą zaowocować wprowadzeniem nowych produktów dla klientów.
Wciąż jest przestrzeń dla kolejnych uczestników Targów Marek Własnych, które odbędą się 15 i 16 listopada w Targach Kielce.
Jednocześnie z targami będą trwały Kongres Ekspansywnych Eksporterów, Forum Marek Własnych, Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego oraz Konkurs Smak Jakości. Więcej na targikielce.pl/future-private-labels
/MŚ/