shopping-1165437-1280.jpg
fot. pixabay.com

Marki własne rosną w siłę. Znaczenie ma cena

23 października 2023
Konsumenci wydadzą na nie w 2023 roku ponad 40 mld zł, czyli o 3 mld zł więcej niż w 2022 roku – podaje Rzeczpospolita. Według NielsenIQ, udział marki własnej w polskim rynku wynosi w ujęciu wartościowym już 21 proc.

Jak czytamy w dzienniku, tym, co przyciąga jest cena - zazwyczaj 20–30 proc. niższa w porównaniu do brandowego odpowiednika. Producenci marek własnych oszczędzają stawiając na prostsze opakowanie i mniejsze wydatki na marketing i promocję. Przy tym coraz większą uwagę przywiązują do jakości produktów, czym przyciągają klientów.  

Czytaj cały artykuł na rp.pl Znane marki mają teraz w sklepach pod górkę

Targi Marek Własnych w Kielcach miejscem spotkania producentów i przedstawicieli sieci handlowych 

W dobie rosnącej popularności marek własnych, wydarzenie, które odbędzie się w Centrum Kongresowym Targów Kielce 15 i 16 listopada, staje się nieocenionym źródłem informacji i możliwości rozwoju dla sieci handlowych i producentów. Targi Marek Własnych będą miejscem, gdzie produkty zostaną zaprezentowane potencjalnym inwestorom. Wśród wystawców są cenione polskie, niemieckie, amerykańskie, albańskie, litewskie, słowackie i estońskie firmy. Różnorodność prezentowanych przez nich produktów jest imponująca. Wśród nich między innymi są producenci makaronów i płatków – także ekologicznych, bakalie, woda mineralna i napoje – także o działaniu detoksykującym, żywność dla niemowląt, konserwy i przetwory mleczne, a nawet słodycze i… ślimaki. Nie brakuje kosmetyków i akcesoriów do samochodów, karmy dla zwierzaków, a także artykułów higienicznych dla dzieci, wyrobów z tworzyw sztucznych z przeznaczeniem dla dzieci i sektora AGD, opakowań i materiałów na etykiety.

Te produkty będą poznawać przedstawiciele sieci handlowych z Polski, Europy i Bliskiego Wschodu. Wśród nich są eksperci z globalnego konglomeratu biznesowego ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich – Grupy LuLu International, do której należą popularna marka hipermarketów i centra handlowe. Będą eksperci z franczyzowej sieci supermarketów spożywczych Intermarché, działającej w ramach Grupy Muszkieterów – największego europejskiego zrzeszenia niezależnych przedsiębiorców. Udział w Targach Marek Własnych zapowiedzieli też kupcy z polskich sieci handlowych – Lewiatan, Stokrotka, Chorten, Spiżarnia, a także Polska Grupa Zakupowa Kupiec. W gronie kupców są także przedsiębiorstwo paliwowe Amic Energy, przedsiębiorcy z Niemiec, Czech, Włoch i Portugalii. Dzięki współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Izbą Handlu oraz Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji zainteresowanie udziałem stale rośnie.

Wciąż jest przestrzeń dla kolejnych uczestników Targów Marek Własnych. 

ZOSTAŃ KUPCEM

ZOSTAŃ WYSTAWCĄ

Jednocześnie będą trwały Kongres Ekspansywnych Eksporterów, Forum Marek Własnych, Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego oraz Konkurs Smak Jakości. Więcej na targikielce.pl/future-private-labels

 

/MŚ/

Polecane aktualności
06 grudnia 2023
Fabryka Cukierków Pszczółka, Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno, Młyny Stoisław, Polskie Przetwory Włocławek, Zamojskie Zakłady Zbożowe zaprezentowały ofertę pod produkcję marek własnych 15  i 16 listopada w Targach Kielce. – Są powody do satysfakcji – mówi Artur Krzeszowiak z KGS.
16 listopada 2023
Dwudniowy Kongres Ekspansywnych Eksporterów to doskonałe uzupełnienie oferty Targów Marek Własnych. Jedną z ciekawszych prelekcji podczas drugiego dnia wydarzenia był panel dyskusyjny zatytułowany „Biznes skazany na sukces. Ekspansja do Wielkiej Brytanii”.
16 listopada 2023
Różnorodność ofert producentów z Polski, Słowacji, Niemiec, Albanii, Estonii, Stanów Zjednoczonych na Targach Marek Własnych jest imponująca. Wydarzenie trwa 15 i 16 listopada 2023 w Targach Kielce.
16 listopada 2023
Wartość koszyka sprzedaży produktów FMCG w Polsce we wrześniu tego roku wynosiła 271 mld zł, a lwią jego część, bo blisko 73%, stanowiły produkty spożywcze. Z danych przywoływanych przez eksperta Retail Services NielsenIQ, Przemysława Korotusza wynika, że udział marek własnych stanowił blisko 53 mld zł, co daje ponad 20% wartości całego koszyka.
16 listopada 2023
Pamas Salami zwycięzcą w kategorii Smak Innowacji, Zakłady Mięsne Łuków na pierwszym miejscu w kategorii Smak Wygody, „jedynka” w kategorii  Smak Natury została przyznana dla Zakładów Mięsnych Mielczarek, zaś w kategorii Smak Premium zwyciężyła Aleksandria. Konkurs i gala zostały przeprowadzone podczas Targów Marek Własnych, 15 listopada.
15 listopada 2023
Współpraca międzynarodowa dla eksportu, finansowanie i zabezpieczanie transakcji zagranicznych – m.in. te kwestie poruszyli specjaliści podczas wydarzenia towarzyszącego Targom Marek Własnych w środę, 15 listopada, w Centrum Kongresowym Targów Kielce.
15 listopada 2023
Nowe informacje i umiejętności zdobywali podczas Forum Marek Własnych uczestnicy trwających 15 i 16 listopada w Targach Kielce Future Private Labels Expo, czyli Targów Marek Własnych. W pierwszym dniu wydarzenia goście mieli szansę wziąć udział w warsztatach, których zróżnicowana tematyka odpowiadała na szeroki wachlarz potrzeb zwiedzających.
15 listopada 2023
Targi Marek własnych to nie tylko wyjątkowe miejsce, gdzie sieci handlowe spotykają się z producentami. To także doskonała platforma do wymiany doświadczeń. Właśnie taki cel ma trwający w Targach Kielce „Okrągły stół branży mięsnej i nowoczesnego handlu” zorganizowany przez miesięcznik „Rzeźnik polski”.