girl-7024553-1280.jpg
fot. pixabay.com

Marki własne z coraz większym udziałem w rynku

26 kwietnia 2024
Marki własne zyskują coraz większe uznanie wśród polskich konsumentów, co wynika z raportu BehaviourChange opracowanego przez Consumer Panel Services GfK. Marki własne zwiększyły swój udział rynkowy o 1,3 pkt proc. w 2023 r., osiągając już 22,6%.

Szymon Mordasiewicz z GfK na łamach rp.pl  zauważa, że 25% konsumentów zamierza zwiększyć wydatki na te marki, co stanowi jasny sygnał dla producentów o potencjale rozwoju.

Choć perspektywy rynku są obiecujące, polskie wyniki pozostają poniżej średniej europejskiej. Francuzi (49%) i Hiszpanie (42%) są bardziej skłonni do zwiększenia wydatków na marki własne. Niższe ceny są głównym motywem wyboru marki własnej dla 46% Polaków, jednak większość decyduje się na nią ze względu na własny budżet.

Również sieci handlowe zauważają rosnące znaczenie marek własnych.  Chociaż ceny w sklepach rosną wolniej, to wciąż są zachętą do sięgania po tańsze odpowiedniki. Powrót VAT na produkty spożywcze może odwrócić ten trend. Marzec charakteryzował się niższym tempem wzrostu cen, co częściowo wynikało z promocji związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Ogólna sytuacja gospodarcza wpływa na dynamikę wzrostu cen, jednak stabilizacja jest korzystna dla konsumentów.

Zobacz cały artykuł na rp.pl

O wyzwaniach dla rynku będzie mowa podczas Forum Marek Własnych w czasie Targów Marek Własnych, 6 i 7 listopada w kieleckim ośrodku wystawienniczym. Na wydarzenie trwa rejestracja wystawców i kupców - wejdź na targikielce.pl/future-private-labels

/oprac. MŚ/

 

Polecane aktualności
19 grudnia 2024
"Perspektywy rozwoju eksportu i ekspansji polskich firm" to hasło Kongresu Ekspansywnych Eksporterów, który 15 stycznia 2025 roku odbędzie się w Warszawie, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Organizatorem wydarzenia jest przedsiębiorstwo Ewa-Bis i jego prezes Marek Marzec, zaś partnerem International Featured Standards. Udział jest bezpłatny.
27 listopada 2024
Wśród 500 najsilniejszych polskich marek znalazły się Targi Kielce, uplasowane w towarzystwie takich gigantów jak H&M, Philips, Visa czy MasterCard. To wynik corocznego badania medialności marek w Polsce, przygotowywanego przez magazyn „Press” we współpracy z PSMM Monitoring & More.
08 listopada 2024
Duda Pasta z kurczaka z borowikami, szynka dojrzewająca, wątrobianka, boczek w śliwce zanurzony, pasztet z kaczką - te produkty triumfowały w tegorocznej edycji konkursu zorganizowanego przez miesięcznik Rzeźnik Polski pod Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP. Producenci zostali nagrodzeni na gali w Targach Kielce 6 listopada.
07 listopada 2024
„Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego” odbył się6 listopada 2024 roku w Targach Kielce. Spotkanie zorganizowane przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP oraz miesięcznik „Rzeźnik Polski” zgromadziło ekspertów i liderów rynku, którzy wspólnie omówili kluczowe wyzwania i nowe możliwości dla branży mięsnej w Polsce.
06 listopada 2024
W środę, podczas Forum Marek Własnych w Targach Kielce, odbyła się debata „Marka Własna Kontratakuje”. Dyskusja zgromadziła liderów branży handlowej i ekspertów ds. marek własnych, którzy dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat przyszłości tego segmentu na polskim rynku. Moderatorem spotkania był Robert Krzak, Senior Advisor EY Polska, który zadawał uczestnikom trudne pytania dotyczące rywalizacji marek własnych z markami producentów.
06 listopada 2024
Trzy nagrody główne i pięć wyróżnień przyznała Komisja Konkursowa targów Future Private Labels podczas uroczystej gali w Targach Kielce. Najlepsze produkty odznaczające się innowacyjnością i jakością wyłoniono w trzech kategoriach: Food and Beverage, NonFood i Packaging.
06 listopada 2024
Seria paneli na Forum Marek Własnych oraz konferencja XPAND w trakcie Targów Marek Własnych były niepowtarzalną okazją do dyskusji o kluczowych wyzwaniach, trendach i perspektywach rozwoju branży marek własnych, a także o rozwiązaniach wpływających na rynek konsumencki.
06 listopada 2024
Traktowane niegdyś jako tańszy zamiennik marki własne dziś są coraz bardziej popularne wśród konsumentów i mają realny wpływ na rozwój rynku. Coraz więcej Polaków deklaruje, że kupuje więcej produktów marek własnych niż kiedykolwiek.