Aktualności
Marki własne z coraz większym udziałem w rynku
Szymon Mordasiewicz z GfK na łamach rp.pl zauważa, że 25% konsumentów zamierza zwiększyć wydatki na te marki, co stanowi jasny sygnał dla producentów o potencjale rozwoju.
Choć perspektywy rynku są obiecujące, polskie wyniki pozostają poniżej średniej europejskiej. Francuzi (49%) i Hiszpanie (42%) są bardziej skłonni do zwiększenia wydatków na marki własne. Niższe ceny są głównym motywem wyboru marki własnej dla 46% Polaków, jednak większość decyduje się na nią ze względu na własny budżet.
Również sieci handlowe zauważają rosnące znaczenie marek własnych. Chociaż ceny w sklepach rosną wolniej, to wciąż są zachętą do sięgania po tańsze odpowiedniki. Powrót VAT na produkty spożywcze może odwrócić ten trend. Marzec charakteryzował się niższym tempem wzrostu cen, co częściowo wynikało z promocji związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Ogólna sytuacja gospodarcza wpływa na dynamikę wzrostu cen, jednak stabilizacja jest korzystna dla konsumentów.
Zobacz cały artykuł na rp.pl
O wyzwaniach dla rynku będzie mowa podczas Forum Marek Własnych w czasie Targów Marek Własnych, 6 i 7 listopada w kieleckim ośrodku wystawienniczym. Na wydarzenie trwa rejestracja wystawców i kupców - wejdź na targikielce.pl/future-private-labels
/oprac. MŚ/