girl-7024553-1280.jpg
fot. pixabay.com

Marki własne z coraz większym udziałem w rynku

26 kwietnia 2024
Marki własne zyskują coraz większe uznanie wśród polskich konsumentów, co wynika z raportu BehaviourChange opracowanego przez Consumer Panel Services GfK. Marki własne zwiększyły swój udział rynkowy o 1,3 pkt proc. w 2023 r., osiągając już 22,6%.

Szymon Mordasiewicz z GfK na łamach rp.pl  zauważa, że 25% konsumentów zamierza zwiększyć wydatki na te marki, co stanowi jasny sygnał dla producentów o potencjale rozwoju.

Choć perspektywy rynku są obiecujące, polskie wyniki pozostają poniżej średniej europejskiej. Francuzi (49%) i Hiszpanie (42%) są bardziej skłonni do zwiększenia wydatków na marki własne. Niższe ceny są głównym motywem wyboru marki własnej dla 46% Polaków, jednak większość decyduje się na nią ze względu na własny budżet.

Również sieci handlowe zauważają rosnące znaczenie marek własnych.  Chociaż ceny w sklepach rosną wolniej, to wciąż są zachętą do sięgania po tańsze odpowiedniki. Powrót VAT na produkty spożywcze może odwrócić ten trend. Marzec charakteryzował się niższym tempem wzrostu cen, co częściowo wynikało z promocji związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Ogólna sytuacja gospodarcza wpływa na dynamikę wzrostu cen, jednak stabilizacja jest korzystna dla konsumentów.

Zobacz cały artykuł na rp.pl

O wyzwaniach dla rynku będzie mowa podczas Forum Marek Własnych w czasie Targów Marek Własnych, 6 i 7 listopada w kieleckim ośrodku wystawienniczym. Na wydarzenie trwa rejestracja wystawców i kupców - wejdź na targikielce.pl/future-private-labels

/oprac. MŚ/

 

Polecane aktualności
24 czerwca 2024
W gronie firm, które 6 i 7 listopada 2024 w Targach Kielce zaproponują polskim i międzynarodowym sieciom handlowym produkty pod marki własne są Zakłady Mięsne Mielczarek.
20 czerwca 2024
O znaczeniu Forum Marek Własnych, które 6 listopada 2024 odbędzie się w Targach Kielce i trendach w tej branży rozmawiamy z współorganizatorem wydarzenia Markiem  Marcem, prezesem spółki Ewa-Bis, jednego z największych polskich eksporterów warzyw i mrożonek. Przedsiębiorca jest także cenionym specjalistą sektora handlowego. Bilety na Forum już są dostępne.
19 czerwca 2024
AleBrowar to polski browar rzemieślniczy, który zmienia rynek piwa kraftowego. Fachowcy z pasją tworzą unikalne i wysokiej jakości piwa, które wyróżniają się intensywnymi smakami i aromatami. Produkty, nie tylko piwa, zaprezentują podczas Targów Marek Własnych, 6 i 7 listopada 2024.
19 czerwca 2024
Podczas jedynego wydarzenia targowego w Polsce w 100 procentach poświęconego markom własnym, 6 i 7 listopada, wystawcy zaprezentują różnorodne artykuły.
18 czerwca 2024
Przedstawiciele Dino Polska, Lewiatan, Vollmart, Społem – COOP, Eurocash zapowiadają udział w Targach Marek Własnych 6 i 7 listopada w Targach Kielce.
17 czerwca 2024
Marki własne odnotowują niespotykany dotąd wzrost w sektorze detalicznym, osiągając nowe rekordy sprzedaży i umacniając swoją pozycję na rynku globalnym - wynika z najnowszego raportu Private Label Manufacturers Association (PLMA) za 2024 rok.
29 maja 2024
Startują nabory wniosków o dotacje do udziału w międzynarodowych targach odbywających się w kraju - także w Targach Kielce! Małe i średnie przedsiębiorstwa, które zechcą ubiegać się o dofinansowanie, już powinny zacząć przygotowania do tych naborów. Sprawdziliśmy, które działania są dostępne.
05 kwietnia 2024
Jednej z najbardziej perspektywicznych imprez targowych nadchodzących lat Targom Marek Własnych już tej jesieni towarzyszyć będzie wydarzenie o roboczej nazwie ,,XPand from MENA to CEE”.