20230222-142853.jpg

Ogrom branżowej wiedzy podczas pierwszego dnia targów KIDS’ TIME

22 lutego 2023
13. edycja targów branży zabawkarskiej KIDS’ TIME nie zawiodła, jeśli chodzi o merytoryczną wiedzę dotyczącą sektora zabawek.

7,3 mld zł zarobił rynek zabawek w Polsce w 2022r. Największy wzrost zaliczyły klocki - ponad 19% wzrostu względem 2021r. – Rynek zdominowało Lego, które przewyższa konkurencję ponad trzykrotnie. Szczególny wzrost odnotowano podczas pandemii - mówi Paweł Schmidt z firmy RMD Research specjalizującej się w badaniach handlu detalicznego typu Retail Tracking dla rynku Zabawek w Polsce.

Wyjątkowo opłacalne w ostatnich latach stała się sprzedaż produktów licencyjnych, czyli produkowanych przez różnych producentów pod jedną marką. Zabawki z licencją można sprzedać nawet za prawie dwukrotność ceny identycznego produktu nielicencjonowanego, a ich popularność nieprzerwanie rośnie z roku na rok.

Pomijając rynek klocków, w Polsce najczęściej licencjonowane są marki Disney, Warner Bros i Microsoft.

Równie popularne są firmy licencje wychodzące poza sektor zabawek. Popularnością cieszą się przede wszystkim ubrania ozdobione logotypami ze znanych filmów animowanych, maskotek, czy gier. Popularne są także polskie tłumaczenia zagranicznych książek dla dzieci. Temat ten przybliżała Aleksandra Kacprowicz – Licensing Manager w Fluid World. Licencje dobrze sprawdzają się także przy wykorzystaniu w branży kosmetyków i akcesoriów dziecięcych.

Merytoryczna część targów KIDS’ TIME dotyczyła nie tylko finansowej części branży zabawkarskiej, ale także kwestie organizacyjne firm. Katarzyna Diadkowska z firmy Skills in Motion przybliżała temat zadowolenia i motywację pracowników w branży zabawkarskiej. Według badań OLX firmy średnio tracą 30 tys zł rocznie na niezaangażowanych pracownikach.

Tematowi handlu i sposobów nad ich polepszeniu poświęcony był wykład prowadzony przez Dominiką Maciejak - specjalistki od handlu detalicznego. Od zawsze wszystkie sklepy zabawkowe na przestrzeni lat i krajów charakteryzowała obecność doradcy i silna ekspozycja asortymentu. Sklepy z zabawkami dostarczali doznań na wielu poziomach. Sklep nie tylko musiał być kolorowy, ale też grała w nich muzyka i panowała przyjemna atmosfera. Także dzisiaj sklepy dziecięce są miejscami doświadczeń. To pozwala im działać pomimo wszechobecnego Internetu. Dzieci chcą móc dotknąć zabawki, pobawić się nią, móc zachwycić się produktem, a możliwość zobaczenia go na żywo jest dużo większym impulsem, niż nawet bardzo atrakcyjne zdjęcie na stronie internetowej.

Obecnie najbardziej popularne w branży zabawkarskiej są zabawki na licencjach, klasyczne zabawki w stylu „retro” i marki dbające o środowisko.

Polecane aktualności
24 lutego 2023
Pochodząca z Nowego Jorku ekspertka i specjalistka od zabawek Rayne Rice podzieliła się swoimi przewidywaniami na temat nadchodzących trendów w 2023 roku. Spotkanie miało miejsce podczas targów KIDS' TIME.
24 lutego 2023
Trzeciego dnia targów Kids' Time, na stoisku firmy Marko, podpisano umowę o kolejnych latach współpracy między dotychczasowym Partnerem Strategicznym targów Kids' Time, a Targami Kielce. Umowę parafowali właściciel firmy Marko Janusz Musioł i Prezes Targów Kielce Andrzej Mochoń.
24 lutego 2023
Możliwości, jakie daje producentom raport o rynku zabawek zaprezentował podczas targów  Kids’ Time w Kielcach Paweł Szmidt, menedżer ds. rozwoju rynkowego w firmie badawczej RMD Research. – Dane, które podajemy, nie stanowią żadnej estymacji, to suma sprzedaży towarów. Nie ma więc błędu oszacowania – podkreśla.
23 lutego 2023
Spotkania z przedstawicielami takich marek jak Mattel i ELC oraz porady od radców prawnych specjalizujących się w branży zabawek. Drugi dzień targów KIDS' TIME owocował w wiele wartościowych wydarzeń.
23 lutego 2023
Po raz pierwszy podczas Targów KIDS’ Time odbyła się Strefa Targowych Debiutów, w której zaprezentowało się 9 firm oferujących innowacyjne produkty z branży dziecięcej. Wśród debiutów pojawiły się m.in. nianie elektroniczne, zdalnie sterowane huśtawki, samopodgrzewająca się butelka, podnóżki do samochodu, edukacyjne gry planszowe oraz stroje do chrztu i komunii. Targi KDS’ Time potrwają jeszcze do piątku, 24 lutego.
23 lutego 2023
Przed nami kolejny dzień, który zapowiada się naprawdę interesująco. Dziś do głosu dojdą debiutanci, którzy pojawią się na Speech Arenie o godzinie 11.00. Później, jak zwykle, wiele interesujących prelekcji ekspertów.
22 lutego 2023
Nagrody KIDS’ TIME STAR to już tradycja. Co roku najlepsi producenci artykułów dla niemowląt czy starszych dzieci, wózków, fotelików, a także produktów dla rodziców walczą o nagrodę przyznawaną przez komisję konkursową złożoną z ekspertów.
22 lutego 2023
Zwycięzcy w konkursie „Zabawka Roku 2022” zostali nagrodzeni podczas XIII Międzynarodowych Targów Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka KIDS' TIME w Targach Kielce. - Zabawki powinny trafiać w potrzeby dziecka, rozwijać zainteresowania, sprawiać radość, nie muszą być drogie - mówiła Magdalena Kordaszewska, organizator konkursu.