Aktualności
Połowa konsumentów deklaruje wybieranie marek własnych. Future Private Labels Expo odpowiedzią na ten trend
Powodem takich decyzji zakupowych, wedle analiz firmy zajmującej się doradztwem strategicznym i badającej rynek konsumencki, są kwestie oszczędnościowe. „Konsumenci planują także oszczędzać, faworyzując marki własne (53 proc.), wybierając tańsze opcje (51 proc.) i zmniejszając ogólny wolumen artykułów spożywczych (48 proc.). Ponadto 58 procent klientów detalicznych w Europie Środkowej zaopatruje się w produkty, gdy znajdą atrakcyjne ceny” – czytamy w raporcie. Jak zaznaczają analitycy z McKinsey & Company, detaliści i producenci z Europy Środkowej powinni ponownie ocenić swoją ofertę, aby skutecznie sprostać wymaganiom klientów i kurczącym się budżetom, koncentrując się na postrzeganej atrakcyjności cenowej i formatach sklepów.
„Wygląda na to, że boom na marki własne będzie trwał dłużej, wykorzystując swoje dwie główne zalety: dostępność i przystępną cenę” – czytamy w „State of Grocery in Central Europe 2023: The battle for the new shopper”. A wśród wszystkich narodowości Europy Centralnej najwięcej Polaków – aż 61 procent, wybierając markę własną zwraca uwagę przede wszystkim na jej cenę.
Zobacz cały raport na mckinsey.com/pl
- Analiza rynku utwierdza nas w przekonaniu, że Targi Marek Własnych są niezbędne dla rozwoju branży i wykorzystania drzemiącego w niej potencjału - mówi Jakub Nogaj, menedżer projektu w Targach Kielce. - Podczas Future Private Labels Expo, które w Centrum Kongresowym odbędą się 15 i 16 listopada, producenci i dystrybutorzy zaprezentują oferty kupcom z Polski i Europy. Celem tych biznesowych rozmów będzie wprowadzenie nowego produktu na nowe rynki zbytu.
Wśród wystawców Targów Marek Własnych są polskie, niemieckie, albańskie, litewskie, słowackie i estońskie firmy. Będą oferować m.in. produkty spożywcze, chemiczne, karmę dla zwierząt, opakowania. Grono kupców także stale rośnie, udział deklarują przedsiębiorcy z Polski, Niemiec, Czech, Włoch i Portugalii. Obecni będą przedstawiciele franczyzowej sieci supermarketów spożywczych Intermarché, działającej w ramach Grupy Muszkieterów – największego europejskiego zrzeszenia niezależnych przedsiębiorców. Udział zapowiedzieli też specjaliści z Krajowej Platformy Handlowej Społem, która planuje zwiększenie o kilkadziesiąt procent listy asortymentowej produktów marki Społem.
Dopełnieniem targów 15 i 16 listopada będą Kongres Ekspansywnych Eksporterów i Forum Marek Własnych, które organizuje partner wydarzenia, firma Ewa- Bis. Prelegenci poruszą kluczowe dla branży zagadnienia, m.in. o dzisiejszej sytuacji marki własnej w handlu, jej roli w biznesie oraz w przyszłości.
Udział w Targach Marek Własnych nadal możliwy:
- Rejestracja wystawców trwa w Portalu klienta
- Rejestracja dla kupców trwa w Strefie Kupieckiej
- Rejestracja na Kongres Ekspansywnych Eksporterów oraz Forum Marek Własnych trwa na targikielce.pl/future-private-labels
Targi Marek Własnych Future Private Labels odbędą się 15 i 16 listopada w Centrum Kongresowym Targów Kielce.
/MŚ/