Aktualności
Polska Fabryka Przyszłości pilnie poszukiwana
Uczestnictwo w konkursie to promocja na rynku krajowym, udział w badaniu stopnia dojrzałości przedsiębiorstw wykonywanym metodyką ADMA,
a dla najlepszych tytuł Fabryki Przyszłości. Organizatorem kampanii jest Platforma Przemysłu Przyszłości (PPP). Konkurs Fabryka Przyszłości to propozycja dla małych, średnich i dużych firm, w których wdrożenie rozwiązań z zakresu przemysłu 4.0, przeprowadzone w ostatnich dwóch latach przyniosło wymierne korzyści. Inicjatywa wchodzi w ostatnią fazę przyjmowania zgłoszeń – można je składać za pośrednictwem strony www.przemyslprzyszlosci.gov.pl/fabryka-przyszlosci/ jeszcze przez 21 dni.
Fabryki uczestniczące w konkursie zostaną poddane skanom ADMA (ADvanced Manufacturing), które zbadają stopień dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw, w którym eksperci analizują stopień realizacji koncepcji zaawansowanej produkcji w oparciu o siedem elementów:
- Zaawansowanie technologii produkcyjnych – minimalizacja kosztów, zwiększona wydajność pracy maszyn, wyższa jakość produktu, poprawa niezawodności, zmniejszenie zapasów części, krótsze czasy realizacji i szybsza produkcja,
- Cyfryzacja fabryki – zakład produkcyjny, w którym ludzie, maszyny, produkty (nawet surowce wsadowe) współdzielą w czasie rzeczywistym informacje o wszystkich etapach procesu produkcyjnego,
- Ekologiczność fabryki – metody wytwarzania powinny uwzględniać aspekty ekologiczne zgodnie z wytycznymi gospodarki o obiegu zamkniętym,
- Inżynieria skupiona na kliencie – proces zaprojektowany tak, aby kompleksowo realizować oczekiwania klientów w odniesieniu do produktów w całym cyklu życia towarów,
- Organizacja skupiona na człowieku – założenia zgodne z ISO 27500:2016 i ISO 27501:2019. W normach zdefiniowano kluczowe kryteria, wiedzę z zakresu ergonomii i czynników ludzkich oraz uzasadnienie i wytyczne dla członków zarządów,
- Inteligentna produkcja – definiowana jest jako grupa systemów, które są w pełni zintegrowanymi, współpracującymi jednostkami produkcyjnymi, reagującymi w czasie rzeczywistym na zmienne wymagania i warunki w fabryce, sieci dostaw i w zakresie potrzeb klientów.
- Otwartość fabryki jako część łańcucha wartości – podejście oparte na łańcuchu wartości, mające na celu zrozumienie potrzeb firm oraz podmiotów w ramach danej branży.
Na najlepsze zakłady czeka tytuł Fabryki Przyszłości. Dodatkowo przyznane zostaną nagrody specjalne i wyróżnienia, a laureaci będą uprawnieni do oznakowania nagrodzonego przedsiębiorstwa oraz umieszczenia logo konkursu w materiałach promocyjnych. Zwycięzcy mogą liczyć na promocję w branżowym magazynie Przemysł Przyszłości oraz podczas debat i konferencji organizowanych przez PPP.
Inicjatorem kampanii jest Platforma Przemysłu Przyszłości, inspirująca rozwój przemysłu 4.0 w Polsce. PPP pomaga w procesie modernizacji i transformacji biznesu, tak aby krajowe firmy stawały się jak najbardziej konkurencyjne na rynku globalnym. Organizatorzy chcą docenić te przedsiębiorstwa, które mimo przeszkód bardzo dobrze radzą sobie na rynku i wpływają na konkurencyjność krajowej gospodarki.
Źródło: www.magazynprzemyslowy.pl
(MB)