Aktualności
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego partnerem drugiej edycji Slavic B2Beauty
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego został partnerem drugiej edycji Slavic B2Beauty. Już w czasie pierwszych targów Lidia Lukowska, dyrektor ds. Komunikacji i Rozwoju Organizacji w tej instytucji zaznaczała, że kontraktacje branży kosmetycznej i farmaceutycznej w Kielcach, okazały się absolutnie jedynym w swoim rodzaju takim wydarzeniem w kraju. Wtedy ofertę słowiańskich produktów do pielęgnacji ciała, włosów, paznokci oraz suplementów diety i farmaceutyków poznało 60 kupców i dystrybutorów z całego świata.
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego okazał się niezwykle pomocny w organizacji pierwszej edycji oraz jej przebiegu. PZPK od lat dba o ochronę praw i reprezentowanie interesów swoich członków na arenie krajowej i zagranicznej. Jako jedyna organizacja w Polsce, reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 2002 roku jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego rynku kosmetycznego zajmującego piąte miejsce w Unii Europejskiej. Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej, oraz do Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej organizacji pracodawców w Polsce.
PZKP angażuje się też w działania budujące pozycję sektora za granicą – wspiera promocję eksportu polskich kosmetyków, buduje sieć partnerstw i wspólnie z partnerami znosi bariery w handlu międzynarodowym. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Związek skupia ponad 240 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza i działa na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych, które w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania działają razem skutecznie, zachowując przy tym wszelkie zasady konkurencji.
Związek od 16 lat prowadzi projekt społeczny - Fundację Piękniejsze Życie, która wspiera pacjentki onkologiczne w Polsce.
Misją PZPK jest troska o konkurencyjność i rozwój sektora kosmetycznego w Polsce poprzez działalność lobbingową, edukacyjną oraz integrację branży.
Działania instytucji to:
- zabieganie o uwzględnienie postulatów przedsiębiorców na wszystkich etapach procesu legislacyjnego
- dbanie o konkurencyjność i rozwój sektora kosmetycznego w Polsce
- pomagając producentom - przynoszenie korzyści konsumentom, którzy otrzymują bezpieczny i skuteczny kosmetyk
- prowadzenie dialogu z rządem polskim i instytucjami Unii Europejskiej
- koordynowanie stanowiska przemysłu w kluczowych sprawach: nauka, innowacja, bezpieczeństwo
- skuteczne zabieganie o lepsze prawo branżowe dla polskich przedsiębiorców
- tworzenie i promowanie dobrych praktyk w sektorze kosmetycznym
- dzielenie się wiedzą - przekazywanie zrozumiałych oraz czytelnych informacji technicznych i legislacyjnych
- dbanie o wizerunek branży kosmetycznej – wiarygodnej i odpowiedzialnej społecznie
- pomaganie w podejmowaniu decyzji biznesowych na polskim i unijnym rynku
Eksperci Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego będą obecni podczas drugiej edycji Slavic B2Beauty, która odbędzie się 13 i 14 czerwca 2023 w Centrum Kongresowym Targów Kielce
/MŚ/