Aktualności
Producenci i dystrybutorzy marek własnych spotykają się z przedstawicielami sieci handlowych w Kielcach!
Targi Marek Własnych uroczyście otworzył prezes zarządu Targów Kielce, dr Andrzej Mochoń: - Po przerwie wracamy do idei Targów Marek Własnych, ponieważ jesteśmy przekonani, że te targi mają sens i duży potencjał. To mocno kontraktacyjne spotkanie B2B, które może stać się wiodącą imprezą w naszej części Europy. W tym roku mamy 50 firm m.in. z Polski, Słowacji, Niemiec, Estonii i Stanów Zjednoczonych. Cieszymy się, że swój udział zapowiedzieli także przedstawiciele znanych sieci handlowych. To będą dwa dobre dni spotkań - podkreślał prezes zarządu.
- Z markami własnymi jestem bardzo mocno związany, ponieważ już w 1995 roku, kiedy pojawił się pierwszy projekt marek własnych, miałem przyjemność być pierwszym menadżerem zajmującym się tym tematem. Odbyłem pierwsze rozmowy z dostawcami, pierwsze wizyty w zakładach oraz pierwsze wzajemne seminaria na temat zrozumienia tego biznesu. Mam nadzieję, że te targi i spotkania przez te dwa dni, to będzie dla Państwa dobry czas – dodał Marek Marzec prezes Ewa Bis.
Na otwarciu, głos zabrał również Marek Bielski wydawca miesięcznika Rzeźnik Polski, należącego do agencji Gemini Group, będącej partnerem TMW. Grupa Gemini współpracuje z branżą przetwórstwa mięsnego. Jest organizatorem największego kongresu dla branży mięsnej w Polsce pod nazwą „MEATting”. Podczas Targów Marek Własnych, Gemini Group organizuje dwa wydarzenia: konkurs wędliniarski „Smak Jakości” oraz Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego:
- Jurorami w konkursie wędliniarskim są przedstawiciele sieci handlowych. Konkurs jest zatem doskonałą okazją do zaprezentowania swoich produktów przed osobami, które na co dzień zajmują się pozyskiwaniem tego typu produktów do swoich sieci. Dla przedstawicieli sieci, czyli jurorów to doskonały sposób, aby w jednym czasie poznać wiele ciekawych produktów, które później dołączą do portfolia ich sieci. Z kolei Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego jest swoistą platformą umożliwiającą spotkania przedstawicieli zakładów przetwórczych z przedstawicielami sieci - podkreślał Marek Bielski.
Ekspert rynku FMCG Andrzej Wojciechowicz dodał, że Targi Marek Własnych są relacyjne i wysublimowane, a także że budują więzi międzyludzkie. Marki są doskonałą płaszczyzną do przetrwania.
Wśród polskich wystawców Targów Marek Własnych znaleźli się m.in. Krajowa Grupa Spożywcza - największy, państwowy producent żywności w Polsce, Fabryka Cukierków Pszczółka, Dawtona, zajmująca się przetwarzaniem owoców i warzyw, producenci produktów ekologicznych - Bio Planet, karmy dla zwierzaków – Pupil Foods oraz żywności bezglutenowej - Balviten Glutenfree. Najliczniejszą zagraniczną grupę wystawców stanowią słowackie firmy. Ofertę prezentuje aż 16 przedsiębiorstw. Wśród nich są jedna z największych mleczarni - Tatranská mliekareň, producent czekolady - ChocoSuc Partner, wiodący na tym rynku producenci makaronów - MPC Cessi oraz konserw - Tatrakon. SPACElab zaprezentuje napój o działaniu detoksykującym. Będzie też świetnej jakości żywność dla dzieci, a nawet półprodukty do pieczenia i rogaliki. Niemieckie firmy oferują między innymi artykuły do pielęgnacji dla dzieci - Nölken Hygiene Products, i ekologiczne farby - PNZ – Produkte. Estońska Rhumveld Baltic przywiezie produkty ekologiczne certyfikowane np. bakalie, a albańska Lajthiza Invest - produkty spożywcze i napoje. W Targach Marek Własnych biorą udział przedstawiciele Grupy LuLu International - konglomeratu biznesowego ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz eksperci ze spółki Scamark Polska, która jest odpowiedzialna za zakupy produktów pod markę własną E.Leclerc.
Targi Marek Własnych potrwają do czwartku, 16 listopada. W programie wydarzenia zaplanowano Forum Marek Własnych, Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego, warsztaty w ramach Forum Marek Własnych oraz Kongres Ekspansywnych Eksporterów.
/MSI/