Aktualności
Raport o rynku zabawek funkcjonalnym narzędziem dla producentów
Raport przygotowywany rok rocznie przez firmę badawczą RMD Research prezentuje wyniki sprzedaży znacznej większości produktów z całego rynku zabawek. Ujęta jest sprzedaż bezpośrednia oraz internetowa.
– Gromadzimy dane z 65 procent rynku sprzedaży zabawek, w tym kupowane w sklepach, przez platformy internetowe własne sklepów oraz allegro.pl, a także mamy dane o sprzedaży marek prywatnych, czyli produkowanych przez sieci. W przypadku e-commerce bierzemy pod uwagę tylko sprzedaż produktów nowych przez podmioty gospodarcze. Można więc zobaczyć analizę całego handlu – opisywał Paweł Szmidt.
Dane przedstawiane są w postaci interaktywnych raportów online. - Każda firma, która pobiera dane, ma informacje z czego składa się prezentacja. Wedle naszych analiz, wartość rynku zabawek w Polsce w 2022 roku opiewała na 4,7 mld złotych. Urosła w porównaniu z 2021 o 12,5 procent. Jeśli nasze oszacowanie stanowi 65-66 procent rynku zabawek w Polsce, to można założyć, że wartość całego rynku wynosi 7,3 mld złotych. Liczba sprzedanych zabawek w Polsce wynosi 96 milionów, o 3,1 procenta więcej niż w 2021 roku. Widzimy, że ceny zabawek rok do roku wzrosły o 9,1 procenta – podaje Paweł Szmidt.
Raport pozwala poznać wyniki sprzedaży każdej z grup rynku zabawek, jak klocki, gry, zabawki dla dzieci do 5 lat. Każda z tych grup dodatkowo została zanalizowana, wyodrębnione elementy pozwalają poznać, kiedy które produkty są najchętniej kupowane, a kiedy nie opłaca się ich wprowadzać na półki sklepowe.
- Biorę informację, która jest ogólna i rozkładam ją na różne elementy. Widzę, która produkty są sprzedawane w większych liczbach, a których sprzedaż spada – omawiał specjalista z firmy RMD. – Mało tego, mam dane o udziale w rynku poszczególnych graczy, największe wzrosty i spadki.
Przedsiębiorstwo idzie krok dalej w przygotowywaniu analiz. Zbada nawet elastyczność konsumenta w możliwościach zakupu. – Przygotowujemy punkty cenowe, dzięki którym można poznać jak zmieni się wartość i wielkość sprzedaży, jeśli, dla przykładu cena produktu zostanie podniesiona o pięć procent. Raport daje ogromne możliwości pozyskania danych o rynku – wyjaśniał Paweł Szmidt podczas targów Kids’ Time w Kielcach.
/MŚ/