supermarket-949913-1280.jpg
fot. pixabay.com

Rekordowy wzrost marek własnych

17 czerwca 2024
Marki własne odnotowują niespotykany dotąd wzrost w sektorze detalicznym, osiągając nowe rekordy sprzedaży i umacniając swoją pozycję na rynku globalnym - wynika z najnowszego raportu Private Label Manufacturers Association (PLMA) za 2024 rok.

Raport PLMA obejmuje analizę sprzedaży marek własnych w 17 krajach europejskich, w tym w Polsce, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Wartość sprzedaży marek własnych w Europie osiągnęła 340 miliardów euro, co stanowi 38,5% całkowitej wartości rynku spożywczego. Wzrost sprzedaży marek własnych w Europie wyniósł 13% w 2023 roku, co znacząco przewyższa wzrost sprzedaży marek narodowych, który wyniósł jedynie 6%​. 

Eksperci przewidują, że marki własne będą nadal zyskiwać na popularności, nawet po stabilizacji inflacji. Konsumenci, którzy wcześniej nie byli przekonani do jakości marek własnych, teraz częściej sięgają po te produkty, odkrywając ich wartość i jakość. Oczekuje się, że marki własne będą nadal dominować na rynku detalicznym, oferując wysokiej jakości produkty w konkurencyjnych cenach​.

 

Raport PLMA za 2024 rok wyraźnie pokazuje, że marki własne stają się coraz ważniejszym graczem na globalnym rynku FMCG. Wysoka jakość, innowacyjność oraz konkurencyjne ceny sprawiają, że marki własne stają się coraz bardziej atrakcyjne dla szerokiego grona konsumentów. Trend ten jest trwały i będzie kształtować rynek w nadchodzących latach.

Wśród kluczowych czynników wzrostu są rosnące koszty życia, które sprawiają, że konsumenci szukają oszczędności, a marki własne oferują produkty o jakości porównywalnej z markami narodowymi, ale w niższych cenach. Co także ważne, producenci marek własnych inwestują w badania i rozwój, oferując innowacyjne produkty, które często są równie dobrej jakości w porównaniu do marek narodowych. Wiele z tych produktów posiada certyfikaty ekologiczne i spełnia wysokie standardy jakościowe. Coraz więcej marek własnych kładzie nacisk na zrównoważony rozwój, oferując produkty przyjazne dla środowiska, co spotyka się z pozytywnym odbiorem konsumentów​.

Więcej szczegółowych informacji oraz pełen raport PLMA można znaleźć na stronie PLMA.

 

O przyszłości branży dyskusje toczyć się będą Targów Marek Własnych i Forum Marek Własnych, 6 i 7 listopada 2024 w Targach Kielce.  

/oprac. MŚ/

Polecane aktualności
24 czerwca 2024
W gronie firm, które 6 i 7 listopada 2024 w Targach Kielce zaproponują polskim i międzynarodowym sieciom handlowym produkty pod marki własne są Zakłady Mięsne Mielczarek.
20 czerwca 2024
O znaczeniu Forum Marek Własnych, które 6 listopada 2024 odbędzie się w Targach Kielce i trendach w tej branży rozmawiamy z współorganizatorem wydarzenia Markiem  Marcem, prezesem spółki Ewa-Bis, jednego z największych polskich eksporterów warzyw i mrożonek. Przedsiębiorca jest także cenionym specjalistą sektora handlowego. Bilety na Forum już są dostępne.
19 czerwca 2024
AleBrowar to polski browar rzemieślniczy, który zmienia rynek piwa kraftowego. Fachowcy z pasją tworzą unikalne i wysokiej jakości piwa, które wyróżniają się intensywnymi smakami i aromatami. Produkty, nie tylko piwa, zaprezentują podczas Targów Marek Własnych, 6 i 7 listopada 2024.
19 czerwca 2024
Podczas jedynego wydarzenia targowego w Polsce w 100 procentach poświęconego markom własnym, 6 i 7 listopada, wystawcy zaprezentują różnorodne artykuły.
18 czerwca 2024
Przedstawiciele Dino Polska, Lewiatan, Vollmart, Społem – COOP, Eurocash zapowiadają udział w Targach Marek Własnych 6 i 7 listopada w Targach Kielce.
29 maja 2024
Startują nabory wniosków o dotacje do udziału w międzynarodowych targach odbywających się w kraju - także w Targach Kielce! Małe i średnie przedsiębiorstwa, które zechcą ubiegać się o dofinansowanie, już powinny zacząć przygotowania do tych naborów. Sprawdziliśmy, które działania są dostępne.
26 kwietnia 2024
Marki własne zyskują coraz większe uznanie wśród polskich konsumentów, co wynika z raportu BehaviourChange opracowanego przez Consumer Panel Services GfK. Marki własne zwiększyły swój udział rynkowy o 1,3 pkt proc. w 2023 r., osiągając już 22,6%.
05 kwietnia 2024
Jednej z najbardziej perspektywicznych imprez targowych nadchodzących lat Targom Marek Własnych już tej jesieni towarzyszyć będzie wydarzenie o roboczej nazwie ,,XPand from MENA to CEE”.