aktualnosci-transexpo2012-setra.jpg
Premiera Setry połączona z prezentacją historii tego autobusu przyciągnęła tłumy zwiedzające targi TRANSEXPO

(Retro)premiera nowej Setry i Mercedesa

10 października 2012
Na stoisku EvoBus Polska odbył się jeden z wielkich pokazów nowości na targach TRANSEXPO

W tym roku spółka EvoBus Polska zaprezentowała na jubileuszowych X Międzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego TRANSEXPO trzy wyjątkowe autobusy! Nowości od Mercedes-Benz to Citaro 2 oraz Travego Edition 1, natomiast Setra zaprezentowała model S 515 HD.

Podczas jubileuszowej wystawy wszystkie pokazane autobusy miały swoja polska premierę. Mercedes-Benz pokazał niskopodłogowy autobus miejski Citaro 2 Euro VI – nagrodzony tytułem „Bus of the Year 2013” oraz autobus turystyczny Travego Edition 1 - pierwszy autobus turystyczny na świecie z silnikiem Euro VI. Premierowa Setra S 515 HD, to zapowiedź nowej generacji ComfortClass 500. Dodatkowo towarzyszył jej najlepiej sprzedający sie dotychczas autokar marki Setra w naszym kraju – Setra S 416 GT-HD/2. Z myślą o nadchodzącej nowej normie emisji spalin spółka pokazała też najnowsze jednostki napędowe OM 471 i OM 936, które w najbliższych latach staną sie standardem w autobusach Mercedes-Benz i Setra. Podsumowując: EvoBus Polska pokazała w tym roku rekordowa liczbą nowych pojazdów, które już są perfekcyjnie przygotowane do nadchodzącej normy Euro VI. Żaden z producentów nie przedstawił jeszcze tak kompleksowej oferty.

Komfortowa pięćsetka – wielkie show
Podczas TRANSEXPO 2012 zadebiutowała na polskim rynku nowa generacja autokarów Setra ComfortClass 500. Jej wprowadzenie na europejski rynek wyprzedza wejście normy Euro VI w zakresie emisji spalin i hałasu, która będzie obowiązkowa od stycznia 2014 r. Obok nowych jednostek napędowych jej charakterystyczna cecha jest oryginalna stylistyka, łącząca sprawdzone rozwiązania z nowoczesna technologia. Niepowtarzalny design ComfortClass 500 to wygięta, lekko wznosząca sie, a następnie opadająca boczna linia z nowym elementem dekoracyjnym na słupku B. To także miękkie przejście linii okien i poszycia, które przebiega dookoła całkowicie na nowo zaprojektowanego pojazdu. W części przedniej nadaje to nowej serii przyjazny, ale i zdecydowany wygląd. Charakterystycznym elementem jest długi wyciąg dachowy z przodu oraz znacznie bardziej zaokrąglona szyba przednia, biegnąca w dół aż do przedniej osłony z logo z trójwymiarowym napisem Setra. Przód pojazdu, podobnie jak nowe lusterka zewnętrzne, został zoptymalizowany w trakcie niezliczonych testów w kanale powietrznym. W połączeniu z nowym aerodynamicznym tyłem oraz pozostałymi rozwiązaniami szczegółowymi generacja ComfortClass 500 uzyskuje nieosiągalny dotąd w tym segmencie współczynnik Cw wynoszący 0,33. Również nowe, modułowe reflektory i kierunkowskazy z charakterystycznymi elementami ozdobnymi podkreślają wartość, bezpieczeństwo oraz niezawodność.