aktualnosci-autostrada-putzmeister.jpg
Premierowy pokaz pompy firmy Putzmeister już wkrótce na targach MASZBUD

Samochodowe pompy do betonu PUTZMEISTER

03 kwietnia 2012
Po raz pierwszy w Polsce na targach MASZBUD

Samochodowe pompy do betonu Putzmeister ze składanym wysięgnikiem o pionowym zasięgu od 20 do 70 m, o wydajności do 200 m3/h i ciśnieniu pompowania do 130 bar są idealnie dostosowane do zróżnicowanych potrzeb klientów. Na całym świecie pompy te uznawane są jako jedne z najtrwalszych i najbardziej niezawodnych. Ponad 50 letnie doświadczenie w konstruowaniu pomp do betonu niesie ze sobą obowiązek ciągłej innowacji wprowadzanych technologii. Jako absolutną nowość na rok 2011 Putzmeister pragnie zaprezentować nie zmodernizowaną, a kompletnie przeprojektowaną maszynę BSF 42-5 drugiej generacji. Jest to krok naprzód wśród maszyn tej klasy - przy projekcie zostały uwzględnione sugestie klientów, operatorów, poddostawców a również współpracowników Putzmeister’a.

Bez strachu przed ITD
Zastosowanie nowoczesnych technologii pozwoliło uzyskać masę maszyny poniżej 32t z uwzględnieniem zapasu na dodatkowy ładunek, wodę, paliwo czy osprzęt.

Wynik lepszy od oczekiwanego
Koncepcja nowej 42-5 została kompletnie poprawiona i szczegółowo przebadana z uwzględnieniem bezpiecznej i ekonomicznej obsługi.

Przeliczone i przetestowane
Wszystkie ważne podzespoły zostały obliczone przy użyciu nowoczesnych metod. Testy pod obciążeniem zweryfikowały jakość i solidność konstrukcji.

Wysięgnik zoptymalizowany w każdym szczególe
Nowy 5 ramienny wysięgnik składany w systemie Roll-Z zapewnia doskonały zasięg, z optymalnym wykorzystaniem zakresu pracy, oraz doskonałą zoptymalizowaną kinematykę. Zachowano stabilność pracy, nawet przy dużych wydajnościach, dzięki specjalnej konstrukcji wysięgnika o zmniejszonej masie. Zredukowano zużycie i polepszono obsługę elementów rurociągu dzięki jego specjalnym elementom, oraz przykręcanym uchwytom.

Nowa podstawa wysięgnika z ramą - lepsza stabilność, dłuższy czas użytkowania i niższe koszta
Stabilny system podpór TRDI zapewnia szerokość rozstawiania mniejszą niż 8m, a opcjonalny system OSS (jednostronne podparcie)umożliwia zmniejszenie tej wartości do 4,8m z przodu i 6,2m z tyłu maszyny. Płaska i szeroka powierzchnia podestów zapewnia optymalną ilość miejsca dla osprzętu i akcesoriów, a także umożliwia łatwy dostęp do konserwacji i serwisu. Nowa konstrukcja ramy wraz z koncepcją połączenia jej z podwoziem pozwala uzyskać lepszą charakterystykę prowadzenia pojazdu a jednocześnie lepszą sztywność.

Najważniejsze zalety nowych rozwiązań:
  • Masa całkowita mniejsza niż 32t z uwzględnieniem zapasu na dodatkowy ładunek
  • Naciski na osie zgodne z polskimi przepisami
  • Mocny i stabilny wysięgnik dzięki całkowicie nowej konstrukcji stalowej oraz nowemu prowadzeniu rurociągu
  • Mniejszy rozstaw podpór
  • Większe bezpieczeństwo dzięki spełnieniu aktualnych europejskich wymagań CE Machinery Directive
  • Ułatwiony serwis i niższe jego koszty – jako rezultat optymalizacji konstrukcji oraz wyposażenia, zastosowaniu elementów bezobsługowych, mniejszej ilości części specjalnych, oraz zredukowanej ilości oleju hydraulicznego
  • Mniejszy zakres modyfikacji podwozia, nie jest konieczne obniżanie dachu ani wymiany nadkoli
  • Możliwość wykorzystania różnych typów podwozi również z innym niż dotychczas usytuowaniem wylotu spalin
  • Większy 800l zbiornik wody
Pompę można obejrzeć na stoisku firmy ALLTECH, przedstawiciela Putzmeister Concrete Pumps GmbH każdego dnia trwania targów MASZBUD.