Aktualności
Stella Smejda z PAIH: - Wiele regionów świata stwarza szansę na rozwój dla polskich producentów kosmetyków
Kontraktacje Slavic B2Beauty to wydarzenie jedyne w swoim rodzaju – w Centrum Kongresowym Targów Kielce zostaną przeprowadzone umówione spotkania producentów z zagranicznymi kupcami. Grono wystawców tworzą firmy produkujące kosmetyki, farmaceutyki oraz opakowania z Polski, Czech, Ukrainy, Bułgarii, Włoch i Singapuru.
Zaprezentują ofertę każdemu z około stu przedsiębiorców z trzech kontynentów. Będą delegacje firm ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Izraela, Kataru – na Bliskim Wschodzie, z Japonii, Malezji, Singapuru, Kirgistanu, Uzbekistanu, Kazachstanu i Chin – w Azji, z Kenii, Maroka, Algierii, Tunezji, Egiptu – w Afryce, z Wielkiej Brytanii, Gruzji, Czech, Grecji, Węgier, Holandii, Rumunii i Hiszpanii – w Europie. Wśród nich są przedstawiciele sieci handlowych, marketów i drogerii, producentów i hurtowni. Znaczna część reprezentuje duże firmy, będące wśród liderów sprzedaży kosmetyków w swoich krajach.
W zainteresowaniu zagranicznych kupców produktami, Targi Kielce wspiera Polska Agencja Inwestycji i Handlu. – Dzięki solidnemu doświadczeniu naszych pracowników, udało się dotrzeć do przedstawicieli branży w wielu różnych państwach. Staraliśmy się łączyć ofertę polskich firm z potrzebami przedsiębiorstw, by dać szansę na rozwój i zwiększenie eksportu naszym krajowym producentom i dystrybutorom. W prace zaangażowane zostały wszystkie zagraniczne biura handlowe naszej instytucji – wyjaśnia Stella Smejda, opiekun branży kosmetycznej z ramienia Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. – Każdy region jest wartościowy i stwarza szansę na rozwój, ważne jest by rozeznać się w danym rynku, zbudować strategię zaistnienia na nim. My pomagamy w zrozumieniu funkcjonowania danego kraju, by polska firma miała możliwość we właściwy sposób wprowadzić swoje marki. Każdy kierunek może okazać się nowym obszarem do eksportu. Dziś najbardziej atrakcyjnymi i perspektywicznymi dla polskiego przedsiębiorcy rynkami są Azja i Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Jak podkreśla Stella Smejda, PAIH otrzymał sygnały ze strony uczestników pierwszej edycji Slavic B2Beauty o nawiązanych relacjach, które zaowocowały kontraktami. Polskie produkty trafiły m.in. do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. – Te efekty nas motywują do poszukiwania nowych kupców. Widzimy, że przedsięwzięcie buduje możliwości, dochodzi do podpisywania kontraktów. Warto brać udział w tym wydarzeniu – zaznacza.
Na czas Slavic B2Beauty PAIH przygotuje stoisko. Będzie można porozmawiać ze specjalistami działającymi w różnych stronach świata - Mają Justyną - Business Development Manager z Zagranicznego Biura Handlowego w Singapurze, Aleksandrą Smolak - Business Development Manager z Zagranicznego Biura Handlowego w Szanghaju, Karoliną Sawicką - ekspertem z Zagranicznego Biura Handlowego w Izraelu oraz Przemysławem Zarębą, kierownikiem Zagranicznego Biura Handlowego w Indiach.
Szansę na pozyskanie nowych rynków eksportowych przed świętokrzyskim firmami otworzyły dwie instytucje z regionu. Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego na stoisku gości przedsiębiorstwa kieleckie LYOFARM i PODOPHARM oraz Prosper Mira z Bilczy koło Kielc.
Na stoisku Świętokrzyskiego Centrum Innowacji i Transferu Technologii prezentować ofertę będą świętokrzyskie Uzdrowisko Busko – Zdrój oraz małopolskie Farmona i IOSSI, a także Enterprise Europe Network, czyli największa europejska sieć ośrodków wspierających małe i średnie przedsiębiorstwa. W działaniach związanych ze Slavic B2Beauty pomocne były także prace specjalistów z Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie.
Efekty współpracy pomiędzy instytucjami i Targami Kielce zobaczymy 13 i 14 czerwca podczas drugich kontraktacji Slavic B2Beauty. Więcej o wydarzeniu na targikielce.pl/slavic-b2beauty
/MŚ/