099A2049-2.jpg

Stella Smejda z PAIH: - Wiele regionów świata stwarza szansę na rozwój dla polskich producentów kosmetyków

02 czerwca 2023
Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego oraz Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii wsparły Targi Kielce w organizacji drugich Kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty. Dzięki tej współpracy Centrum Kongresowe 13 i 14 czerwca będzie gościło przedstawicieli aż 30 państw.

Kontraktacje Slavic B2Beauty to wydarzenie jedyne w swoim rodzaju – w Centrum Kongresowym Targów Kielce zostaną przeprowadzone umówione spotkania producentów z zagranicznymi kupcami. Grono wystawców tworzą firmy produkujące kosmetyki, farmaceutyki oraz opakowania z Polski, Czech, Ukrainy, Bułgarii, Włoch i Singapuru.

 

Zaprezentują ofertę każdemu z około stu przedsiębiorców z trzech kontynentów. Będą delegacje firm ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Izraela, Kataru – na Bliskim Wschodzie, z Japonii, Malezji, Singapuru, Kirgistanu, Uzbekistanu, Kazachstanu i Chin – w Azji, z Kenii, Maroka, Algierii, Tunezji, Egiptu – w Afryce, z Wielkiej Brytanii, Gruzji, Czech, Grecji, Węgier, Holandii, Rumunii i Hiszpanii – w Europie. Wśród nich są przedstawiciele sieci handlowych, marketów i drogerii, producentów i hurtowni. Znaczna część reprezentuje duże firmy, będące wśród liderów sprzedaży kosmetyków w swoich krajach.


W zainteresowaniu zagranicznych kupców produktami, Targi Kielce wspiera Polska Agencja Inwestycji i Handlu. – Dzięki solidnemu doświadczeniu naszych pracowników, udało się dotrzeć do przedstawicieli branży w wielu różnych państwach. Staraliśmy się łączyć ofertę polskich firm z potrzebami przedsiębiorstw, by dać szansę na rozwój i zwiększenie eksportu naszym krajowym producentom i dystrybutorom. W prace zaangażowane zostały wszystkie zagraniczne biura handlowe naszej instytucji – wyjaśnia Stella Smejda, opiekun branży kosmetycznej z ramienia Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. – Każdy region jest wartościowy i stwarza szansę na rozwój, ważne jest by rozeznać się w danym rynku, zbudować strategię zaistnienia na nim. My pomagamy w zrozumieniu funkcjonowania danego kraju, by polska firma miała możliwość we właściwy sposób wprowadzić swoje marki. Każdy kierunek może okazać się nowym obszarem do eksportu. Dziś najbardziej atrakcyjnymi i perspektywicznymi dla polskiego przedsiębiorcy rynkami są Azja i Zjednoczone Emiraty Arabskie.

 

Jak podkreśla Stella Smejda, PAIH otrzymał sygnały ze strony uczestników pierwszej edycji Slavic B2Beauty o nawiązanych relacjach, które zaowocowały kontraktami. Polskie produkty trafiły m.in. do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. – Te efekty nas motywują do poszukiwania nowych kupców. Widzimy, że przedsięwzięcie buduje możliwości, dochodzi do podpisywania kontraktów. Warto brać udział w tym wydarzeniu – zaznacza.

Na czas Slavic B2Beauty PAIH przygotuje  stoisko. Będzie można porozmawiać ze specjalistami działającymi w różnych stronach świata - Mają Justyną - Business Development Manager z Zagranicznego Biura Handlowego w Singapurze, Aleksandrą Smolak - Business Development Manager z Zagranicznego Biura Handlowego w Szanghaju, Karoliną Sawicką - ekspertem z Zagranicznego Biura Handlowego w Izraelu oraz Przemysławem Zarębą, kierownikiem Zagranicznego Biura Handlowego w Indiach.

 

Szansę na pozyskanie nowych rynków eksportowych przed świętokrzyskim firmami otworzyły dwie instytucje z regionu. Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego na stoisku gości przedsiębiorstwa kieleckie LYOFARM i PODOPHARM oraz Prosper Mira z Bilczy koło Kielc.

Na stoisku Świętokrzyskiego Centrum Innowacji i Transferu Technologii prezentować ofertę będą świętokrzyskie Uzdrowisko Busko – Zdrój oraz małopolskie Farmona i IOSSI, a także Enterprise Europe Network, czyli największa europejska sieć ośrodków wspierających małe i średnie przedsiębiorstwa. W działaniach związanych ze Slavic B2Beauty pomocne były także prace specjalistów z Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie.

Efekty współpracy pomiędzy instytucjami i Targami Kielce zobaczymy 13 i 14 czerwca podczas drugich kontraktacji Slavic B2Beauty. Więcej o wydarzeniu na targikielce.pl/slavic-b2beauty

 

/MŚ/ 

Polecane aktualności
18 sierpnia 2023
Polski rynek produktów kosmetycznych i środków higieny osobistej ma wzrosnąć do 5,5 miliarda euro do końca 2027 - prognozuje portal Statista, specjalizujący się w gromadzeniu i wizualizacji danych.
13 lipca 2023
Kieleckie przedsiębiorstwa Lyofarm i Podopharm, Prosper Mira z Bilczy koło Kielc oraz Uzdrowisko Busko – Zdrój zaprezentowali swoje produkty zagranicznym kupcom podczas drugich kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Ich ofertę poznawali przedsiębiorcy z Izraela, Chin, Wielkiej Brytanii, Kenii i Algierii.
15 czerwca 2023
Gros wystawców drugiej edycji kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty to były polskie firmy, ale nie brakło zagranicznej oferty. Prezentowały ją przedsiębiorstwa z Ukrainy, Bułgarii, Czech, Włoch i Singapuru. Zobaczcie produkty na zdjęciach.
14 czerwca 2023
Kupcy z Azji, Afryki i Europy w Centrum Kongresowym Targów Kielce dokładnie poznają ofertę producentów kosmetyków, farmaceutyków i opakowań producentów z Polski i pięciu krajów. Wciągu dwóch dni zostanie przeprowadzonych ponad tysiąc konkretnych biznesowych rozmów. - Spośród wszystkich produktów na stoisku, mogę wybrać tylko jeden, ale ten jeden będzie miał wielki potencjał dla mojego rynku - mówi Asher Cohen, przedstawiciel firmy Proshop z Izraela.
13 czerwca 2023
Naturalny, ekologiczny i skierowany do konkretnego konsumenta – te cechy produktu kosmetycznego, według ekspertów z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu,  są cenione wśród azjatyckich odbiorców. Specjaliści szczegółowo omówili rynki w Chinach, Singapurze i Szanghaju w czasie drugich kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce.
13 czerwca 2023
Niemal 80 kupców z Azji i Bliskiego Wschodu, Afryki i Europy oraz 46 wystawców z Polski i sześciu krajów zjechało do Targów Kielce. W Centrum Kongresowym we wtorek rozpoczęły się rozmowy, których celem jest wprowadzenie nowego produktu na zagraniczne rynki. – Życzę Państwu udanych rozmów biznesowych i wielu zawartych umów - mówiła Bożena Staniak, wiceprezes Targów Kielce w czasie otwarcia.
06 czerwca 2023
Produkty i usługi, które przyczyniają się do zmniejszenia problemów ze stopami firma Podopharm zaprezentuje podczas drugich Kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Ofertę pozna około stu zagranicznych kupców.
06 czerwca 2023
Kolagen naturalny w kapsułkach LyoColl zaprezentuje grupa LYOFARM podczas drugich Kontraktacji dla branży kosmetycznej i farmaceutycznej Slavic B2Beauty w Targach Kielce. Produkt pozna około stu zagranicznych kupców.