Aktualności
Strefa słowacka na Targach Marek Własnych w kieleckim ośrodku wystawienniczym. Czekolada, chipsy, sery…
Future Private Labels Expo to jedyne w Polsce wydarzenie poświęcone w 100 procentach markom własnym. 15 i 16 listopada w Targach Kielce producenci i dystrybutorzy będą prowadzić biznesowe rozmowy z przedstawicielami sieci handlowych z Polski oraz z zagranicy. W gronie kupców są przedsiębiorcy m.in. z Polski, Niemiec, Czech, Włoch i Portugalii, a dzięki współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Izbą Handlu oraz Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji zainteresowanie obecnością stale rośnie. Lista wystawców także się wydłuża – stoiska szykują polskie, niemieckie, albańskie i estońskie firmy. Aż 10 firm przyjedzie ze Słowacji i dla nich zostanie przygotowana strefa słowacka.
Wśród nich jest firma ChocoSuc Partner, która działa od połowy XX wieku. W jej skład wchodzi zakład, w którym produkowana jest czekolada Deva. Wszystkie produkty tej marki powstają w oparciu o oryginalne receptury z wykorzystaniem wysokiej jakości czekolady. Portfolio produkcyjne fabryki czekolady DEVA obejmuje 17 rodzajów batoników czekoladowych, 17 rodzajów deserów czekoladowych, 5 rodzajów deserów galaretkowych oraz 25 rodzajów produktów przeznaczonych na rynki zagraniczne. Asortyment uzupełniają produkty z okresu bożonarodzeniowego (kolekcje, salony, figury puste, figurki wypchane itp.) oraz okresu wielkanocnego (jajka wielkanocne, figurki puste).
W słowackiej strefie podczas Targów Marek Własnych miejsce zajmie też Intersnack, który działalność rozpoczął w 1994 roku. Dzięki dużemu zainteresowaniu słowackich konsumentów pikantnymi przekąskami firma szybko rozwinęła swoją działalność gospodarczą, a także szerokie portfolio produktów. Dziś konsumenci mogą cieszyć się przekąskami 30 lokalnych i międzynarodowych marek, od chipsów ziemniaczanych, orzechów i wypieków po przekąski specjalistyczne. Bardzo lubianą lokalną marką są chipsy ze Słowacji. W 2022 roku obrót Intersnack osiągnął 3 miliardów euro.
W gronie wystawców będą też dwie mleczarnie. Milsy jest liderem w produkcji parzonych serków i kremów do smarowania na rynku słowackim oraz jednym z najlepszych producentów jogurtów owocowych. Firma została założona w 1954 roku i przejęta przez austriackiego inwestora w 1994 roku. Obecnie zatrudniająca 300 pracowników przerabia 50 milionów litrów mleka rocznie i produkuje około 10 000 ton produktów. Średni roczny obrót wynosi około 42 mln. euro. Milsy eksportuje do Czech, Austrii, Niemiec i Węgier.
Zaś Tatranská mliekareň a.s. Kežmarok jest największą słowacką firmą mleczarską. Z zakładami produkcyjnymi: AgroTami a.s. Nitra oraz Syráreň Havran a.s. Senica zatrudnia około 650 pracowników. Przetwarza około 250 milionów litrów mleka, wyrabia produkty wysokiej jakości o międzynarodowej renomie dla sprzedawców detalicznych, producentów żywności i konsumentów masowych.
Dostarcza towar klientom na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech, w Polsce, Rumunii, Bułgarii, Łotwie, Litwie, Serbii. Oferta produktowa obejmuje spektrum od podstawowych przetworów mlecznych i serów Camembert, serów z niebiesko-zieloną pleśnią w środku, serów wędzonych, jogurtów i deserów dla dzieci, po szeroką gamę produktów bio.
Więcej o produktach słowackich firm w artykule Słowackie firmy na Targach Marek Własnych. Od napoju o działaniu detoksykującym po żywność dla dzieci i rogaliki
Firmy zaprezentują produkty podczas Targów Marek Własnych, które potrwają 15 i 16 listopada 2023 w Centrum Kongresowym Targów Kielce.
Wciąż jest przestrzeń dla kolejnych uczestników wydarzenia.
Jednocześnie z Targami Marek Własnych 15 i 16 listopada 2023 w Centrum Kongresowym będą trwały Kongres Ekspansywnych Eksporterów i Forum Marek Własnych. Więcej na targikielce.pl/future-private-labels
/MŚ/