Aktualności
![aktualnosci-bike-expo-kross-logo.png](https://www.targikielce.pl/storage/image/core_files/2019/11/6/400ebcc3b4f1e1a6c866c83445a7cf75/default/articles-single-item/aktualnosci-bike-expo-kross-logo.png)
Stworzone pod okiem zawodników Kross Racing Team
Nowa seria jest zwieńczeniem wieloletniej pracy inżynierów i projektantów KROSS, nad stworzeniem rozbudowanej i kompletnej grupy rowerów górskich. Największe zmiany czeka segment rowerów MTB, który wzbogaci się między innymi o serię rowerów na 27,5 calowych kołach – Level R. Linia ta będzie się składać z siedmiu modeli: czterech aluminiowych (Aluminium Lite, Aluminium SuperLite Evo) oraz trzech karbonowych (Carbon SL).
Co ciekawe, na każdym etapie projektowania dział R&D wspomagany był przez zawodników Kross Racing Team, którzy przekazywali uwagi na temat modeli prototypowych, które testowali w terenie. To właśnie dzięki ich zaangażowaniu i sugestiom nowe rowery zawdzięczają swoje wyjątkowe właściwości jezdne.
Największą uwagę przyciąga topowy model 650b, Level R+, który jest rozwinięciem idei Levela A+ i Levela B+. Najwyższy model serii R zostanie wyposażony w komponenty nowych dostawców: kompletną grupę SRAM XX z napędem 2x10 oraz karbonowe koła DT Swiss 1250 Spline. Uzupełnieniem specyfikacji jest widelec Rock Shox SID XX oraz komponenty Easton EC90.
Wśród modeli aluminiowych wart uwagi jest najwyższy model – Levelu R8, w którym wykorzystano nowy stop aluminium: SuperLite Evo lżejszy i bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne materiał, który pozwala na uzyskanie wytrzymałej wyczynowej konstrukcji bez zbędnego „balastu”. R8, podobnie jak najwyższy model karbonowy, zostanie wyposażony w 20 biegowy napęd SRAM (X7/X9).
Wszystkie karbonowe ramy oraz wykonana z nowego stopu rama Levela R8 zostały wyposażone w szereg rozwiązań które podnoszą trwałość konstrukcji, zmniejszają jej wagę oraz pozytywnie wpływają na jakość prowadzenia roweru. Bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki - Direct Mount, rozszerzająca się rura podsiodłową, mocowanie hamulca Post Mount, poszerzana główka ramy – T-Head Tube oraz wewnętrzne prowadzenie pancerzy napędu, to tylko niektóre z rozwiązań wykorzystanych w topowych ramach 27,5”.