Aktualności
Targi Kielce członkiem Polskiej Izby Opakowań
Decyzja została podjęta przez prezesa PIO w ubiegłym tygodniu. Targi Kielce będą współpracować z PIO przy okazji nadchodzących Targów Branży Opakowaniowej IN-PACK.
Polska Izba Opakowań została utworzona w październiku 1994 r. Jest organizacją samorządu przedsiębiorców skupiającą ponad 100 producentów opakowań, materiałów opakowaniowych, maszyn i urządzeń dla przemysłu opakowań. Powstała w odpowiedzi na potrzeby środowiska przemysłu opakowań. Jest reprezentantem interesów tego środowiska. Udziela wsparcia w rozwoju firm a w szczególności małych i średnich. Zapewnia obsługę edukacyjno-informacyjną. Wspiera działania na rzecz promocji i marketingu. Organizuje misje gospodarczo-promocyjne i marketingowo-informacyjne. Członkostwo w Izbie uwierzytelnia firmę wobec jej rynkowych partnerów. Izba pośredniczy w nawiązywaniu kontaktów handlowych i kooperacyjnych. Wspiera obecność firm-członków Izby na polskim rynku oraz na rynkach zagranicznych. Izba jest członkiem Krajowej Izby Gospodarczej i europejskiego stowarzyszenia organizacji opakowaniowych EPIC.
Prezesem Izby jest prof. dr hab. inż. Stanisław Tkaczyk.
W RAMACH SWEJ DZIAŁALNOŚCI IZBA:
- aktywnie uczestniczy w formułowaniu prawa gospodarczego, polityki przemysłowej, podatkowej, celnej itp.,
- wspiera inicjatywy gospodarcze i organizacyjne członków Izby,
- organizuje imprezy promocyjne, kształcenie, doradztwo, konsulting,
- ułatwia kontakty z partnerami krajowymi i zagranicznymi,
- prowadzi współpracę ze związkami i stowarzyszeniami branżowymi oraz organizacjami zagranicznymi,
- prowadzi bank ofert handlowo-kooperacyjnych,
- gromadzi i rozpowszechnia informacje techniczno-ekonomiczne z dziedziny opakowalnictwa,IN-PAC
- promuje działalność Izby oraz działalność wszystkich jej członków.
- wydaje „Biuletyn Opakowaniowy”
CZŁONKOWIE POLSKIEJ IZBY OPAKOWAŃ:
- Biorą udział w tworzeniu warunków dla funkcjonowania swoich firm
- Uczestniczą na preferencyjnych warunkach w targach i wystawach opakowaniowych tak krajowych jak i zagranicznych w ramach stoiska Izby
- Korzystają ze zniżki uczestnicząc w seminariach i szkoleniach organizowanych przez COBRO – Instytut Badawczy Opakowań
- Nieodpłatnie prezentują swoje materiały reklamowo-ofertowe i informacyjno-promocyjne na krajowych i międzynarodowych targach i wystawach opakowaniowych w ramach stoiska Izby
- Nieodpłatnie korzystają z serwisu informacyjnego Izby (informacja rynkowa, naukowo-techniczna i ekonomiczna)
- Na preferencyjnych warunkach uczestniczą w misjach gospodarczo-promocyjnych i informacyjno-marketingowych z okazji międzynarodowych targów i wystaw
- Korzystają z logo Izby dla dokumentowania przynależności do Polskiej Izby Opakowań na firmowych drukach, materiałach informacyjnych i promocyjnych
- Korzystają ze wsparcia i rekomendacji Izby przy ubieganiu się o różne formy pomocy publicznej
- Korzystają ze wsparcia na rynkach trzecich, przez zagraniczne organizacje opakowaniowe, z którymi Izba zawarła stosowne porozumienia
Polska Izba Opakowań jest człnkiem Krajowej Izby Gospodarczej.