460922654-1022857346283281-241348528970263345-n.jpg

Wizerunkowa, sprzedażowa, czy komunikacyjna? Jaka strategia marketingowa najlepsza dla biura rachunkowego?

26 września 2024
Biura rachunkowe, podobnie jak wiele innych małych i średnich przedsiębiorstw, chcą być obecne w przestrzeni publicznej. O tym, jak prawidło określić strategię marketingową, dopasowaną do ich potrzeb rozmawiali w jednym z paneli podczas MKBR Wiktor Krasa, Jacek Wojtachnio i Matt Kosmaczewski.

Dobra strategia marketingowa zdaniem wszystkich ekspertów musi być skrojona pod konkretnego klienta i firmę. – Bardzo ważne do kogo kierujemy reklamę produktów i usług. Nie sztuką jest dotrzeć do 100 tysięcy odbiorców, z których większość nie będzie zainteresowana oferowanym produktem. Ważne, aby dobrze określić grupę docelową i do niej kierować odpowiednie treści – mówił Jacek Wojtachnio, właściciel firmy Webra Business Marketing. Kluczowe z punktu widzenia klienta jest ustalenie jaki rodzaj strategii chce wybrać. – Inaczej prowadzić będziemy działania w strategii wizerunkowej, inaczej w sprzedażowej i komunikacyjnej. Ważne, aby prawidłowo określić cel swoich działań, czyli co chcemy osiągnąć i w jakim czasie chcemy to zrobić. Wtedy dużo łatwiej przygotować odpowiednią strategię, która pomoże te cele zrealizować – dodawał Wiktor Krasa, wykładowca oraz prorektor ds. jakości kształcenia w Akademii Nauk Stosowanych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach. Strategia biznesowa w dużej mierze determinuje strategię marketingową danej firmy. Jest ona także związana z wartościami, jakimi kieruje się dana firma. – Dzięki odpowiednie dobranej strategii, jesteśmy w stanie minimalizować straty i mówiąc kolokwialnie nie przepalać budżetu. A to dla małych i średnich przedsiębiorstw często bywa kluczowe – mówił podczas panelu na MKBR Matt Kosmaczewski, projektant strategii marek i procesów w  marketingu.

Firmy z sektora MŚP często, ze względu na małą liczbę pracowników, decydują się na zewnętrznych partnerów. – Decydując się na takie działania warto rozpocząć od krótkoterminowej współpracy i oceny rezultatów, a jeśli te są satysfakcjonujące dopiero pomyśleć o dłuższym porozumieniu – mówił na koniec Jacek Wojtachnio.

(ŁK)

Polecane aktualności
27 listopada 2024
Wśród 500 najsilniejszych polskich marek znalazły się Targi Kielce, uplasowane w towarzystwie takich gigantów jak H&M, Philips, Visa czy MasterCard. To wynik corocznego badania medialności marek w Polsce, przygotowywanego przez magazyn „Press” we współpracy z PSMM Monitoring & More.
02 października 2024
Agencja Rozwoju Przemysłu oferuje wsparcie finansowe dla przedsiębiorstw w formie pożyczek inwestycyjnych i obrotowych, skierowanych do firm prowadzących pełną księgowość i osiągających odpowiednie przychody. W szczególności, ARP wymaga prowadzenia pełnej księgowości od firm, które korzystają z jej programów wsparcia, np. pożyczek na inwestycje w modernizację oraz pożyczek obrotowych wspierających płynność finansową​.
27 września 2024
Specjaliści z firmy Faktura.pl podzielili się z uczestnikami V Kongresu MKBR ciekawymi informacjami oraz wieloma studiami przypadku na temat przyspieszenia pewnych procesów w pracy księgowych. Prelekcja pod tytułem „Jak poprzez automatyzację procesów zwiększyć rentowność i konkurencyjność biura rachunkowego?” cieszyła się dużym zainteresowaniem.
27 września 2024
Jednym z punktów programu drugiego dnia 5. Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych w Centrum Kongresowym Targów Kielce była prezentacja ekspercka o możliwościach wykorzystania AI oraz Chatu GPT w pracy księgowych i doradców podatkowych. Zastosowanie znalazła w kilkunastu obszarach.
26 września 2024
Czy sztuczna inteligencja jest zagrożeniem dla księgowych? Czy wystarczy zacząć korzystać z narzędzi wspomagających pracę, by zwiększyć jej efektywność? Na te i wiele innych pytań odpowiedziała Beata Kostrzycka, Dyrektor ds. Rozwoju, wFirma podczas swoich warsztatów na V MKBR.
26 września 2024
Po raz piąty branża rachunkowa spotyka się w Targach Kielce, aby podczas jednej z największych konferencji porozmawiać o tym, co napędza biura do działania, co trapi księgowych i co wzmacnia pozycję doradców podatkowych. Kongres potrwa przez dwa dni.
24 września 2024
Podczas tegorocznego Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych, w strefie Work Life Balance, wystawca Konkret Plus we współpracy z Action SA oraz ACCO Brands przygotuje wyjątkowe miejsce dedykowane pracownikom biur rachunkowych – Pokój Księgowej. Ta przestrzeń będzie nie tylko estetyczna, ale również funkcjonalna, zapewniając komfort i ergonomię pracy w zgodzie z najnowszymi przepisami prawa.
23 września 2024
Euro-Tax.pl jest liderem usług podatków zagranicznych w Polsce. Od ponad 20 lat zajmuje się profesjonalną obsługą Polaków w zakresie zwrotu podatków oraz zasiłków za pracę za granicą. Do tej pory, z sukcesem pomogli odzyskać 1 mld zł dla ponad 550 tys. Polaków.