Aktualności
Wizerunkowa, sprzedażowa, czy komunikacyjna? Jaka strategia marketingowa najlepsza dla biura rachunkowego?
Dobra strategia marketingowa zdaniem wszystkich ekspertów musi być skrojona pod konkretnego klienta i firmę. – Bardzo ważne do kogo kierujemy reklamę produktów i usług. Nie sztuką jest dotrzeć do 100 tysięcy odbiorców, z których większość nie będzie zainteresowana oferowanym produktem. Ważne, aby dobrze określić grupę docelową i do niej kierować odpowiednie treści – mówił Jacek Wojtachnio, właściciel firmy Webra Business Marketing. Kluczowe z punktu widzenia klienta jest ustalenie jaki rodzaj strategii chce wybrać. – Inaczej prowadzić będziemy działania w strategii wizerunkowej, inaczej w sprzedażowej i komunikacyjnej. Ważne, aby prawidłowo określić cel swoich działań, czyli co chcemy osiągnąć i w jakim czasie chcemy to zrobić. Wtedy dużo łatwiej przygotować odpowiednią strategię, która pomoże te cele zrealizować – dodawał Wiktor Krasa, wykładowca oraz prorektor ds. jakości kształcenia w Akademii Nauk Stosowanych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach. Strategia biznesowa w dużej mierze determinuje strategię marketingową danej firmy. Jest ona także związana z wartościami, jakimi kieruje się dana firma. – Dzięki odpowiednie dobranej strategii, jesteśmy w stanie minimalizować straty i mówiąc kolokwialnie nie przepalać budżetu. A to dla małych i średnich przedsiębiorstw często bywa kluczowe – mówił podczas panelu na MKBR Matt Kosmaczewski, projektant strategii marek i procesów w marketingu.
Firmy z sektora MŚP często, ze względu na małą liczbę pracowników, decydują się na zewnętrznych partnerów. – Decydując się na takie działania warto rozpocząć od krótkoterminowej współpracy i oceny rezultatów, a jeśli te są satysfakcjonujące dopiero pomyśleć o dłuższym porozumieniu – mówił na koniec Jacek Wojtachnio.
(ŁK)