Aktualności

Znamy 10 najważniejszych trendów w branży opakowaniowej na 2024 rok!
Group O to jeden z czołowych amerykańskich dostawców usług z zakresu rozwiązań marketingowych, zarządzania i logistyki. Pod koniec listopada firma przedstawiła 10 najważniejszych trendów z branży opakowaniowej.
- Zrównoważone materiały na piedestale
Ekorozwój nie zwalnia tempa. Według badań Group O, w przyszłym roku producenci będą na coraz większą skalę wdrażać opakowania zrobione z materiałów z recyklingu. Tego według badaczy oczekuje też znaczna grupa konsumentów.
- Minimalistyczny i ekologiczny design
Mniej znaczy więcej odzwierciedla trend, który nadal będzie dominować na rynku w 2024 roku. Czyste, proste wzory, ekologiczne kolory oraz minimalistyczne logotypy przemawiają do klientów i podkreślają zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój.
- Inteligentne opakowania
Kody QR, tagi RFID wykorzystywane do dostarczania konsumentom interaktywnych doświadczeń takich jak przepisy kulinarne, informacje o możliwościach zastosowania produktu, zdobywają coraz większą popularność.
- Ekologiczne tusze
Przemysł druku również zmierza wielkimi krokami ku zrównoważonemu rozwojowi. Większą popularność mają zyskać tusze na bazie soi oraz ekologiczne metody drukowania.
- Opakowanie jako doświadczenie
Opakowanie w 2024 roku to nie tylko sposób na zamknięcie towaru w pudle. Jest ono istotną częścią interakcji marki z klientem oraz autoprezentacji. Większą popularność będą zdobywać firmy, które używają kreatywnych opakowań z angażującymi wzorami, które zwiększają wrażenia konsumenta przy rozpakowywaniu produktu.
- Spersonalizowane opakowania
Według obserwacji ekspertów z Group O, konsumenci doceniają spersonalizowane doświadczenia związane z opakowaniami. Imię, dedykacja czy nawet życzenie sprawiają, że zwykli klienci czują się zauważeni przez daną firmę.
- Przejrzyste i informacyjne etykiety
Jasne i informacyjne – będą cieszyły się największym popytem. Etykieta zdaniem konsumentów powinna być przejrzysta, z informacjami o tym, skąd dany produkt pochodzi, jaki ma wpływ na środowisko. Marki, które będą dostarczać szczegółowych i transparentnych informacji na swoich etykietach, zbudują największe zaufanie wśród swoich klientów.
- Opakowania z możliwością ponownego zamykania i wielokrotnego użycia
Wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej konsumentów, rośnie zapotrzebowanie na mądre opakowania. Konsumenci oczekują takich np. pudełek, które można będzie wykorzystać w innym celu lub takich np. puszek, które można będzie zamknąć, by przedłużyć świeżość produktu.
- Innowacyjne kształty i struktury
Choć minimalistyczne, to również innowacyjne i o ciekawej strukturze opakowania przyciągają uwagę konsumentów. Zdaniem Group O, firmy, które postawią na wyróżniające się na półce opakowania, w 2024 roku zyskają!
- Ekologiczne opakowania do wysyłki
Zrównoważony rozwój nie kończy się na poziomie detalicznym. W 2024 roku nabiorą znaczenia ekologiczne opakowanie do wysyłki. Oznacza to korzystanie z zamkniętych pętli lub materiałów z recyklingu oraz optymalizację opakowań w celu zminimalizowania odpadów i obniżenia kosztów wysyłki.
Odwiedź Targi IN-PACK i zobacz nowinki z branży opakowaniowej na własne oczy
Podczas Targów IN-PACK swoje produkty zaprezentują m.in. polskie, litewskie oraz niemieckie firmy. Wystawcami na Targach IN-PACK zostali m.in. Polska Grupa Serwisowa oraz litewski producent samoprzylepnych etykiet Ardekas. Na wydarzeniu pojawią się także firmy z Klastra Creative Packaging Group i Polska Izba Opakowań. Działająca od 2016 roku w branży usług logistycznych firma Relopack została współorganizatorem targów.
Różnorodne strefy tematyczne na IN-PACK
Na wystawie znajdą się przedstawiciele takich segmentów, jak opakowania; techniki pakowania; etykietowanie i nadruk; e-commerce; automatyka, robotyka i maszyny oraz surowce do produkcji opakowań. Jednym z punktów targów IN-PACK będzie strefa pokazowa LET'S PACK IT!, w której będzie można zobaczyć funkcje ramienia robotycznego, systemy do automatycznego pakowania oraz procesy jego optymalizacji.
Targi Branży Opakowaniowej IN-PACK zostały zaplanowane od 13 do 15 lutego 2024 roku.
/YY/